Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

Η μοναδική κωφή Βουλευτής του Ελληνικού κράτους Δήμητρα Αράπογλου στο ΠΙΝΑΚΙΟ


Ποιοι βουλευτές την πέταξαν έξω από την πολιτική και γιατί;

Ευθείες βολές σε ΛΑ.Ο.Σ και Ανατολάκη

Είμαστε ίσοι όλοι και έχουμε ίσα δικαιώματα. Η αναπηρία δεν είναι αρρώστια για να μας κάνετε πέρα ! Ο καθένας από μας έχει μια αναπηρία στην πορεία της ζωής του. Αυτό δεν σημαίνει ότι τελείωσε η ζωή του, ότι δεν έχει δικαιώματα.

Του Λευτέρη Χ Θεοδωρακόπουλου


Πολλοί ήταν οι αναγνώστες του ΠΙΝΑΚΙΟΥ που βούρκωσαν διαβάζοντας το θέμα της Λορένας Σιούτη, το «ενοχλητικό παιδί», που διαδραματίζεται σ’ ένα βαγόνι του ηλεκτρικού με ένα κωφάλαλο παιδί και άλλοι τόσοι προβληματίστηκαν για την συμπεριφορά όλων μας, σε συνανθρώπους μας που ζητάν από εμάς τους υπολοίπους να μην τους καταπατάμε την αξιοπρέπεια τους.

Είναι πραγματικά τιμή για το ΠΙΝΑΚΙΟ που φιλοξενεί συνέντευξη της Δήμητρας Αράπογλου, πρώην Βουλευτή (ΛΑ.Ο.Σ.) Β Πειραιά και Α Επιλαχούσα, η οποία είναι κωφάλαλη. Στην συνέντευξη που μας παραχωρεί μας τονίζει ότι η σημερινή κυβέρνηση παρέσυρε τα ΑΜΕΑ στον Καιάδα, ενώ δεν παραλείπει να πει για την κακή και τη ρατσιστική διάθεση που είχαν όταν την αντιμετώπισαν βουλευτές ακόμη και από το ίδιο της το κόμμα.

Καταγγέλλει πως το ΛΑΟΣ επέλεξε τον Ανατολάκη για να την εκτοπίσει από την έδρα της. Δηλώνει πως τα 2 χρόνια που ήταν βουλευτής δεν κατάφερε να κάνει όλα είχε στο μυαλό της, παρά το μεγάλο της έργο (Σχόλιο Πινακίου). Κάποια στιγμή στην συνέντευξη διερωτάται γιατί ο κόσμος δεν έχει παιδεία και απαντά μόνη της πως ο κοινωνικός ρατσισμός είναι δείγμα μιας κοινωνίας που δεν έχει ουσιαστική Παιδεία.

Οι πολιτικές που ασκούνται ειδικά το τελευταίο διάστημα έθιξαν πρώτα από όλους τα ΑΜΕΑ. Έτσι δεν είναι; Θα θέλατε να μας πείτε ακριβώς τι συνέβη και τι επιπτώσεις έχουν αυτές οι πολιτικές σε χιλιάδες ανθρώπους;

Δυστυχώς με το πολιτικό σύστημα της κυβέρνησης σχετικά με τα ΑμεΑ είχαν και έχουν άσχημες επιπτώσεις σε χιλιάδες ανθρώπους με αναπηρία. Πήγαμε δυστυχώς κατά 300 χρόνια πίσω στον μεσαίωνα Εκτός από περικοπές μισθών, έγιναν καταργήσεις και συγχωνεύσεις ειδικών σχολείων (άδικο για τα άτομα με αναπηρία) , κατάργηση αναπηρικών επιδομάτων/συντάξεων ( άδικο για όσα ΑμεΑ είναι άνεργοι και δεν έχουν πόρους για να επιβιώσουν), περικοπή επιχορήγησης προς την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος για την υλοποίηση του προγράμματος Διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα για τις επικοινωνιακές ανάγκες των κωφών ( άδικο καθώς οι κωφοί μέσω της παρουσίας του διερμηνέα απολαμβάνουν αμφίδρομη και αποτελεσματική επικοινωνία πανελλαδικά τις πάσης φύσεως επικοινωνιακές ανάγκες της κοινότητας σε δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς,νοσοκομεια,ιατρεία,σχολεία,πανεπιστήμια,δικαστήρια κ.λ.π.), Ακύρωση της διοργάνωσης από την Ελλάδα της Ολυμπιάδας κωφών 2013 ( special olympics) με απόφαση της κυβέρνησης,λόγω οικονομικής κρίσης! κ.λ.π.. Με τόσες καταργήσεις και περικοπές το μέλλον των ατόμων με αναπηρία εξακολουθει να είναι αβέβαιο και να βρίσκονται στην αφάνεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Το τι συνέβη το βλέπουμε μπροστά μας ! Με την Οικονομική κρίση και την λειτουργία του πολιτικού συστήματος οδήγησαν την χώρα στο χαος και στην ανασφάλεια. Η Οικονομική κατάρρευση θα φέρει πολλές άσχημες επιπτώσεις σε χιλιάδες ανθρώπους δυστυχώς.

Ήσασταν μέλος της Βουλής και κάνατε πολλά έργα και παρεμβάσεις και είμαι σίγουρος πως θα κάνατε ακόμη περισσότερα, γιατί όμως δεν επανεκλεγήκατε;

Ναι ήμουνα μέλος της Βουλής και η μοναδική κωφή Βουλευτής του Ελληνικού κράτους. Ναι όντως έκανα πολλά έργα και παρεμβάσεις. Δεν μπόρεσα δυστυχώς να ολοκληρώσω τα έργα μου καθώς μέσα σε 2 έτη είχαμε πολλά νομοσχέδια και ο χρόνος ήταν λίγος . Λυπάμαι που δεν επανεκλεγηκα για να συνεχίσω να βοηθώ. Το γιατί δεν επανεκλεγηκα είναι προφανές ! Άν και πήρα περισσότερους ψήφους από το 2007 κατά τις βουλευτικές εκλογές του 2009 και ευχαριστώ όσους με στήριξαν και με ψήφισαν, δυστυχώς δεν επανεκλέγηκα καθώς δεν είχα την στήριξη του κόμματος! Είχαν άλλα σχέδια και άλλες επιλογές. Προτίμησαν να με βγάλουν εκτός άν και έδωσα σκληρή μάχη.

Τον λόγο θα πρέπει να σας το δώσει το ίδιο το κόμμα ! Δεν εκτίμησαν τα έργα μου και δεν τους ενδιαφεραν !!!

Όπως και να έχει εγώ ήμουν η κερδισμένη ! Η Νίκη ήταν δική μου !

Θεωρείτε πως ο κόσμος συμπεριφέρεται όπως αρμόζει σε κάποιον συνάνθρωπο του με ειδικές ανάγκες;

Ο κόσμος έχει ακόμα πολλά να μάθει σχετικά για τα άτομα με αναπηρία και ειδικά για τα άτομα με προβλήματα ακοής. Η Έλλειψη πληροφόρησης και ενημέρωσης είναι που οδηγεί εμάς όλους στον κοινωνικό αποκλεισμό. Ο κόσμος ακόμα συμπεριφέρεται εκεί που δεν αρμόζει! Τα άτομα με αναπηρία όποιας μορφής αναπηρία και να έχουν, έχουν δικαιώματα τα οποία δεν είναι σεβαστά από τον κόσμο!

Τα άτομα με αναπηρία έχουν την δική τους προσωπικότητα και δεν πρέπει να την υποβιβάζουν, ούτε να την υποτιμούν!

Οι βουλευτές που τους ζήσατε, του κόμματος με το οποίο εκλεχτήκατε πως σας συμπεριφέρονταν;

Τα όσα έζησα μέσα στο Ελληνικό κοινοβούλιο ήταν μια εμπειρία για μένα. Είτε θετική ,είτε αρνητική έζησα όλες τις πλευρές της ζωής μου άσχετα αν δεν είχα καλή συνεργασία με βουλευτές και μη του κόμματος. Στα δυο έτη βουλευτικής μου θητείας (2007-2009) πάλεψα μόνη χωρίς την βοήθεια και την στήριξη κανενός ! Μόνο οι συνεργάτες μου ήταν δίπλα μου. Όπως και να έχει έζησα πολλές εμπειρίες στην ζωή μου και καλές και άσχημες. Η κώφωση μου ήταν αυτή που έκαναν τους άλλους να με βλέπουν διαφορετικά. Η συμπεριφορά τους προς εμένα δεν ήταν αυτή που έπρεπε! Επιβιωσα όμως ! Όντας πρώην Βουλευτής η πολιτεία δεν με εξυπηρέτησε στις ανάγκες μου και αφού έχασα την βουλευτική μου έδρα, έκλεισα αναγκαστικά το πολιτικό μου γραφείο για πολλούς λόγους. Έτσι τώρα πια δεν έχω ούτε συνεργάτες, ούτε διερμηνείς Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας να με εξυπηρετήσουν στις οποίες επαφές μου.

Πιστεύετε πως ο Ανατολάκης σας εκτόπισε από τη περιφέρεια σας, είχε περισσότερη στήριξη μέσα από το κόμμα;

Ο Ανατολάκης μπήκε ακριβώς για τον λόγο αυτό από το κόμμα! Σκοπός τους ήταν να με βγάλουν εκτός και επειδή ήμουν δυνατή αντίπαλος έκαναν τα αδύνατα δύνατα να δώσουν περισσότερο στήριξη στον Ανατολάκη με όποιο κόστος συνεπάγεται!!!

Η παρούσα Κυβέρνηση έκανε κάτι ουσιαστικό για τα ΑΜΕΑ;

Η παρούσα Κυβέρνηση δυστυχώς δεν έκανε κάτι ουσιαστικό για τα ΑμεΑ. Τους διέλυσε κυριολεκτικά σε οικονομικό, κοινωνικό, ασφαλιστικό, εκπαιδευτικό και εργασιακό επίπεδο. Είναι σαν να μην μας υπολογίζουν. Για τον ΚΑΙΑΔΑ είμαστε με άλλα λόγια ! Πρέπει να αλλάξει αυτό. Το δικό μου αποτέλεσμα το δείχνει αυτό. Βασικά υπάρχουν μαιμούδες ΑμεΑ, αλλά αν υπάρχει σωστή οργάνωση,συντονισμός των παραγωγικών δυνάμεων, ελεγχος και καταμέτρηση απογραφης τότε τα πράγματα θα ήταν αλλιώς.

Πολλά θα ήθελα να πω σχετικά με το θέμα αυτό αλλά .............................................Πιστεύω ότι δεν υπάρχει σωστή οργάνωση, σεβασμός και η έλλειψη υποδομής είναι αυτή που κάποια πράγματα έχουν ξεφύγει από τον έλεγχο !

Στην Ελλάδα γιατί δεν υπάρχει ΠΑΙΔΕΙΑ σε αντίθεση με τις άλλες χώρες; Και όταν λέω ΠΑΙΔΕΙΑ εννοώ στον τρόπο συμπεριφοράς όταν κάποιος συμπολίτης αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας;

Το γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει ΠΑΙΔΕΙΑ. Αυτό θα πρέπει να αναλογιστείτε όλοι σας κοιτώντας τον εαυτό σας. Ας πούμε εσείς κ. Θεοδωρακόπουλε πώς νοιώθετε και πώς βλέπετε τον συμπολίτη με αναπηρία ; Τι ακριβώς σκεφτόσαστε ; Μπορείτε να τον εντάξετε στον δικό σας κόσμο; Το γιατί είναι εξαιτίας όλων μας. Όσο υπάρχει ο Ρατσισμός , η αδιαφορία, η ελλείψη πληροφόρησης/ενημερωσης μέσω ΜΜΕ, σχολεία και η έλλειψη σεβασμού που ξεκινά από το περιβάλλον, από το σχολείο τότε δυστυχώς είναι αυτό που λέμε ότι δεν υπάρχει ΠΑΙΔΕΙΑ εδώ στην ΕΛΛΑΔΑ! Σχέση έχει όμως και το οικονομικό θέμα όλο αυτό.

Το καλοκαίρι ο κόσμος επαναστάτησε στις πλατείες, αυτό το γεγονός εκτιμάτε πως είναι ένα σημάδι πλέον μηδενικής ανοχής;

Δεν είναι μόνο το Καλοκαίρι που ο κόσμος επαναστάτησε στις πλατείες. Όλο τον χρόνο επαναστατεί. Η υπομονή είναι σε σημείο μηδενικής ανοχής. Το γεγονός είναι κατανοητό από όλους μας. Ως πότε θα υπομένουμε όλοι μας με τέτοιες καταστάσεις και με το πολιτικό σύστημα να μας βγάλει από τα ρούχα μας ; Δικαια ο κόσμος επαναστάτησε. Το ποτήρι ξεχείλισε εν μη τι άλλο. Εκτιμώ ότι η κυβέρνηση πρέπει να πάρει θέση απέναντι σε αυτά που ζητάει η ΤΡΟΙΚΑ!

Το καλοκαίρι στο Σύνταγμα είχαμε τους Αγανακτισμένους, τα ΑΜΕΑ θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν με τον ίδιο χαρακτηρισμό;

Ναι ,είχαμε τους Αγανακτισμένους φέτος και γιατί να μην μπορούσαν τα ΑμεΑ να χαρακτηριστούν με τον ίδιο χαρακτηρισμό; Το λέτε και εσείς ο ίδιος ότι τα ΑμεΑ είναι διαφορετικοί άνθρωποι!!! Είμαστε ίσοι όλοι και έχουμε ίσα δικαιώματα. Η αναπηρία δεν είναι αρρώστια για να μας κάνετε πέρα ! Ο καθένας από μας έχει μια αναπηρία στην πορεία της ζωής του. Αυτό δεν σημαίνει ότι τελείωσε η ζωή του, ότι δεν έχει δικαιώματα. Ο Αγανακτισμένος είναι αγανακτισμένος άσχετα άν είναι ανάπηρος ή μη. Η οργή δεν έχει σύνορα, κανονες,πρωτοκολλα.

Θα ασχολιόσασταν ξανά με την πολιτική;

Δεν μπορώ να πω από τώρα αν θα ασχοληθώ ξανά με την πολιτική. Εξαρτάται από την πορεία που θα έχει η ζωή μου. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Αν με βλέπουν στα σοβαρά ανθρώποι του πολιτικού χώρου και όχι μόνο τότε ίσως σκεφθώ να κάνω το βήμα. Να μην με βλέπουν μειονέκτημα αλλά πλεονέκτημα ! Η κώφωση μεν έχει τα προβλήματα της αλλά ο καθένας μάχεται για ένα σκοπό. Όντως δεν είναι εύκολο πράγμα να είσαι πολιτικός. Να έχεις το συναίσθημα υπευθυνότητας, ευθύνης και να πράττεις δικαια για το καλό του κοινωνικού συνόλου. Το βάρος της ευθύνης πέφτει πάνω σου.

Τι συναισθήματα σας άφησε η ενασχόληση σας με τα κοινά;

Συναισθήματα ; Τι μου άφησε; χμ..α).χαρά, έκπληξη όταν εκλέγηκα Βουλευτής το 2007 , β) εύθυνη, σοβαρότητα κατά την ορκωμοσία, συνεδρίασεις, ολομέλεια και επιτροπές. γ) ικανοποίηση όταν πετυχαίνα κάποιες παρεμβάσεις μου με θετικό αποτέλεσμα ,δ) παράπονο όταν με αγνοούν ή δεν γίνεται δεκτό κάποιο αίτημα μου ,ε) Απογοήτευση όταν δεν πέρασαν οι τροπολογίες μου και οι προτάσεις μου. ζ) Οργή κάποιες φορές όταν υπάρχει το άδικο. Τόσα συναισθήματα αναιμικτά και έχω περάσει τόσα στην ζωή μου. Είχα ασχοληθεί εθελοντικά 13 χρόνια ως Γεν. Γραμματέας στην Ένωση κωφών Ελλάδος και του Αθλητικού Ομίλου Κωφών, οργάνωνα και πρόσφερα τόσα στα 13 χρόνια εθελοντικής εργασίας. Ήμουν υποψήφια στις δημοτικές εκλογές Κερατσινίου-Δραπετσώνας το 2010 χωρίς όμως ικανοποίηση. Σκληρά εργαζομένη στον ιδιωτικό τομέα επί 33 χρόνια ! Επίσης 9 χρόνια είμαι παρουσιάστρια ειδήσεων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Η κώφωση μου δεν με εμποδίζει να κάνω πράγματα που επιθυμώ, εξαρτάται όμως από πολλούς παράγοντες το να ενταχθώ σε πολλά πράγματα.

Έτσι είναι τα πράγματα κ. Λευτέρη. Πάντως δεν είμαι ικανοποιημένη από το πολιτικό σύστημα του σήμερα. Κοίτα με εμένα και πώς με βλέπει η κυβέρνηση και οι 300 της Βουλής ; Δεν υπάρχει σεβασμός και εκτίμηση ! Το πολιτικό σύστημα είναι άδικο.

Αυτή είναι η αλήθεια και η πραγματικότητα. Όλα έχουν αρχή και τέλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου