Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Άρτεμις Πονηρού: Η μητέρα μου ακούει την φωνή μου με το άγγιγμα των δάχτυλων της


Οι περισσότεροι από εμάς λίγο πριν ασχοληθούμε με την δημοσιογραφία αλλά και στα πρώτα μας βήματα είχαμε στόχο να αναδεικνύουμε άτομα ξεχωριστά, άτομα που με τις ενέργειες τους διαφέρουν θέση και φύση από το υπόλοιπο πλήθος. Δυστυχώς η μετάβαση στην τεχνολογία και σε μια ροή ειδήσεων (ανυπόφορη) παραμέλησε το ουσιαστικό κομμάτι της δημοσιογραφίας.
Γι’ αυτό το λόγο είμαι υπερήφανος για την συνέντευξη που ακολουθεί, διότι η σημερινή πρωταγωνίστρια μας είναι ο ορισμός της ανθρωποκεντρικής είδησης.

Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο και στο ΠΙΝΑΚΙΟ



 Πρόκειται για ένα 16χρονο κορίτσι της Άρτεμις Πονηρού, η οποία είναι μαθήτρια της σοπράνο Anna Capone Papas, και κάνει τα πρώτα βήματα της στον αχανή χώρο της μουσικής. Κατάγεται από οικογένεια ρεμπετών (είναι πολύ γνωστοί ο θείος της και ο παππούς της), αλλά οι γονείς της δεν έχουν ακούσει ποτέ την φωνή της Άρτεμις…ο λόγος; Επειδή είναι κωφάλαλοι. Ωστόσο στην συνέντευξη που ακολουθεί όταν ρώτησα η 16χρονη τραγουδίστρια που είπε ότι πιο συγκινητικό έχω ακούσει στα 11 χρόνια που κάνω αυτή την δουλειά… «Η μητέρα μου θέλει να αγγίζει τον λαιμό μου κάθε φορά που τραγουδώ», είπε και με την φράση της αυτή με διαπέρασε ένα ρίγος, αφού η μικρή σε μια πρόταση είπε τα πάντα. Αισθάνθηκα μικρός σαν άνθρωπος αλλά από την άλλη χαρούμενος που έδωσα ένα μικρό βήμα σε αυτό το ξεχωριστό παιδί να καταθέσει τα όνειρα του και τους στόχους του.  Διαβάστε την συνέντευξη που ακολουθεί και ακούστε το ηχητικό απόσπασμα..από την συνέντευξη που κάναμε στο στούντιο του idradio.gr

- Άρτεμις Πονηρού ... ποια είσαι συστήσου μας...
«Είμαι η Άρτεμις ...είμαι 16 ετών .Κατοικώ στην Αθήνα και εδώ και ένα χρόνο ζω ένα όνειρο καθώς και ασχολούμαι επαγγελματικά με το τραγούδι».

-Τι σημαίνει η μουσική για σένα;
«Η μουσική για μένα είναι μια προσωπική ''ανάγκη'' θα έλεγα καθώς με εκείνη μπορούμε να εκφραστούμε απόλυτα με οτιδήποτε συναίσθημα και εάν έχουμε...μπορείς να κλάψεις, να γελάσεις, να περάσεις καλά....Γενικότερα η μουσική εκφράζει τη ζωή του ανθρώπου καθώς όλες οι εικόνες που συναντάμε στη ζωή μας υπάρχουν μέσα σε αυτή...»
-Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να ασχοληθείς πιο πολύ με τη μουσική...;

«Από μικρή άκουγα μουσική, χόρευα, τραγουδούσα αλλά αυτό που με προέτρεψε να ασχοληθώ επαγγελματικά με τη μουσική και ειδικότερα το τραγούδι ήταν μια τεράστια επιρροή που είχα από έναν άνθρωπο που έχει ιδιαίτερη θέση στη καρδιά μου..και μου έχει μάθει πολλά και άλλαξε σχεδόν όλη μου τη ζωή καθώς και με έβαλε μες το τραγούδι το οποίο το αγαπώ αλλά και με ωρίμασε σαν άνθρωπο και με έκανε να καταλάβω πράγματα που ούτε θα μου περνούσαν απ' το μυαλό μου παλιότερα...»

-Ποιοι είναι οι άνθρωποι που είναι στο πλευρό σου σε αυτό το ταξίδι σου;

«Βασικά είμαι πάρα πολύ τυχερή γιατί έχω πολλούς ανθρώπους δίπλα μου και με στηρίζουν πάρα πολύ σε αυτό που κάνω... πιστεύω πως δεν υπάρχει μεγαλύτερο πράγμα απ τη στήριξη και ειδικότερα της οικογένειάς σου αλλά εγώ δεν είμαι τυχερή μόνο σε αυτό το τομέα καθώς και έχω πολλούς φίλους, πολύ καλούς φίλους και εννοείται τη δασκάλα μου που πιστεύει πολύ σε μένα...»

Η μουσική είναι έρωτας τελικά...Ποια είναι η προσωπική σου άποψη απ' τη προσωπική σου εμπειρία;

«Βασικά η μουσική μπορεί να είναι οτιδήποτε...Πόνος, χαρά οτιδήποτε...Δε θα τολμούσα να πω ότι έχω ερωτευτεί..είμαι πολύ μικρή ακόμα...Οπότε δεν έχω κάποια εμπειρία ακόμα...Αν τα ξαναπούμε σε λίγα χρονάκια ελπίζω να σου έχω την απάντηση χαχα».

Ο παππούς σου και ο θείος σου ασχολούνται με το ρεμπέτικο τραγούδι..Τι σημαίνει για σένα το ρεμπέτικο;

«Το ρεμπέτικο είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για μένα αλλά και για όλη τη χώρα...Είναι από τα πιο ελληνικά είδη τραγουδιού, γεννημένο μόνο στην Ελλάδα και αυτό αποτελεί μεγάλο μέρος της ιστορίας του τόπου μας ... δεν πρέπει να χαθεί... Επίσης υπήρξαν μεγάλοι παγκοσμίως αναγνωρισμένοι ρεμπέτες και αυτό μιλάει από μόνο του...»


Είναι ένα κομμάτι της μουσικής μας παράδοσης που πρέπει να μείνει ζωντανό;

«Οπωσδήποτε...είναι πολύ σημαντικό για όλους τους Έλληνες να γνωρίζουν ρεμπέτικα τραγούδια και γενικότερα αυτό το είδος μουσικής γιατί είναι ένα μεγάλο μέρος της παράδοσής μας καθώς ακουγόταν από πολύ παλιά ... Και αυτό εξαπλώθηκε διότι όπως όλοι ξέρουμε η γενιά των γονιών μας, των παππούδων μας κλπ έχει μεγαλώσει με αυτό το είδος...Είναι πολύ σημαντικό...Νομίζω το ρεμπέτικο εκπροσωπεί την Ελλάδα σαν χώρα...»


Πως θα γίνει αυτό;
«Με την δημιουργία μουσικών σκηνών όπου πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχει το ρεμπέτικο και με την όρεξη των νέων να διδαχθούν αυτό το είδος...»

Όταν έχεις ''πονέσει'' από κάποιο έρωτα ξεσπάς γράφοντας τραγούδια; Έχεις γράψει κάποιο;

«Βασικά εάν πληγωθώ από κάποια σχέση μου γιατί ξαναλέω έρωτας δεν είναι..Δεν θα γράψω τραγούδι...Δεν το 'χω με το στίχο..Μόνο 2 έχω γράψει αλλά είναι ευδιάθετα...δεν νομίζω ότι όταν είσαι στεναχωρημένος και μόνο τότε ,γράφεις τραγούδια...Μπορείς να γράψεις ανάλογα τη διάθεσή σου...Εάν ,πάλι, πονέσω, πληγωθώ κλπ από κάποιον, από κάποια κατάσταση ή οτιδήποτε άλλο, θα τραγουδήσω...θα βγάλω τον πόνο μου σε ένα τραγούδι που θα με εκφράζει εκείνη τη στιγμή…»

-Ποιο τραγούδι είναι το αγαπημένο σου;

«Δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο..Απλά μου αρέσουν τα τραγούδια με νόημα...Και περισσότερο οι στίχοι των τραγουδιών...θα αγαπήσω ένα τραγούδι εάν με εκφράζει».

- Σε λίγες ημέρες θα ανοίξει το σχολείο τι τάξη θα πας;
«Θα πάω 2α Λυκείου και είμαι πολύ καλά προετοιμασμένη για φέτος»!

-Πως μπορείς να συνδυάσεις το σχολείο με τις σπουδές σου στη μουσική;

«Το σχολείο είναι η πρώτη μου προτεραιότητα...Χωρίς αυτό δεν έχεις μέλλον...Απ'την άλλη τη μουσική την αγαπάω πάρα πολύ και δεν θα την αφήσω.Όλα θέλουν πρόγραμμα..τίποτα άλλο».

-Ποιο είναι τ' όνειρό σου, οι στόχοι σου;

«Το όνειρό μου είναι να καταφέρω να τραγουδάω σε μουσικές σκηνές ,σε απλά, μικρά και διακριτικά μαγαζιά...Όχι απαραίτητα να γίνω διάσημη...δεν θα μου άρεσε...το όνειρό μου είναι να κρατάω ένα μικρόφωνο και να βγάζω από μέσα μου ότι βγαίνει εκείνη τη στιγμή... είτε καλό είτε κακό....Και ένας μεγάλος στόχος που έχω είναι να μάθω να παίζω πιάνο γιατί το έχω απωθημένο από μικρή...Φέτος θα αρχίσω με την κα Άννα και ελπίζω να τα καταφέρω»!


-Το γεγονός ότι οι γονείς σου δεν μπορούν να γευτούν τη φωνή σου και να την απολαύσουν σε πειράζει;

 «Δε θα έλεγα ότι με πειράζει...Καθόλου μάλιστα! Και το ότι με στηρίζουν τόσο παρόλο που δεν μπορούν να με ακούσουν είναι τεράστια τιμή για μένα! χαίρομαι πάρα πολύ και είμαι πολύ τυχερή που έχω μια τέτοια οικογένεια.. τους ευχαριστώ πάρα πολύ για την στήριξη…»

-Πως αντιδρούν όταν τραγουδάς;

«Η μαμά μου συγκινείται πολύ εύκολα...και μόνο που με βλέπει πάνω στη σκηνή, χωρίς να με ακούσει, την παίρνουν τα ζουμιά...Ο μπαμπάς είναι πιο ψύχραιμος χαχα...Λένε πως είναι περήφανοι για μένα και γι αυτό μερικές φορές η μαμά δεν κρατιέται..».

Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου 10 χρόνια από σήμερα;


«Χαχα πολύ ωραία ερώτηση! Κοίτα...δεν μου αρέσει να κάνω σχέδια για το μέλλον γιατί όπως πολύ σωστά λέει και μια παροιμία : ''όταν κάνουμε σχέδια, ο Θεός γελάει..'' Δεν θέλω να προτρέχω...ας συμβεί ότι συμβεί και καλοδεχούμενο θα είναι ... είτε είναι καλό είτε είναι κακό..μακάρι να γίνει κάτι καλό...να πραγματοποιήσω το όνειρό μου…Θα δούμε»!

Ακούστε και το ηχητικό αρχείο από την συνέντευξη που μου είχε δώσει η Άρτεμις στο idradio.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου