Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017

Οφθαλμός: Κλείνει το «μάτι» σε νέες επενδύσεις


Ανεπτυγμένη, χωρίς τραπεζικό δανεισμό και με καινοτόμες υπηρεσίες για τα ελληνικά δεδομένα συνεχίζει την πορεία της η εταιρεία «Οφθαλμός». Φέτος συμπληρώνει 33 χρόνια λειτουργίας και το γιορτάζει με ένα νέο κατάστημα στην ανακαινισμένη Στοά Νικολούδη (Πανεπιστημίου 41) στην «καρδιά» της Αθήνας, ενώ  σε λίγους μήνες αναμένεται να κάνει «ντεμπούτο» ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στην Κύπρο.
Για την επένδυση στο κέντρο της Αθήνας χρειάστηκαν 150.000 ευρώ και βασικό κίνητρο για την υλοποίηση του καταστήματος ήταν αδιαμφισβήτητα  η ολική ανακαίνιση της στοάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κατάστημα,  που λειτουργεί καθημερινά από τις 10:00 π.μ. έως και τις 18:00 μ.μ., και το Σάββατο μέχρι τις 14:00 μ.μ., η Τέχνη είναι διάχυτη στην ατμόσφαιρα, αφού σε κάθε γωνιά φιλοξενείται και από ένα έργο τέχνης του ιδιοκτήτη Θανάση Μπίρλη, ο οποίος εκτός από οπτικός είναι και εικαστικός!





Πρωτοπόρος σε προβλήματα χαμηλής όρασης και βαρηκοΐας




Το πρώτο κατάστημα «Οφθαλμός» έκανε την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά το 1996 στην περιοχή της Γλυφάδας και έκτοτε ο αριθμός τους έχει αυξηθεί σε 25, μεταξύ των οποίων κάποια ιδιόκτητα και κάποια άλλα franchise. Το στοιχείο όμως που κάνει τα καταστήματα «Οφθαλμός» να ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές τους δεν είναι μόνο η διαχρονική τους πορεία, αλλά και το γεγονός ότι στο εσωτερικό τους λειτουργούν παράλληλα κέντρα βοηθημάτων χαμηλής όρασης για άτομα που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όρασης. Επιπρόσθετα, την τελευταία οχταετία η εταιρεία έχει μπει δυναμικά και στο κομμάτι των ακουστικών βαρηκοΐας.
Όπως εξηγεί ο κ. Μπίρλης όταν μιλάμε για προβλήματα χαμηλής όρασης εννοούμε την εκφύλιση του κεντρικού νεύρου που μπορεί να προκληθεί από παθολογικά αίτια, από εγκεφαλικό ή ακόμη και από την ύπαρξη διαβήτη. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ο ασθενής βλέπει μόνο περιφερειακά και δυσκολεύεται να κάνει απλά καθημερινά πράγματα – από το να διαβάσει ένα βιβλίο, μέχρι να ξυριστεί και να παρακολουθήσει τηλεόραση – τα οποία έχουν αντίκτυπο τόσο στην αυτονομία του όσο και στην ψυχολογία του.
Πανευρωπαϊκά τα κρούσματα βαρηκοΐας και χαμηλής όρασης αντιστοιχούν στο 5% του πληθυσμού, ποσοστό το οποίο δυστυχώς χρόνο με το χρόνο αυξάνεται. Εκείνο που επίσης πρέπει να λάβουμε υπόψη είναι ότι η βαρηκοΐα και η χαμηλή όραση μπορούν να αποτελέσουν πηγή σοβαρότερων προβλημάτων. Σύμφωνα με τον κ. Μπίρλη οι άνθρωποι που δεν ακούν ή δεν βλέπουν καλά, αποξενώνονται και προοδευτικά προσβάλλονται από άνοια και βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα πολύ υψηλό κόστος διαχείρισης του προβλήματος.
Εξειδικευμένα κέντρα «Οφθαλμός» υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη Γλυφάδα, την Αγία Παρασκευή, το Παγκράτι, στην Πάτρα αλλά και στην Κόρινθο. Η θεραπεία περιλαμβάνει ενέσεις που σταματούν την εσωτερική αιμορραγία του οπτικού νεύρου, το οποίο μεγεθύνεται χάρη στη χρήση των κατάλληλων συστημάτων. Μέσα σε τρία ραντεβού ο ειδικός είναι σε θέση να διαγνώσει το μέγεθος του προβλήματος αλλά και το ποσοστό θεραπείας που επιδέχεται.




Taylor made οπτικά


Επιπρόσθετα, τα καταστήματα Οφθαλμός διατηρούν αποκλειστική συνεργασία με γνωστούς οίκους του εξωτερικού – κυρίως από Ιταλία, Γαλλία και Αμερική - προσφέροντας στον Έλληνα καταναλωτή ιδιαίτερα και «μοδάτα» γυαλιά ηλίου και μυωπίας, ενώ είναι τα μόνα εξειδικευμένα σε προϊόντα χαμηλής όρασης.
 «Όλα μας τα γυαλιά είναι κατασκευασμένα στο χέρι. Δεν μπαίνουν σε καμία γραμμή παραγωγής και εκεί έγκειται και η ιδιαιτερότητά τους. Από την πρώτη χρονιά λειτουργίας μας είχαμε «ψαγμένο» κοινό και ο στόχος μας ήταν να προσεγγίσουμε εκείνους τους καταναλωτές που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα τόσο στο design, όσο και στην ποιότητα των γυαλιών» τονίζει ο κ. Μπίρλης.
Κάνοντας μια σύγκριση με το παρελθόν, ο ίδιος δηλώνει ότι ναι μεν οι καταναλωτές έχουν γίνει περισσότερο απαιτητικοί, ωστόσο, υπογραμμίζει πως το ποσοστό των ανθρώπων που στρέφονται σε γυαλιά μαζικής παραγωγής παραμένει σταθερό εξαιτίας της κρίσης. Οι αγορές μη πιστοποιημένων προϊόντων οράσεως από περίπτερα, φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών είναι σύνηθες φαινόμενο, διότι ο καταναλωτής, λόγω του χαμηλού κόστους κτήσης μπαίνει στον πειρασμό της αγοράς.


Τεράστιες οι απώλειες από την παράνομη πώληση οπτικών

Δεν είναι όμως μόνο ο κίνδυνος στον οποίο θέτει την υγεία των ματιών του ο καταναλωτής, αλλά όπως επισημαίνει ο κ. Μπίρλης και η τεράστια φοροδιαφυγή που απορρέει από το φαινόμενο της παραοικονομίας. «Εκτός από τους πλανόδιους πωλητές, υπάρχει και το διαδίκτυο και εκεί είναι πολύ δύσκολο να παρέμβει η δίωξη οικονομικού εγκλήματος. Εμείς από την πλευρά μας, ως επαγγελματίες του κλάδου, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο, περνώντας το μήνυμα ότι “η ποιότητα στην όραση δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα”. Όταν πρόκειται για τα μάτια του πρέπει να είναι ακριβός στην επιλογή του και απαιτητικός».
Για φέτος η μόδα επιτάσσει ολοστρόγγυλα γυαλιά και γυαλιά vintage που γυρνάνε το χρόνο πίσω στη δεκαετία του ’70. Για κάποιον που θέλει να ξεχωρίζει, τα καταστήματα Οφθαλμός είναι σίγουρα η σωστή επιλογή, αφού πωλούν γυαλιά περιορισμένης διανομής που σημαίνει ότι ελάχιστοι είναι οι κάτοχοί τους. « Μιλάμε για περίπου 300 ζευγάρια γυαλιά που κυκλοφορούν συγκεκριμένα brands σε όλο τον κόσμο, τα οποία δημιουργούνται κατά παραγγελία και είναι κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη.



Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής

Η παγκόσμια βιομηχανία επενδύει σε φακούς με πολλαπλά χαρακτηριστικά και πριν από την οποιαδήποτε αγορά ο καταναλωτής θα πρέπει να συμβουλευτεί τον οφθαλμίατρο και τον οπτικό του. Η ΕΕ έχει θεσπίσει τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες που χαρακτηρίζουν διαφορετικούς τύπους γυαλιών και η επιλογή θα πρέπει να είναι βασισμένη στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Για παράδειγμα η σκουρότητα που διαθέτουν τα γυαλιά ηλίου ενός σκιερ ή κάποιου που κάνει θαλάσσια σπορ δεν μπορεί να είναι η ίδια με εκείνη που έχουν τα γυαλιά για την πόλη.
Στην πρώτη περίπτωση ο καταναλωτής πρέπει να αγοράσει γυαλιά κατηγορίας 4 που είναι blue blockers, δηλαδή «κόβουν» το μπλε από την ακτινοβολία, ενώ στη δεύτερη περίπτωση υπερισχύει η κατηγορία 2-3.  «Τα καλά γυαλιά ηλίου δεν μειώνουν απλώς το θάμπος. Προστατεύουν τα βλέφαρά μας, αλλά και τον κερατοειδή. Εκτός από την  εξωτερική πλευρά του φακού μεγάλη σημασία έχει η προστατευτική επίστρωση που πρέπει να υπάρχει και στην εσωτερική πλευρά προκειμένου να «κόβει» τις αντανακλάσεις από την πίσω επιφάνεια του φακού προς το μάτι μας».


Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στο χειμώνα, με αφορμή τη συμπλήρωση 33 ετών λειτουργίας του brand οφθαλμός στην ελληνική αγορά, η διοίκηση αναμένεται να το γιορτάσει με ένα μεγάλο πάρτι που θα συνοδευτεί από την πώληση προϊόντων σε προνομιακές τιμές και θα συνδυαστεί με την προσωπική έκθεση ζωγραφικής του κ. Μπίρλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου