Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Η «Ευτυχία» είναι η Άγκυρα στην Ιθάκη μας

Την Εικόνα επιμελήθηκε ο Αναστάσης Πετιμεζάς 













«Ευτυχία» μια λέξη που κρύβει μέσα της τόσο βάθος, όχι μόνο σε έννοια αλλά και ως αίσθηση! Είναι αυτή που αναζητούμε για να «αγκυροβολήσουμε» στην δική μας Ιθάκη.
Αυτές τις ημέρες όπου οι καταστάσεις είναι πρωτόγνωρες και που η πανδημία απειλεί τη γειτονιά μας, την πόλη μας, την χώρα μας, τον πλανήτη μας, αναζητάμε δόσεις ευτυχίας για να αντέξουμε αυτόν τον Γολγοθά.

Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου για το Πινάκιο

20 Μαρτίου σήμερα και είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ευτυχίας. Στο πλαίσιο αυτό ζητήσαμε από ανθρώπους που υπηρετούν τις Τέχνες, τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό να μας σκιαγραφήσουν με τα πιο έντονα χρώματα τι σημαίνει γι’ αυτούς η «Ευτυχία»!
Διαβάστε το ρεπορτάζ και Μείνετε σπίτι για να βρούμε και άλλες συντεταγμένες που θα οδηγούν σε μονοπάτια όμορφα και ξεχωριστά.
Η ζωγραφιά είναι του Αναστάση Πετιμεζά για τους σκοπούς του συγκεκριμένου θέματος.


El Zeraw Vegas


Η δική μου Ιθάκη είναι η οικογένεια...οι στιγμές μου μαζί τους,η ασφάλεια,η χαρά που νιώθω όταν είμαι κοντά τους είναι ότι πολυτιμότερο έχω και όπου και αν βρίσκομαι είναι αυτό που μου λείπει περισσότερο.


Κώστας Δουβαλίδης-Ρικς, πρωταθλητής στίβου:


Η δικιά μου Ιθάκη ή η γη της ευτυχίας μου είναι το σπίτι μου , η πόλη μου η Δράμα όπως φυσικά και η οικογένεια μου μαζί με τος φίλους μου!
Να είμαι στον χώρο μου να χαίρομαι τις στιγμές χαλαρώσης μετά από μια δύσκολη περίοδο προπονήσεων και αγωνιστικών δραστηριοτήτων και να απολαμβάνω την ησυχία και την γαλήνη που μου δημιουργεί όλο αυτό!!





Κώστας Κεραμιδάς, προπονητής μπάσκετ: 



Το μένω σπίτι με έκανε να είμαι με την οικογένεια μου πολύ κάτι που πάντα ήθελα αλλά ποτέ δεν κατάφερνα. Είμαι μαζί μου ώρες πολλές και με γεμίζει αφάνταστα. Επίσης η επικοινωνία με φίλους που ήθελα να μιλήσω καιρό και ποτέ δεν έβρισκα την ευκαιρία!!
















Αρετή Ζαχαριάδου, ηθοποιός:


(Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη. Το φθάσιμον εκεί είν' ο προορισμός σου.... Καβάφης)


 Μπορούν να με κάνουν ευτυχισμένη πολλά πράγματα...μια ηλιόλουστη μέρα, μια βόλτα στη θάλασσα, μια λαχταριστή σοκολάτα, μια χαρούμενη φατσούλα, μια αληθινή καλημέρα, μια σφιχτή αγκαλιά, ένα γλυκό φιλί, ένα ωραίο φαΐ, ένας σπουδαίος ρόλος, το χειροκρότημα, μια ωραία ερμηνεία, μια ωραία ταινία... Πάντα βρίσκω τρόπους να ξετρυπώνω την ευτυχία απ' τα απλά , τα καθημερινά! Δεν μ αρέσουν τα σύνθετα, τα δήθεν. Η υγεία είναι ευτυχία!!! Η οικογένεια είναι ευτυχία!!! Η αλήθεια είναι ευτυχία!!! Τα μάτια που "μιλούν" ειλικρινά και το στόμα που "αρθρώνει" αλήθειες!!!  Η μεγαλύτερη ευτυχία μου όμως ακούει στο όνομα Σταυριάνα και είναι το παιδί μου!!! Είναι η Ιθάκη μου, που το ταξίδι μαζί της κι όλα τα μικρά-μεγάλα που προανέφερα αποκτούν νόημα και ουσία, χρώμα και μυρωδιά... Μαζί της το ταξίδι δε θέλεις να τελειώσει ποτέ!!! Είναι η γη της ευτυχίας μου!!!!


Άγγελος Μπούρας, ηθοποιός:
Photo Elina Giounanli

Από όσο έχω καταλάβει ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει. Υπάρχουν μόνο ευτυχισμένες μέρες, ευτυχισμένες στιγμές που προσπαθώ καθημερινά, οντας παρών στο καθε τι που συμβαινει, να τις αισθάνομαι και να τις μοιράζομαι...
Η ευτυχία για μένα είναι ένα είδος θάρρους, μια απόφαση ζωής.

Η δική μου Ιθάκη λοιπόν είναι αχαρτογραφητη ακόμα...την ανακαλύπτω  και την ψάχνω κάθε μέρα σε κάτι που δε ξέρω... σε ένα χαμόγελο, σε μια αγκαλιά, σε ένα βλέμμα... Είναι κάπου εκεί έξω και την ακολουθώ.


Πένυ Ραμαντάνη, τραγουδίστρια, μουσικός:


Ευτυχία είναι το γέλιο του παιδιού μου, η αγκαλιά του αγαπημένου μου, η μυρωδιά της πασχαλιάς, το τώρα χωρίς το περιττό του αύριο και του χθες.

Μαρία Θεοδότου, τραγουδίστρια:
Φωτογραφία: Δώρος Θεοδώρου

Η δική μου Ιθάκη είναι η οικογένεια μου, οι φίλοι μου, οι άνθρωποι που πραγματικά αγαπώ και γαληνεύω όταν έχω δίπλα μου. Η γη της ευτυχίας μου είναι εκεί όπου μπορώ να εκφράζω την μουσική μου και αυτό που φέρω μέσα στη ψυχή μου… Αλλού η Ιθάκη και αλλού η γη της Ευτυχίας. «Σκορποχώρι…» Δεν συναντήθηκαν ποτέ οι δυο τους! Κάποτε, μπορεί… ίσως!

Γεωργία Γαραντζιώτη, δημοσιογράφος ΣΚΑΪ: 



"Ο πιο τρανός καημός μου
θα είναι πως δεν μπόρεσα με σε να ζήσω πλάση
πράσινη, πάνω στα βουνά,στα πέλαγα,τα δάση.
Θα είναι πως δε χάρηκα σκυφτός μέσ' τα βιβλία
Ω φύση, ολάκερη ζωή κι ολάκερη σοφία."
                      Κ. Παλαμάς
Η γη της ευτυχιας μου είναι κάθε νεος προορισμός.
Ιθάκη μου είναι κάθε ταξίδι που με πηγαίνει κοντά στη φύση και τον πολιτισμό. Όταν προσθέτω νέες εμπειρίες και γεμίζω αναμνήσεις!


Μάνια Αλιβιζάτου, δημοσιογράφος ΣΚΑΪ: Η δική μου Ιθάκη...

Ιθάκη...

Όλοι την έχουμε στο μυαλό μας σαν ένα «προορισμό», σαν ένα προορισμό που θέλουμε να φτάσουμε. Κι όταν λέω «προορισμό» εννοώ έναν στόχο που θέλουμε, έναν άνθρωπο που επιθυμούμε, μια δουλειά που θα θέλαμε να κάνουμε.
Κατά τη διάρκεια της ζωής μας η «Ιθάκη» που αναζητούμε αλλάζει κι αυτό γιατί μπορεί να έχουμε βρει κάποια «Ιθάκη». Για μένα η Ιθάκη, δεν ήταν ποτέ προορισμός, ούτε και μέρος που θέλησα να πάω. Για μένα η Ιθάκη μου, ήταν πάντα ένα άγνωστο πρόσωπο, ένα ταξίδι. Ένα ταξίδι προς το άγνωστο... Πάντα με έλκυε και με τραβούσε το άγνωστο, αυτό που έπρεπε να εξερευνήσω. Αυτό που δε θα το κατακτούσα έυκολα και σαν άλλος Οδυσσέας θα περνούσα από διάφορες καταστάσεις για να φτάσω. Σ αυτό το δικό μου ταξίδι προς την «Ιθάκη» άλλοι θα μείνουν, άλλοι θα φύγουν και θα είναι και κάποιοι που είτε θα προσπαθήσουν να μου αλλάξουν τη ρότα μου είτε θα προσπαθήσουν να με βυθίσουν. Αυτή η βόλτα, αυτό το ταξίδι προς το άγνωστο πάντα θα αξίζει κι ας μην είναι πάντα εύκολη η διαδρομή.

Κι ας προσέχουμε γιατί πολλοί συστήνονται στην ζωή μας σαν «Ιθάκες» και καταλήγουν .. χαμένες Ατλαντίδες.. Για μένα λοιπόν, την «Ιθάκη» ο καθένας πρέπει να ψάξει να την βρει μέσα του, να την γεννήσει η ψυχή του κι ΄ίσως αυτή να είναι και η μεγαλύτερη ευλογία.

Τη δική μου «Ιθάκη» την ονειρεύομαι σ’ ένα μέρος που θα συνδυάζει βουνό και θάλασσα, με τον άνθρωπο μου μαζί και μια ψυχή ολοκληρωμένη χωρίς απωθημένα.


Και θα κλείσω αυτό το κείμενο με στίχους από το ομώνυμο τραγούδι..

«Όλα μέσα μου μπερδεμένα και δεν μου μοιάζουν λογικά
Ίσως νιώθω πως κάπου υπάρχεις κι ας είναι το κάπου μακριά
Ίσως η δικιά μου Ιθάκη να σου μοιάζει τελικά...»

Άννα Ζηρδέλη, ηθοποιός, δημοσιογράφος: 


Πρόσφατα συνειδητοποίησα ότι η ευτυχία είναι στιγμές .. μικρές , μεγάλες αλλά στιγμές.
Για εμένα ευτυχία είναι να ξυπνάω το πρωί και να παίρνω την πιο βαθιά ανάσα γεμάτη ευγνωμοσύνη για τη νέα μέρα που ξημέρωσε.
Ευτυχία είναι να μπαίνω στο αυτοκίνητο μου και να λέω «καλημέρα»
Να κάνω την δουλειά που αγαπώ
και πηγαίνοντας καθημερινά να φωνάζω από την είσοδο «καλημέρα» και να το εννοώ!!
Να κοιτώ ψηλά στον ουρανό και να συνειδητοποιώ πως Κάθε στιγμή ένας καινούριος πίνακας εμφανίζεται κι εγώ μπορώ να τον δω
Να χτυπάει καθημερινά το τηλέφωνο από τους γονείς μου και να ξέρω ότι είναι καλά!
Να έχω μεγαλώσει σε μια χώρα που έχει Ειρήνη και όχι πόλεμο
Να μπορώ να κοιτάζω στα μάτια τον συνομιλητή μου
Να έχω την υγεία μου , γιατί δεν είναι δεδομένο

Δες κι εσύ τα μικρά και απλά...
Όσες περισσότερες ευτυχισμένες στιγμές έχεις στη ζωή σου, τόσο πιο γεμάτη  κι ευτυχισμένη ζωή θα έχεις

Αλίκη Ζαχαροπούλου, ηθοποιός: 


Τι είναι ευτυχία…; Μια ερώτηση που φαίνεται εύκολη μα η απάντηση της δεν είναι... Δύσκολος όρος, σύνθετη έννοια με πολλές μεταβλητές. Κρατώ αυτό που είχε πει ο Μεγάλος Θανάσης Βέγγος,

“Έπρεπε να γεράσω, αγόρι μου, για να μάθω τι είναι ευτυχία. Τελικά ευτυχία είναι ένα ζευγάρι χέρια, δύο χέρια… Αυτά που θα σε αγκαλιάσουν, θα σε κρατήσουν, θα σε κοιμήσουν, θα σε περιποιηθούν, θα σου μαγειρέψουν, θα σε χαιδέψουν και στο τέλος θα σου κλείσουν τα μάτια. Τα πολλά χέρια απλά σε κατσιάζουν… Χάσιμο χρόνου. Θα το δείς κι εσύ όσο μεγαλώνεις…









Αφροδίτη Πρέβεζα, δημοσιογράφος ipop: Οι δικοί μου άνθρωποι η γη της ευτυχίας μου


Η δική μου γη της ευτυχίας νομίζω δεν είναι άλλη απ' τους δικούς μου ανθρώπους. Αναλογιζόμενη τι με κάνει ευτυχισμένη, δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ πως το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι η οικογένειά μου, οι φίλοι και ο σύντροφός μου. Εάν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι, δεν θα ήμουν αυτή που είμαι σήμερα και σίγουρα δεν θα είχα να θυμάμαι τόσες όμορφες αναμνήσεις! Μια καλή δουλειά, ένα ωραίο φαγητό, ένα απίστευτο ταξίδι μπορούν να σου χαρίσουν πολλές ευτυχισμένες στιγμές, αλλά εάν δεν έχεις ανθρώπους για να μοιραστείς αυτές τις στιγμές, τότε απλά δεν έχουν νόημα. Γι' αυτό δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως οι αγαπημένοι μου άνθρωποι είναι εκείνοι που με κάνουν να νιώθω ευτυχισμένη κι ευλογημένη που τους έχω κάθε μέρα που περνάει! Να χαρίζετε χαμόγελα σε όσους αγαπάτε και να τους κάνετε ευτυχισμένους, όπως σας κάνουν εκείνοι!



Ελευθερία Μπενοβία, ηθοποιός

Στα καθημερινά πράγματα βρίσκω την ευτυχία μου... που ξυπνάω κάθε πρωί υγιής και χαμογελαστή... που βλέπω τον ήλιο και μου φτιάχνει τη διάθεση, στους ανθρώπους γύρω μου που με χαιρετούν με ένα χαμόγελο και που με χαρά τους το ανταποδίδω, στους φίλους μου, που κάνουν τις μέρες μου ξεχωριστές, σε ένα κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι...
Αν κάνεις μία παύση στην ιλιγγιώδη καθημερινότητα, εντοπίζεις τις μικρές και ουσιαστικές χαρές! Η ευτυχία είναι παντού... αρκεί να είσαι ανοιχτός να την αγκαλιάσεις! Κλείσε τα μάτια, πάρε μία βαθειά ανάσα και κάνε μια βουτιά στις χαρές που ανοίγονται μπροστά σου! Η κάθε μέρα είναι ξεχωριστή και σου δίνει τη δύναμη να κάνεις καινούρια πράγματα, καινούρια ξεκινήματα, ανοίγονται νέες προοπτικές! Πάρε ανάσα και βούτααααα!!!!


Σπύρος Πετρουλάκης, συγγραφέας: 


Ιθάκη μου είναι οι άνθρωποι. Η οικογένειά μου, οι λίγοι καλοί φίλοι. Εκείνοι που με κάνουν «δικό» τους και αφήνουν τα περιθώρια να γίνουν κι αυτοί δικοί μου. Ιθάκη μου είναι οι αξίες, το καθάριο κοίταγμα μέσα στα μάτια. Ιθάκη είναι η ζεστή αγκαλιά του σπιτιού μου, η θαλπωρή μου.
Γη της ευτυχίας είναι ο τόπος που σπέρνω, που ποτίζω, που κορφολογώ, γιατί αργότερα θα δρέψω τους καρπούς. Θα δω τον κόπο μου. Η γη της ευτυχίας απαγκιάζει μέσα στις καρδιές, στις λέξεις και στα νοήματα και είναι στο χέρι του καθενός να βρει το σκαλιστήρι και το ποτιστήρι.


Ανθή Σαββάκη, ηθοποιός: 

Ποια είναι η δικιά σου Ιθάκη; Ποια είναι η γη της ευτυχίας σου;
Για μένα δεν είναι μέρος γεωγραφικό. Πιστεύω ότι η ευτυχία είναι κατάσταση. Είναι χημεία, είναι απόφαση, είναι στάση ζωής. Έχω νιώσει ευτυχισμένη και ούσα περιτριγυρισμένη από αγαπημένους μου ανθρώπους, αλλά και ολομόναχη. Έχω νιώσει ευτυχισμένη και άνεργη και με δουλειά, και σε νησί και σε πόλη, και εξουθενωμένη και ξεκούραστη. Το σημαντικότερο όλων – και αυτό το μαθαίνουμε καλά στο θέατρο – είναι να γευόμαστε την στιγμή της ευτυχίας, με όλες μας τις αισθήσεις, και να την αποθηκεύουμε μέσα μας για τις πιο σκοτεινές μέρες που – αναμφίβολα – θα έρθουν.

Βαλεντίνα Κόρδη,Mindset & High-Performance Executive & Business Coach:  Η αγάπη που εισπράττω από τους δικούς μου ανθρώπους


Η δική μου Ιθάκη και γη της ευτυχίας είναι κάθε στιγμή αυθεντικότητας που βιώνω μέσα από τα μικρά πράγματα της καθημερινότητας. Ένα άρθρο που θα γράψω σχετικό με την δουλειά μου που αγαπώ τόσο πολύ και με σκοπό να μεταδώσω την παρακίνηση, την δύναμη και την εμπιστοσύνη στον εαυτό όσων θα το διαβάσουν, τα θετικά νέα από έναν πελάτη μου τον οποίο προπονώ να πετύχει κάποιον επαγγελματικό του στόχο, η αγάπη που εισπράττω από τους δικούς μου ανθρώπους, το ότι έχω κάποιους, λίγους και καλούς, με τους οποίους θα μοιραστώ τις χαρές και τις λύπες μου και θα μου πουν «Είμαι εδώ για εσένα...». Εκεί λοιπόν βρίσκεται η δική μου Ιθάκη! Και φροντίζω να την επισκέπτομαι τακτικά για να έχω αυτές τις μικρές, πολύτιμες στιγμές ευτυχίας.



Αλεξανδρος Παύλου - συγγραφέας

Η γη μου είναι η ισορροπία, εκεί πατώ, εκεί ζω, εκεί μπορώ να λειτουργώ άφοβα.

Δεν είναι απλά ο τόπος μου, αλλά το οξυγόνο που επιτρέπει να θαμπώνω οτιδήποτε παράταιρο με σπρώχνει προς ακραίους κόσμους.








Ηλέκτρα Σαρρή, ηθοποιός:

Η δική μου Ιθάκη είναι το θέατρο. Εκεί θα νιώθω ελεύθερη να ονειρεύομαι ό,τι θέλω να γίνω. Εκεί θα συναντώ ανθρώπους και μαζί κάνουμε ταξίδια σε φανταστικές ιστορίες, του κόσμου αλλά και δικές μας. Μπορεί να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να φτάσω στην Ιθάκη μου, όπως τη θέλω κι όπως την έχω φανταστεί. Κι αν τελικά η Ιθάκη αυτή δεν υπάρξει, θα προσπαθώ κάθε φορά με όσους έχω δίπλα μου και με όσα εργαλεία έχω στα χέρια μου να χτίζω μια μικρότερη. Κι από ιθάκη σε ιθάκη, κάποια Ιθάκη θα προκύψει, που να μας αξίζει και να την αξίζουμε!


Τανιά Ώττα,δημοσιογράφος:

Είμαστε άνθρωποι κι έχουμε αδυναμίες. Κάνουμε λάθη, πέφτουμε και σηκωνόμαστε. Προσπαθούμε κι ας αποτυγχάνουμε . Κυνηγάμε την τελειότητα κι ας ξέρουμε ότι δεν θα τη φτάσουμε ποτέ. Αυτό είναι το νόημα εξάλλου. Να προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι. Το τέλειο είναι βαρετό, κάνεις δεν το θέλει , κάνεις δεν το εκτιμά άλλωστε. Η απλότητα είναι η ουσία ντυμένη με την μοναδικότητα του καθενός. Είμαστε άνθρωποι κι έχουμε ανάγκες.  Να ζήσουμε, να δημιουργήσουμε, να προσφέρουμε, να αγαπήσουμε  και να αγαπηθουμε, να απολαμβάνουμε τις στιγμές της ζωής και να γεμίζουμε το σάκο με τις αναμνήσεις, να ξεπερνάνε τις δυσκολίες για να διαπιστώνουμε πόσο δυνατοί είμαστε . Είμαστε άνθρωποι και σεβόμαστε τον εαυτό μας. Προστατεύουμε την αξιοπρέπεια μας και δεν χαραμιζουμε την ευτυχία μας για κανέναν εγωισμό.  Παλεύουμε για τη ζωή , για ένα καλύτερο αύριο, με κάθε τρόπο. Αρκεί να μην ξεχνάμε το παρόν, να μην ξεχνάνε να ζούμε , να χαμογελάμε και να θυμόμαστε ότι κάθε μέρα είναι και μια καινούρια ευκαιρία για να κανουμε ένα βήμα μπροστά. Είμαστε άνθρωποι και προχωράμε . Χέρι με χέρι, με ανθρωπιά , αλληλεγγύη και αγάπη. Ο καθένας μόνος κι όλοι μαζί.



Όλγα Σμαγάδου, παρουσιάστρια

Η Ιθάκη μου είναι , η οικογένεια και οι φίλοι μου. Είναι οι άνθρωποι που ότι και να γίνει πάντα σε αυτούς θα καταλήγω και πάλι στο πλάι τους θα είμαι. Ο κόσμος με ξέρει μέσα από την δουλειά μου, οι δικοί μου άνθρωποι με ξέρουν μέσα στο σπίτι μου.Στις δύσκολες αλλά και στις ευτυχισμένες μου  στιγμές!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου