Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014

Να πώς θα αντιμετωπίσεις τον πόνο του χωρισμού

Του Θεόδωρου Βασιλειάδη*


Πολλοί άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με το χωρισμό από το έτερον τους ήμισυ, κατά τη  διάρκεια της ζωής τους. Ας δούμε μερικές πρακτικές συμβουλές, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν κάποιον να ξεπεράσει υγιώς το χωρισμό του.


Κλάψτε...μιλήστε...ξεσπάστε 

Όταν χωρίζεις μπορεί να  αισθάνεσαι ότι πνίγεσαι, ότι κάτι  βαρύ πλακώνει την καρδιά σου.  
Βγάλ’ το από μέσα σου!  Βρες λοιπόν έμπιστους ανθρώπου με τους οποίους μπορείς να μιλήσεις. Ανθρώπους, οι οποίοι θέλουν να σε ακούσουν και οι οποίοι θα σου προσφέρουν τον ώμο τους να κλάψεις. Αρκετές φορές αυτό που χρειάζεται  πραγματικά ένας άνθρωπος όταν περνάει δύσκολες καταστάσεις στη ζωή του, δεν είναι κάποιον ο οποίος θα το γεμίσει με συμβουλές και με προτάσεις για το πώς θα ξεπεράσει μία δύσκολη κατάσταση, αλλά κάποιον ο οποίος  απλά θα τον ακούσει πραγματικά.


Όχι στις υπερβολές και τις καταχρήσεις


 Άσε τις καταχρήσεις! Πολλοί άνθρωποι κατά τη διάρκεια ενός χωρισμού κάνουν καταχρήσεις όπως αύξηση στην κατανάλωση αλκοόλ, αύξηση του αριθμού των τσιγάρων κτλ. 

Βρες πιο υγιείς τρόπους να εκτονώσεις τη στεναχώρια σου. Απασχολήσου με τη γυμναστική, μίλα με  έναν έμπιστο  φίλο, πρόσφερε κοινωνική εθελοντική εργασία κτλ. 

Οι  καταχρήσεις κακό θα σου κάνουν!






Απόκλεισε τον/την από το facebook 


Εφόσον η απόφαση για τον χωρισμό είναι οριστική, απέφυγε όσο μπορείς την επικοινωνία γενικότερα με τον / την πρώην. Μελέτη έχει δείξει ότι άτομα,  τα οποία μπαίνουν στη σελίδα στο facebook του/της πρώην, δυσκολεύονται περισσότερο να ξεπεράσουν το χωρισμό, από αυτούς που δεν κάνουν κάτι αντίστοιχο.

Πάρε τον χρόνο σου 
Είναι λογικό να μην αισθάνεσαι ψυχολογικά καλά εφόσον έχεις χωρίσει . Συναισθήματα πόνου, θυμού, κτλ είναι λογικά. Πάρε το χρόνο σου και πένθησε την απώλεια του /της συντρόφου σου . Όμως έχε στο νου  σου ότι η ζωή δε τελειώνει εδώ, αλλά προχωράει. Νέοι σύντροφοι θα έρθουν  που ίσως να είναι και καλύτεροι από τους προηγούμενους!


Σαν να μην πέρασε μια μέρα


 Μην απομονώνεσαι από τις δραστηριότητες, τις οποίες κάνεις. Χώρισα δε σημαίνει ότι παρατάω ότι έκανα ως τώρα και κλείνομαι στο σπίτι. Αντίθετα συνέχισε τις δραστηριότητες τις οποίες έκανες. Η ψυχολογική κατάσταση την οποία βιώνεις λόγω του χωρισμού μπορεί να επηρεάσει για παράδειγμα την απόδοσή σου πχ, στην εργασία. Μην είσαι όμως αυστηρώς με τον εαυτό σου. Αυτό μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε και συνήθως είναι κάτι παροδικό.


Όχι αμέσως σε νέα σχέση

Τώρα που χώρισες αισθάνεσαι μοναξιά. Μη βιάζεσαι όμως να μπεις σε μία νέα σχέση. Δώσε πρώτα χρόνο στο εαυτό σου να πενθήσει το χωρισμό και όταν τον ξεπεράσεις, τότε βάλε μπρος για μία νέα σχέση. Οι σχέσεις που κάνουν οι άνθρωποι αμέσως μετά από έναν χωρισμό συνήθως έχουν άδοξο τέλος , διότι λειτουργούν ως μέσο για να ξεπεράσει απλά ο χωρισμένος την προηγούμενη σχέση του.

 Δεν φταις εσύ...

Μην μπαίνετε στη διαδικασία να κατηγορείτε τον εαυτό σας ως μοναδικά υπεύθυνο για το τέλος της σχέσης σας. Λάβετε υπόψη ότι  ένα ζευγάρι αποτελείται από δύο άτομα. Όταν επέρχεται ο χωρισμός,  λάθη έχουν γίνει και από τις δύο πλευρές. Οπότε αναλάβετε μόνο το μερίδιο της ευθύνης,  το οποίο πραγματικά σας αναλογεί. Δείτε τα λάθη που κάνατε, έτσι ώστε τα συμπεράσματα που θα προκύψουν να λειτουργήσουν ως οδηγός για την επόμενη σχέση σας.
Εάν δυσκολεύεστε να διαχειριστείτε ένα χωρισμό τότε μη διστάσετε να αποταθείτε σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας.


*Ο Θεόδωρος Βασιλειάδης είναι Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής
Και δραστηριοποιείται στην Αθήνα
Το τηλ του είναι το:  6997116128 και
e-mail του είναι: vasileiadis.theodoros@hotmail.gr


Διαβάστε επίσης: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου