Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΜΠΟΥΡΗ: «Δεν με αρέσει ο βρώμικος ανταγωνισμός»




Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς, να χάσεις το μυαλό σου αν δεν υπάρχουν γερές βάσεις. Νομίζω πως αυτό συμβαίνει στους ανθρώπους που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να προβάλλονται


Θεωρώ πως ήμουν πολύ τυχερή, γιατί τα πράγματα μου ήρθαν πολύ εύκολα σχετικά, αυτό το «εύκολα» δεν πρέπει να παρεξηγηθεί, γιατί δε σημαίνει πως δε δούλεψα, αντιθέτως έχω δουλέψει πάρα πολύ



Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο


Νέα, όμορφη, σπουδαία παρουσιάστρια, ικανή με απίστευτες προοπτικές μεγάλης καριέρας δημοσιογράφος που σε μαγνητίζει με το υπέροχο χαμόγελο της…ναι καλά καταλάβατε ο λόγος για τη Δέσποινα Καμπούρη.
Όταν επικοινωνήσαμε μαζί της και της αναφέραμε την Έδρα και τη δράση της, η Δέσποινα Καμπούρη έδειξε απίστευτο ενδιαφέρον, ενώ παράλληλα μας ρώτησε τι μπορεί η ίδια να κάνει για να βοηθήσει την Έδρα στο δύσκολο της έργο.
Εκείνη τη στιγμή, αντιλήφθηκα πως δεν έχει κάνει τυχαία την πορεία αυτή τα τελευταία χρόνια και φυσικά δεν επιλέχθηκε τυχαία από Θέμο Αναστασιάδη και Βαγγέλη Πέρρή, ο λόγος είναι η απλότητα της, η ειλικρίνεια της αλλά και η σεβαστικότητα που επιδεικνύει.
Όταν κλείσαμε το ραντεβού, στα γραφεία του ΘΕΜΑτος, είχα ξεχάσει πως την Παρασκευή έκλεινε ύλη και ήταν δύσκολο να μας δεχτεί.
Όχι μόνο μας δέχτηκε αλλά μας μίλησε αρκετή ώρα, παρότι «καιγόταν» καθώς η μεγαλύτερη σε κυκλοφορία εφημερίδα βρισκόταν ακόμη «ανοιχτή».
Η νεαρή δημοσιογράφος, άνοιξε την καρδιά της, στην «Άλμα Υγείας» και μίλησε για όλους και για όλα.
Για την μεγάλη της αγάπη που δεν είναι  άλλη από τη δουλειά της, για τους μέντορες της το Θέμο Αναστασιάδη και το Βαγγέλη Περρή αλλά και για την ποιότητα της ελληνικής τηλεόρασης σήμερα.
Μακάρι η νέα γενιά των δημοσιογράφων να είναι σαν την Δέσποινα Καμπούρη.


 ΥΓ: Η συνέντευξη έχει δημοσιευτεί στην Άλμα Υγείας της ΕΔΡΑΣ το 2010



Η πορεία σου τα τελευταία χρόνια είναι αξιοζήλευτη ακόμη και για πολλούς δημοσιογράφους που έχουν χρόνια στο χώρο. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σου;

«Δεν έχω κάνει δουλειές που θα ζήλευαν μεγάλοι δημοσιογράφοι, αυτό ούτε για αστείο δεν το λέω. Έχω κάνει πράγματα που μ’ αρέσουν στην εφημερίδα, ασχολούμαι κυρίως με τις συνεντεύξεις που είναι η μεγάλη μου αγάπη. Μ’ αρέσει πάρα πολύ να μιλάω να επικοινωνώ με ανθρώπους, είτε είναι καλλιτέχνες, είτε παρουσιαστές, είτε δημοσιογράφοι, μ’ αρέσει να μαθαίνω για την καριέρα τους, για τη ζωή τους, για την καθημερινότητα τους, για τις επιτυχίες τους, γενικώς είμαι πολύ επικοινωνιακός άνθρωπος οπότε το κομμάτι των συνεντεύξεων είναι κάτι που μου ταιριάζει και μ’ αρέσει»

Ήσουν τυχερή;
«Θεωρώ πως ήμουν πολύ τυχερή, γιατί τα πράγματα μου ήρθαν πολύ εύκολα σχετικά, αυτό το «εύκολα» δεν πρέπει να παρεξηγηθεί, γιατί δε σημαίνει πως δε δούλεψα, αντιθέτως έχω δουλέψει πάρα πολύ, ατέλειωτες ώρες από τα 18 μου δουλεύω, οπότε ήταν και θέμα ευκαιριών και θέμα τύχης αλλά και πολύ σκληρής δουλειάς»



Πιστεύεις πως στο χώρο των Media υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, εσείς προσωπικά έχετε βιώσει τον ανταγωνισμό;

«Σίγουρα υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, όχι μόνο στα Media, αλλά και σε άλλους επαγγελματικούς χώρους, αλλά επειδή υπάρχει προβολή ας πούμε πως τα Μέσα υπάρχει λίγο πιο μεγάλος ανταγωνισμός γιατί υπάρχουν λίγες θέσεις και πολλοί υποψήφιοι. Οι εποχές είναι δύσκολες, το κλίμα πολύ τεταμένο και όλους μας επηρεάζει.
Έχω νιώσει πολύ ανταγωνισμό και η αλήθεια είναι ότι δεν τα πάω καλά,  ο υπέρμετρος και ο αθέμιτος ανταγωνισμός είναι κάτι που μπορεί να μ’ αρρωστήσει, δεν μπορώ να σκέφτομαι πως έχω να αντιμετωπίσω κι  άλλους ανθρώπους που θέλουν να «φάνε» τη θέση μου ή να προσπαθούν να μου κάνουν κακό, δεν το αντέχω, δε το θέλω και δε το μπορώ. Ας πούμε και πάλι πως είμαι τυχερή γιατί δεν έχει τύχει να χάσω μια δουλειά που αγαπάω πολύ»


Αν θα γύρναγες πίσω το χρόνο, θα υπήρχαν στιγμές που θα άλλαζες;

«Δε θ’ άλλαζα απολύτως τίποτα. Ότι μου έχει συμβεί μου έχει συμβεί για καλό, έχω μάθει από τα λάθη που έχω κάνει, είμαι γεμάτη εμπειρίες και καλές αλλά και κακές αλλά όλα είναι χρήσιμα, γιατί έτσι γίνομαι καλύτερη»

Πως είναι οι σχέσεις σου, με τον Θέμο Αναστασιάδη και Βαγγέλη Περρή;

«Έχω διδαχτεί πάρα πολλά από το Θέμο και από το Βαγγέλη Πέρρή. Είναι άνθρωποι με  μεγάλη εμπειρία στο χώρο.Είναι πολύ σημαντικό για την πορεία μου να έχω συνοδοιπόρους αυτούς τους ανθρώπους
Στο Θέμο είμαι ευγνώμων και όχι μόνο για το γεγονός ότι με δέχτηκε στην εκπομπή, αλλά γιατί μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω αυτό μου άρεσε τόσο πολύ: Να γράφω. Αυτό είναι για μένα το πιο σημαντικό. Ότι με εμπιστεύτηκε. Μου έδωσε τη δυνατότητα να κάνω συνεντεύξεις στο ΘΕΜΑ που είναι οι μεγάλες μου αγάπες. Είναι πολύ τιμητικό να μιλάς με σημαντικούς ανθρώπους και παράλληλα να ξέρεις ότι κάθε Κυριακή σε διαβάζουν τουλάχιστον 200.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα.
Και ο Βαγγέλης Περρής είναι ο πιο τελειομανής άνθρωπος που έχω γνωρίσει. Όλα όσα γίνονται στην εκπομπή είναι βάσει σχεδίου. Ο Βαγγέλης είναι τρομερά οργανωτικός. Σκέψου ότι υπάρχει πλάνο Β ή ακόμα και C, όταν κάτι δεν πάει σύμφωνα με το πρόγραμμα. Έχει κάνει το μοντάζ τέχνη και με τα βίντεο πραγματικά δημιουργεί. Είναι ένα σημαντικό κομμάτι του ΌΛΑ. Έχει ιδιαίτερο χιούμορ, που κάποιοι ίσως δεν το αντιλαμβάνονται ορισμένες φορές.
Και πάλι θα τονίσω πως είμαι πολύ τυχερή που τους έχω και τους δυο δίπλα μου».


Έχεις γνωρίσει δεκάδες ανθρώπους μπρος αλλά και πίσω από τις κάμερες. Πιστεύεις πως  έντονη προβολή μπορεί να αλλοιώσει το  χαρακτήρα;

«Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς, να χάσεις το μυαλό σου αν δεν υπάρχουν γερές βάσεις. Νομίζω πως αυτό συμβαίνει στους ανθρώπους που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να προβάλλονται. Αν όμως η δουλειά σου συνδυάζεται και με την εργασία πίσω από τις κάμερες όπου εκεί δεν είναι τόσο έντονος ο ανταγωνισμός τότε νομίζω πως νιώθεις πιο ισορροπημένος. Πρέπει να κράτιονται  ισορροπίες. Έχω ζήσει από μικρή τους ανθρώπους που προβάλλονται στην τηλεόραση, είτε μέσω των συνεντεύξεων μου, είτε επειδή τους γνώρισα στο πλατό, είτε έχω επικοινωνήσει πάρα πολλές φορές μαζί τους τηλεφωνικά, τους έχω ζήσει, ξέρω τις ανησυχίες τους, τις ανασφάλειες τους….οι άνθρωποι που προβάλλονται είναι φοβερά ανασφαλείς και είναι λογικό να είναι ανασφαλείς, όταν υπάρχει τέτοια έκθεση τηλεοπτική και ξέρεις πως μπορεί να σε κρίνει οποιοσδήποτε είτε θετικά είτε αρνητικά. Επίσης οι άνθρωποι που προβάλλονται αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο γιατί φοβούνται πως αν αποτύχουν δε θα υπάρχει γυρισμός, είναι δύσκολο να τους εμπιστευτεί ξανά κάποιος αν κουβαλάνε στην πλάτη τους μια μεγάλη αποτυχία.
Οπότε είναι λογικό και επόμενο ο άνθρωπος που είναι μπροστά από τις κάμερες να είναι και ανασφαλής και αγχωμένος πολύ γιατί πρέπει να καταφέρει πολλά πράγματα σε λίγο χρονικό διάστημα».



Πως το «ΌΛΑ» στέκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των τηλεθεατών τα τελευταία δέκα χρόνια; 

«Δεν είναι τυχαίο πως το «ΟΛΑ» προβάλλεται για 10 συνεχόμενα χρόνια, έχε φανατικούς τηλεθεατές, έχει το κομμάτι της σάτιρας που είναι ένα πολύ ιδιαίτερο κομμάτι, έχει επικαιρότητα, έχει σχόλια, έχει καλεσμένους, έχει τα πάντα.
Είναι μια άρτια εκπομπή και χαίρομαι πολύ που δουλεύω σ’ αυτή»

Αλλά και στο Θέμα…

«Η εφημερίδα είναι η πρώτη της χώρας. Περιέχει τα πάντα, αποκλειστικότητες, ντοκουμέντα, ρεπορτάζ, κοσμικά, οικονομικά, τα πάντα, οπότε θεωρώ τον εαυτό μου ευλογημένο άνθρωπο»


Είσαι άνθρωπος που δοκιμάζεις διαφορετικά πράγματα;

«Δε δοκιμάζω πολλά πράγματα, δοκιμάζω πράγματα που αφορούν τη δουλειά μου»


Τι σ’ αρέσει να βλέπεις στην τηλεόραση;

«Βλέπω πάρα πολύ τηλεόραση, μ ‘ αρέσει πάρα πολύ η τηλεόραση, μπορεί να κάθομαι από το πρωί μέχρι το βράδυ και να βλέπω.
Αν δεν μ’ αρέσει κάτι απλά αλλάζω κανάλι , δεν είμαι απ’ αυτούς που γκρινιάζουν και λένε τι κατάσταση είναι αυτή, υπάρχει η δημοκρατία της επιλογής
Τι θ’ άλλαζες στο τηλεοπτικό τοπίο;
«Δε θα άλλαζα απολύτως τίποτα, υπάρχει κόσμος, τηλεθεατές που αποφασίζουν τι τους αρέσει και τι όχι»


Ποια η γνώμη σου για την Έδρα;
«Είναι πάρα πολύ σημαντική η προσφορά, γιατί δυστυχώς δεν νοιάζονται όλοι για τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη και δεν εννοώ αγάπη οικονομική αλλά συναισθηματική.
Είναι σημαντικό για αυτούς τους ανθρώπους να είμαστε δίπλα τους να τους προσφέρουμε αγάπη, συμπαράσταση, παρέα, φιλία, απασχόληση κι επειδή πολλοί άνθρωποι πια δεν νοιάζονται για τους συνανθρώπους τους τουλάχιστον υπάρχουν τέτοια κέντρα όπως η Έδρα που προσφέρουν αφιλοκερδώς τόσο σημαντική βοήθεια σε αυτούς τους ανθρώπους»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου