
Της Μαίρης Σταμπουλοπούλου- Ειδικής Παιδαγωγού
Με τ’ εμποδίων έχει αρχίσει η σχολική χρονιά εδώ και λίγες μέρες με τα παιδιά να μην μπορούν ακόμη να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα καθώς το υπουργείο επιμένει σε μια αδιαλλαξία αδιαφορώντας για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον.
Το πρόβλημα το μεγάλο παρατηρείται στα πρωτάκια τα οποία είναι αντιμέτωπα με μια νέα πραγματικότητα η οποία δεν δείχνει να έχει αρχή μέση και τέλος.
Γι’ αυτό το λόγο η Μαίρη Σταμπουλοπουλου, συνεργάτιδα του Πινακίου, μας κάνει μια μικρή ανάλυση για την ομαλή ένταξη των παιδιών μας στο σχολείο.

Ο μικρός πρίγκιπας και η μικρή πριγκίπισσα μόνοι τους πλέον θα πλέον θα πρέπει να κινηθούν στον καινούριο κόσμο της τάξης τους, θα δημιουργήσουν μακριά από το επιδοκιμαστικό βλέμμα του μπαμπά και της μαμάς, θα μαλώσουν, θα διεκδικήσουν πράγματα, θα διαλέξουν τους φίλους τους ή θα κερδίσουν σε ένα παιχνίδι, θα χτυπήσουν και θα πονέσουν και όλα αυτά σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον, όπου οι κανόνες δεν τίθενται από τους γονείς και που το σημαντικότερο ίσως είναι ότι σε αυτό το περιβάλλον θα πρέπει να ισορροπήσουν γιατί θα βρεθούν πάλι την επόμενη μέρα??? Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.
Στο σχολείο το παιδί απομακρύνεται από την οικογένεια και προετοιμάζεται να ενταχθεί ομαλά στην κοινωνία. Στην διάρκεια της σχολικής του φοίτησης θα αποκτήσει γνώσεις, θα αναπτύξει γνωστικές λειτουργίες, θα αφυπνίσει τις δεξιότητες και τα ταλέντα του και θα βιώνει την εμπειρία της επικοινωνίας και του μοιράσματος με τους άλλους. Μέσα από τις εμπειρίες και τα βιώματά του με τους συμμαθητές και τους δασκάλους του θα αποκτήσει συνείδηση των στοιχείων του χαρακτήρα του και θα μάθει νέες συμπεριφορές.

Για να τα βοηθήσουμε θα πρέπει:
• Να μην έχουμε άγχος
• Να πιστεύουμε στις δυνατότητες του παιδιού
• Να θεωρούμε το παιδί πολύ τυχερό που μπορεί και πηγαίνει σχολείο
• Όταν εμείς δεν έχουμε άγχος το παιδί θα ενταχθεί πολύ ευκολότερα στο σχολικό περιβάλλον.
mpravo, poli kalo arthro. oi gonis as doson idieteri prosoxi sta grafomena ke na ta efarmosoun gia to kal ton pedion.
ΑπάντησηΔιαγραφήsigxaritiria stin idiki pedagogo