Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Τρεις μητέρες μιλούν για το πιο μαγικό συναίσθημα του κόσμου



Τρεις μητέρες αγωνίστριες της καθημερινότητας μιλούν στο Πινάκιο για το μαγικό συναίσθημα της μητρότητας, για τις χαρές που αποσπούν αλλά και για τον καθημερινό τους μαραθώνιο.
Η Γεωργία Σκιτζή δημοσιογράφος & παρουσιάστρια, η Αργυρώ Μουντάκη και η Μαρίνα Φαγκεσκίδου συγγραφείς παιδικών βιβλίων  αποτυπώνουν στο καμβά τα πιο φωτεινά χρώματα, αυτά που εκπέμπει το συναίσθημα του παιδιού στην αγκαλιά τους.



Γεωργία Σκιτζή, δημοσιογράφος-παρουσιάστρια: Να είμαι η καλύτερη έκδοση του εαυτού μου για το παιδί μου

Αντιλαμβάνομαι τη μητρότητα ως ένα θείο δώρο. Είναι από τις λίγες φορές στη ζωή μου που δεν μπορώ με λέξεις να περιγράψω τα συναισθήματά μου. Η έλευση της μονάκριβης κόρης μας της Αλεξάνδρας, με έκανε να νιώσω πραγματική ευτυχία, πληρότητα. Είναι μια λέξη- κατάσταση που στη ζωή μας συμβαίνει ελάχιστες φορές. Μπορεί να το επιδιώκουμε αλλά μοιάζει με άπιαστο όνειρο. Και για έναν χαρακτήρα δύσκολο και απαιτητικό όπως είναι ο δικός μου, με διαρκείς επαγγελματικές φιλοδοξίες και αναζητήσεις, το να βρίσκεις ισορροπία μέσα σε προσωπικό επίπεδο, σε οικογενειακό επίπεδο είναι πραγματικά ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΔΩΡΟ. Και επειδή σκέφτομαι πολλές φίλες και γνωστές από τον κοινωνικό μου περίγυρο που δυσκολεύονται, αν και το θέλουν πολύ, να αποκτήσουν ένα παιδί θα ήθελα μέσα από το βήμα που μου δίνετε να στείλω ένα μήνυμα: Μην χάνετε το κουράγιο και την πίστη σας. Και αν υπάρχουν ιατρικές δυσκολίες η υιοθεσία είναι μια πραγματική πράξη αγάπης, ένα κοινωνικό έργο που θα σας αλλάξει τη ζωή!

Η Αλεξάνδρα έχει αλλάξει την ζωή μου σε απόλυτο βαθμό

 Η ζωή μου έχει αλλάξει απόλυτα. Εκτός από το πρακτικό μέρος, εκείνο που έχει αλλάξει είναι οι προτεραιότητες που έχω. Από την έλευση της Αλεξάνδρας και μετά, το πρώτο πράγμα που έχω πάντα στο μυαλό μου είναι η κόρη μου. Όλα τα υπόλοιπα έπονται. Η σκέψη μου, τα συναισθήματά μου, η αγωνία μου, η προοπτική ακόμα και τα απλά καθημερινά, μια βόλτα στα μαγαζιά είναι ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ! Θέλω να εξελίσσομαι για να μπορώ να προσφέρω στο παιδί. Να είμαι η καλύτερη έκδοση του εαυτού μου, για να αποτελώ - κατά το δυνατόν- πρότυπο για εκείνη. Είναι μαγικό το να βάζεις πίσω το ΕΓΩ για ΕΚΕΙΝΗ.

Αργυρώ Μουντάκη, συγγραφέας: Ειλικρινή, δίχως όρια Αγάπη

Η μητρότητα είναι προσφορά. Προσφέρουμε τον εαυτό μας για να γίνει το μέσον να έρθει ένας νέος άνθρωπος στον κόσμο. Προσφέρουμε τον χρόνο μας από τη γέννησή του και μετά, τον κόπο μας, τη σκέψη μας, τον βάζουμε σε προτεραιότητα. Η μητρότητα είναι μία προσφορά της μάνας μέχρι την τελευταία στιγμή της αναπνοής της. Και αυτό όχι από εξαναγκασμό αλλά από Αγάπη, από ειλικρινή, δίχως όρια Αγάπη. Από την πηγαία ανάγκη να δώσει, να προσφέρει το καλύτερο που μπορεί στο παιδί της. Δίχως να ζητάει τίποτα σαν αντάλλαγμα. Η μητρότητα μου έχει δώσει μεγάλη χαρά, τόση που δεν θα μπορούσε να μου δώσει τίποτα άλλο στη ζωή. Και εκεί κατάλαβα ότι ο Θεός πολύ σωστά τα έφτιαξε όλα, γιατί όλοι έχουν τη δυνατότητα να γευτούν αυτή τη χαρά ανεξάρτητα από μορφωτικό ή οικονομικό επίπεδο ή ό,τι άλλο. Μόνο να έχουν υγεία να το καταφέρουν, κάτι που εύχομαι σε όλες τις γυναίκες που το επιθυμούν μέσα από την καρδιά μου!

Τα παιδιά μου είναι το νόημα της ζωής μου

Την άλλαξαν με το γεγονός ότι μπήκαν προτεραιότητα, μπροστά σε κάθε μου πράξη και σκέψη. Ο εαυτός μου πήγε δεύτερος, και δεν το εννοώ αυτό αρνητικά. Αλλά είναι μία αλλαγή αυτό. Έπειτα τα παιδάκια μου έδωσαν ένα σπουδαίο, ένα αληθινό νόημα στη ζωή μου, συνοδευόμενο με μία μεγάλη αγωνία, πώς θα τα αναθρέψω σωστά και πώς θα τους δώσω τα περισσότερα καλά και ευκαιρίες στη ζωή. Όλα αυτά με έκαναν να σκέφτομαι σε άλλη βάση και να θέτω την δική τους πρόοδο και υγιή ανάπτυξη σε προτεραιότητα. Ακόμα και οι αγωνίες μου σχετίζονται με τα παιδιά μου. Γι’ αυτό και το τελευταίο μου βιβλίο το «Πες το μόνο στη μαμά» αυτό έχει θέμα, τη στενή σχέση που καλό είναι να έχουμε με τα παιδιά μας για να μπορούμε να τα βοηθάμε σε κάθε δυσκολία. Περαιτέρω περιστράφηκε και η καθημερινότητά μου εκ των πραγμάτων γύρω από τα παιδιά μου, κάτι που ενώ συνοδευόταν - ειδικά τα πρώτα χρόνια - από μεγάλη κόπωση, όμως μου έδινε και δίνει τόσες χαρές! Αποτελούν το νόημα της ζωή μου! Μακάρι να είναι γερά όλα τα παιδάκια του κόσμου και όλα να έχουν γερούς τους γονείς τους και να τα μεγαλώνουν!



Μαρίνα Φραγκεσκιδου: Αν η μαμά είναι καλά σε ένα σπίτι τότε μόνο και όλοι οι υπόλοιποι είναι καλά

Τι σημαίνει για μένα η μητρότητα... να κάνεις 150 πράγματα ταυτόχρονα, να μην προλαβαίνεις τα πλυντήρια ρούχων, το σιδέρωμα, τις ιώσεις, τα «Μαμά, θέλω...». Να πέφτεις για ύπνο και να πετάγεσαι πάνω, γιατί ξέχασες πάλι τα ρούχα απλωμένα στην βεράντα. Και μέσα σε όλην αυτήν την κούραση η καρδιά σου να αγαλλιάζει σαν παρατηρείς τα παιδιά σου να κοιμούνται και η εξάντληση να μηδενίζει σε μια απρόσμενη αγκαλιά τους και ένα φιλί. Αυτό είναι η μητρότητα τελικά. Να μπορείς να πέφτεις και να σηκώνεσαι κάθε φορά με περισσότερη υπομονή κι αγάπη, μήπως έτσι καταφέρεις να βγεις ζωντανός από τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας.

Έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες

Είναι φορές που πραγματικά δεν θυμάμαι πως ήταν η ζωή πριν τα παιδιά. Το μόνο που ξέρω σίγουρα είναι ότι όλες οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει και πια το πρόγραμμα έχει να κάνει περισσότερο με τα θέλω των παιδιών παρά με τα δικά μου. Προσπαθώ όμως να βγω λίγο μπροστά και εγώ το τελευταίο διάστημα γιατί όπως είναι γνωστόν: αν η Μαμα είναι καλά σε ένα σπίτι τότε μόνο και όλοι οι υπόλοιποι είναι καλά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου