Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου 2018

Αν ο Ντένις ο τρομερός φοιτούσε σε ελληνικό σχολείο



Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου για το Πινάκιο


Επιμέλεια εικόνας: Αναστάσης Πετιμεζάς(harti-χαρτι)

Σχολείο. Μια λέξη που κρύβει μέσα της θησαυρούς.  Κρυμμένα φανταστικά μπαούλα γεμάτα γνώσεις, φιλίες παιδικές παντοτινές, άρωμα βιβλίων, πίνακες με κιμωλίες, θρανία με αφιερώσεις δεκαετιών χαραγμένες πάνω τους.
Αυτός ο ορισμός θα μπορούσε να είναι μια ρομαντική προσέγγιση για τον όρο «σχολείο».  Αν πάρουμε τα πράγματα αντίστροφα θα διαπιστώσει κανείς πως το εκπαιδευτικό σύστημα έχει πολλές πληγές.
Ας τις δούμε αυτές με ένα άλλο πρίσμα, λίγο πιο χιουμοριστικό. Ας υποθέσουμε πως ένα μικρό σκανταλιάρικο παιδί είναι μαθητής. Αν ο Ντένις ο τρομερός φοιτούσε σε ελληνικό σχολείο ποιες θα ήταν οι δικές του αγωνίες και ποιες των γονιών του.
Να σημειωθεί πως την εικόνα του Ντένις του τρομερού για το Πινάκιο έφτιαξε ο πολυτάλαντος Αναστάσης Πετιμεζάς.


-Ένα παιδί όπως ο Ντένις ο τρομερός  αναμφισβήτητα  είναι πολύ ζωηρό. Η ζωηράδα αυτή όμως  δεν μεταφράζεται ως φαντασία και ενέργεια; Το ερώτημα που τίθεται αμέσως είναι αν αυτό το παιδί θα περιθωριοποιηθεί…

-Το ελληνικό σύστημα Παιδείας ακολουθεί μια πεπαλαιωμένη λογική. Κανένα παιδί δεν αξιολογείται βάσει των δεξιοτήτων του και των ικανοτήτων του. Οπότε ο Ντένις ο τρομερός θα ήταν κάτω του μετρίου μια ζωή γιατί εκεί θα τον τοποθετούσε το σύστημα.

-Αν ο Ντένις ζούσε στην Ελλάδα σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή μπορεί να πέρναγαν δύο τρίμηνα για να διοριστεί στο σχολείο εκπαιδευτικός να τον διδάξει.

-Δεν θα έκανε σκανταλιές γιατί δεν θα είχε χρόνο. Και γιατί αυτό; Πολύ απλά μετά το σχολείο θα πήγαινε φροντιστήριο, μετά σε κάποια ξένη γλώσσα, μετά σε κάποια αθλητική δραστηριότητα και μετά θα έπρεπε να μελετήσει για την επόμενη ημέρα. Και από ο Ντένις ο τρομερός θα γινόταν «ρομπότ». Αν το εκπαιδευτικό σύστημα είχε εκσυγχρονιστεί στην Ελλάδα μήπως έκανε όλα αυτά στο σχολείο κι είχε χρόνο για τον εαυτό του, τις ζαβολιές του και την οικογένεια του;

-Από το νηπιαγωγείο έως την Γ’ Λυκείου δεν θα ήξερε με ποιον τρόπο θα εισαχθεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς η κάθε κυβέρνηση που αναλαμβάνει στην Ελλάδα έχει στην ατζέντα της να «ξηλώσει» τις αποφάσεις του προγενέστερου υπουργού Παιδείας και να εφαρμόσει τις δικές της.

- Στο μάθημα της Ιστορίας κάποια στιγμή ίσως του ανέφεραν για έναν συνωστισμό σε μια Σμύρνη…



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου