Δευτέρα 25 Απριλίου 2016

Παιχνίδια Δεσύλλας:Το καράβακι που σαλπάρει την παιδική φαντασία

Ήταν εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 80 και αρχές αυτής του 90 όταν πέρασα την πόρτα του σχολείου. Αρχικά από το 17ο Νηπιαγωγείο του Περιστερίου (εν έτει 1988) και στην συνέχεια στο «μεγάλο» - όπως το λέγαμε τότε- σχολείο το 19ο Δημοτικό σχολείο Περιστερίου.
Λίγα μέτρα πιο κάτω από το σχολείο ήταν το αγαπημένο μου παιχνιδάδικο ο Κολλάρος .
Αν τηρούσα την συμφωνία μου να μην κάνω σκανταλιές και να παίρνω «Μπράβο» στην ορθογραφία η μητέρα μου ή οι γιαγιάδες μου θα μου έπαιρναν ένα παιχνίδι.  «Μπράβο» έπαιρνα, σκανταλιές όμως έκανα αλλά πάντοτε έβρισκα τον τρόπο και τους τούμπαρα και στις 13:15 βρισκόμουν αποσβολωμένος να κοιτώ τα παιχνίδια στα ράφια του Κολλάρου. 



Συνέντευξη - Φωτογραφίες: Λευτέρης Θεοδωρακόπουλος για το Πινάκιο

Εκεί ήταν η πρώτη μου επαφή με τα επιτραπέζια παιχνίδια, άλλωστε είχα 2 τεράστιους κουβάδες -αφού τότε δεν υπήρχαν ειδικά κουτιά- γεμάτους αυτοκινητάκια κάθε λογής.
 Δύο επιτραπέζια πήρα ο έχοντας άγνοια πιτσιρικάς για τα πόσα χρήματα είχε στο πορτοφόλι της η γιαγιά μου. Μας τα πρότεινε μάλιστα ο πωλητής.  «Είναι επιτραπέζια καινούργια και το ένα μάλιστα έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα.  Είναι μια βιοτεχνία στην γειτονιά μας που τα φτιάχνει, είναι ο Δεσύλλας».
Από τα πρώτα μου παιχνίδα, το Ποιος, που, πότε,γιατί... παιχνίδι σχεδόν 30 ετών
Θυμάμαι ήταν ο «Γκρινιάρης» και το «Οριζόντια & Κάθετα» και αυτό που θυμάμαι ακόμη πιο έντονα είναι ότι δεκάδες ώρες με παιδιά από την γειτονιά, συμμαθητές, ξαδέρφια «λιώσαμε» για το ποιος θα αποφύγει τα φιδάκια και θα βρεθεί στο τελευταίο τετραγωνάκι, αυτό του τερματισμού…  και στην συνέχεια ήρθε το «Ποιος; Που; Πότε; Γιατί;» και μέχρι τις πρώτες τάξεις του γυμνασίου είχα μανία με αυτά τα παιχνίδια!

27 χρόνια αργότερα ο Δεσύλλας έχει  κάνει ισχυρό brand-name στο χώρο του επιτραπέζιου παιχνιδιού και πλέον έχει περάσει τα ελληνικά σύνορα. 
Τα παιχνίδια του βρίσκονται στα ράφια  ευρωπαϊκών χωρών και αποτελούν  πρώτης τάξεως δείγμα της ελληνικής πολιτιστικής αλλά και ιστορικής κουλτούρας.
Στο τιμόνι της εταιρείας πλέον βρίσκεται ο κ. Αναστάσιος Δεσύλλας ο οποίος μιλά στο Πινάκιο για την ποιότητα των παιχνιδιών, για το πώς κατασκευάζονται, ποια είναι η διαδικασία «γέννησης» και εκτέλεσης ενός παιχνιδιού αλλά και τι άλλαξε στις ελληνικές οικογένειες από το 1980 έως σήμερα. 

Δεσύλλας… ένα όνομα που έγινε συνώνυμο με τα επιτραπέζια και με τα εκπαιδευτικά παιχνίδια και όχι μόνο… Ένα στοίχημα που στο βάθος του χρόνου κερδήθηκε;  Η ποιότητα υπερίσχυσε των πιέσεων όλα αυτά τα χρόνια;

«Από τα πρώτα χρόνια της ίδρυσης της εταιρείας, η ποιότητα ήταν και είναι βασική προτεραιότητα για εμάς. Αυτό αντικατοπτρίζεται σε όλα τα στάδια της παραγωγής των παιχνιδιών μας, από τη μελέτη και το σχεδιασμό τους μέχρι την κατασκευή και την παρουσία τους στα ράφια. Η πίεση που ασκείται σε μία εταιρεία για να επιταχύνει και να μειώσει τα κόστη της σε αυτά τα στάδια είναι πολλές φορές μεγάλη, αλλά εμείς διαχρονικά επιλέγουμε να συμπυκνώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερη αξία τόσο στα παιχνίδια μας όσο και στις σχέσεις μας με τους συνεργάτες και πελάτες μας. Αυτό καταφέραμε να το κερδίσουμε με τον απόλυτο έλεγχο πάνω στη διαδικασία παραγωγής, καθώς όλα μας τα παιχνίδια κατασκευάζονται εξ ολοκλήρου στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μας».



Αλήθεια πόσα χρόνια είστε στο χώρο της κατασκευής παιχνιδιού;
Ο Γκρινιάρης ή αλλιώς το φιδάκι είναι ένα από τα παιχνίδια θρύλος που καθιέρωσε τον Δεσύλλα και τον έβαλε μέσα στα σπίτια όλων μας

 «Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην κατασκευή επιτραπεζίων παιχνιδιών από τις αρχές της δεκαετίας του 1980. Φυσικά η έλευση του μηχανολογικού εξοπλισμού και η καθετοποίηση της παραγωγής έγινε σταδιακά. Μάλιστα, τα πρώτα χρόνια πάρα πολλά μέρη των παιχνιδιών μας κατασκευάζονταν στο χέρι από τους ίδιους τους ιδρυτές μέχρι αργά το βράδυ».


Ποια είναι η διαδικασία για να φτάσει ένα παιχνίδι στα χέρια των παιδιών… Από την ιδέα μέχρι να βρεθεί στα ράφια των καταστημάτων;
Στο ατελιέ της εταιρείας Παιχνίδια Δεσύλλας, ο σχεδιασμός παιχνιδιών καρέ-καρέ
«Ένα παιχνίδι κρύβει πάρα πολλές ώρες δημιουργίας. Το πρωταρχικό στάδιο είναι η γέννηση της ιδέας. Στη συνέχεια γίνεται ο σχεδιασμός των μηχανισμών και των μερών του παιχνιδιού. Σε αυτό το στάδιο μπορούμε να πούμε ότι «χτίζονται» οι οδηγίες και δημιουργείται ένα πρωτότυπο για να περάσει πλέον στο στάδιο του «play testing». Σε αυτό το στάδιο διενεργούνται εξαντλητικοί έλεγχοι, κατά τη διάρκεια των οποίων παίζουμε το παιχνίδι με διάφορες ομάδες για να βεβαιωθούμε για την αρτιότητά του και την ομαλή διεξαγωγή του. 

Εναλλακτικά, αρκετές φορές βρίσκουμε σχεδιαστές παιχνιδιών, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες, οι οποίοι έχουν κάποια ιδέα, έχουν κάνει τον αρχικό σχεδιασμό και έχουν φτάσει το παιχνίδι λίγο ως πολύ σε αυτό το στάδιο. 

Στη συνέχεια γίνεται ο γραφιστικός σχεδιασμός, η μελέτη των μερών για την αποτύπωση τους στον υπολογιστή και η προετοιμασία για την παραγωγή. Ακολουθεί η μεταποίηση και επεξεργασία τους ώστε να πάρουν την τελική μορφή τους. Κουτί, ταμπλό, κάρτες, τράπουλες, φίσες, πιόνια και ζάρια φτάνουν στο τελικό στάδιο της σύνθεσης για να πάρει το παιχνίδι την τελική του μορφή και να αναλάβει η ομάδα των πωλήσεων να το προωθήσει και να το τοποθετήσει στα ράφια».

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να φτιαχτεί ένα παιχνίδι;


«Η διαδικασία από τη γέννηση της ιδέας μέχρι την τοποθέτηση στα ράφια, μπορεί ανάλογα με την πολυπλοκότητα και τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν, να κρατήσει από τρεις μήνες μέχρι και ένα χρόνο. Σπάνια είναι το μοναδικό «έργο» με το οποίο ασχολούμαστε. Συνήθως είναι πολλά τα παιχνίδια με τα οποία καταπιανόμαστε την ίδια χρονική στιγμή. Από νέα παιχνίδια μέχρι ανανεώσεις παλαιότερων. Με σωστό προγραμματισμό όμως καταφέρνουμε να τα παρουσιάζουμε στην ώρα τους».
Όλα αυτά τα χρόνια που δραστηριοποιείστε έχετε δημιουργήσει δεκάδες τίτλους. Ποιοι κατά την γνώμη σας συγκαταλέγονται στους 10 καλύτερους και γιατί;
Μια κάρτα σας περιμένει για να παίξετε

«Μιλώντας για τα προϊόντα μας δε θα μπορούσα να μην ξεκινήσω από τα παιχνίδια που χτίσανε αυτήν την εταιρεία. «Γκρινιάρης», «Κυνήγι Ερωτήσεων», «Ποιος Πού Πότε Γιατί», «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα», «Μάντεψε Τι και Ποιος» και η σειρά εκπαιδευτικών παιχνιδιών προσχολικής ηλικίας είναι παιχνίδια που παρουσιάστηκαν πριν από πάρα πολλά χρόνια και έχουν γίνει πια κλασικά. Κάθε παιχνίδι έχει μια ιδιαιτερότητα που το καθιστά μοναδικό για τα παιδιά. Είτε είναι το πρώτο τους εκπαιδευτικό παιχνίδι, ψυχαγωγικό παιχνίδι ή παιχνίδι γνώσεων. Πιστεύω ότι τα παιχνίδια αυτά βρίσκονται και θα εξακολουθούν να βρίσκονται σε χιλιάδες σπίτια για πολλά χρόνια ακόμα. Από τις νεότερες δημιουργίες μας δε θα μπορούσα να μην αναφέρω «Το Νησί των Πειρατών», ένα αφάνταστα καθηλωτικό παιχνίδι στρατηγικής, το «Sing It» ένα διασκεδαστικό παιχνίδι για παρέες με μουσικές διαθέσεις, η «Αμφίπολη» ένα εύκολο παιχνίδι στρατηγικής βασισμένο στον ομώνυμο χώρο ανασκαφής στη Μακεδονία και οι «Ποδηλατοδρομίες» που μαθαίνει στα παιδιά για το ποδήλατο, πώς μπορούν να διασκεδάζουν με αυτό, πάντα με γνώμονα την ασφάλεια, σε μία συναρπαστική διαδρομή μέσα από την πόλη, το δάσος και το βουνό».

Σας θλίβει πλέον το γεγονός ότι σήμερα τα παιδιά είναι καθηλωμένα μπροστά από οθόνες και παίζουν παιχνίδια αναμφιβόλου ποιότητας;
Το επιτραπέζιο "ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΕΣ" μέσω του οποίου η εταιρεία  Παιχνίδια Δεσύλλας ήταν ένας εκ των χορηγών της ποδηλατοδρομίας της Αθήνας. Πολλά παιδάκια έβγαλαν φωτογραφίες στο όμορφο αυτό γράφημα

«Είναι αδιαμφησβήτητη η προσφορά των μέσων που μας παρέχει η τεχνολογία. Είναι σημαντικό όμως η χρήση τους να γίνεται με μέτρο ιδίως όταν αφορά τα παιδιά. Η σωστή διαπαιδαγώγηση και ο ρόλος της οικογένειας είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για να λαμβάνουν τα παιδιά τα σωστά ερεθίσματα».

Μέσα από τις απαιτήσεις τις δουλειάς σας ξέρετε πολύ καλά την ελληνική οικογένεια. Τι έχει αλλάξει από το 1980 έως σήμερα;

«Μία από τις κυριότερες αλλαγές αφορά στο χρόνο που περνούν τα μέλη μιας οικογένειας μεταξύ τους. Η αυξανόμενη σημασία που δίνεται στην διαπαιδαγώγηση αλλά και στην ατομικότητα του παιδιού καθιστά, περισσότερο από ποτέ, την ανάγκη ο χρόνος αυτός να είναι ποιοτικός».


Ποιος είναι ο ρόλος του επιτραπέζιου παιχνιδιού στη σύγχρονη πραγματικότητα; Πώς μπορεί η γνώση να έρθει μέσα από το παιχνίδι;
Την στιγμή που τα επιτραπέζια παίρνουν την τελική τους μορφή

«Τα επιτραπέζια παιχνίδια πρέπει να κεντρίζουν και να διατηρούν το ενδιαφέρον όσων έρχονται σε επαφή με αυτό. Ο σκοπός ενός καλά σχεδιασμένου επιτραπέζιου παιχνιδιού είναι να μεγιστοποιεί την ωφέλεια, είτε αυτό είναι αμιγώς ψυχαγωγικό είτε έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Στα παιχνίδια Δεσύλλας, για να το πετύχουμε αυτό, δίνουμε πολύ μεγάλη προσοχή πρωτίστως στο σχεδιασμό ενός παιχνιδιού. Στόχος μας είναι το παιχνίδι να προσφέρει την απαραίτητη κοινωνικοποίηση και αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της παρέας ή της οικογένειας, αλλά και να αυξήσει την οξυδέρκεια και την παρατηρητικότητα του ατόμου και να είναι στην ουσία ένα γνωσιακό εργαλείο μάθησης για τον κάθε παίκτη. 


Το παιχνίδι εστιάζει στην οπτικοποίηση της γνώσης μέσα από μια ψυχαγωγική και ενεργή εμπειρία. Αυτός είναι ο ρόλος του και αυτό είναι που κάνει τη διαφορά και καθιστά το ποιοτικό επιτραπέζιο παιχνίδι άκρως ανταγωνιστικό απέναντι στα διαδικτυακά παιχνίδια και τις εφαρμογές».

Από το Περιστέρι που είναι η έδρα σας έχει «κατακτήσει» μεγάλες αγορές στον κόσμο. Οι ξένοι επιζητούν τα ελληνικά μας παιχνίδια; Ποια είναι η ανταπόκριση δεδομένου ότι κυκλοφορεί και το παιχνίδι της Αμφίπολης…;
«Tα ελληνικά παιχνίδια Δεσύλλας έχουν κερδίσει την αγάπη και το ενδιαφέρον του διεθνούς κοινού»

«Στην παγκόσμια αγορά κυκλοφορούν πολλά εξαιρετικά παιχνίδια από πολύ μεγάλες εταιρείες. Συνεπώς το επίπεδο των παιχνιδιών είναι πολύ υψηλό και οι απαιτήσεις των καταναλωτών αυξημένες. Για να καταφέρει ένα παιχνίδι να κερδίσει τις εντυπώσεις του κόσμου πρέπει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε έναν έντονο ανταγωνισμό. Υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που με τα παιχνίδια τους έχουν κατακτήσει ένα μέρος της διεθνούς αγοράς και είμαστε πολύ περήφανοι που τα ελληνικά παιχνίδια Δεσύλλας έχουν κερδίσει την αγάπη και το ενδιαφέρον του διεθνούς κοινού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα παιχνίδια «Το νησί των Πειρατών», το «OMG» (Oh My Gods) με θέμα τους 12 θεούς του Ολύμπου και η «Αμφίπολη», εμπνευσμένη από την σημαντικότερη ανασκαφή των τελευταίων ετών στην Ελλάδα».

Θα μας πείτε δύο λόγια για αυτόν τον συγκεκριμένο τίτλο, για την «Αμφίπολη»;
Ο σχεδιασμός του επιτραπεζίου Αμφίπολη έχει γίνει από έναν εκ των κορυφαίων σχεδιαστών επιτραπεζίων στον κόσμο τον Dr. Reiner Knizia για λογαριασμό του Δεσύλλα

«Η ομάδα μας διαρκώς αναζητά θεματολογία για νέα επιτραπέζια παιχνίδια. Αυτή μπορεί να προέρχεται από την ιστορία, την επιστήμη, τη φαντασία ή και την επικαιρότητα. Οι ανασκαφές στην Αμφίπολη συνέτειναν στην ιδέα να δημιουργηθεί το σχετικό παιχνίδι. Στην «Αμφίπολη» οι παίκτες είναι αρχαιολόγοι στην πολύ σημαντική αυτή ανασκαφή και καλούνται να διασφαλίσουν όσα περισσότερα ευρήματα μπορούν. Ο χρόνος όμως είναι περιορισμένος καθώς η είσοδος του τύμβου κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να καταρρεύσει και να εγκλωβίσει τις ομάδες των αρχαιολόγων. Η ομάδα αρχαιολόγων που θα διασώσει τα περισσότερα πολύτιμα ευρήματα θα μείνει στην ιστορία ως οι καλύτεροι αρχαιολόγοι όλων των εποχών!
Ο σχεδιασμός του παιχνιδιού έχει γίνει από τον Dr. Reiner Knizia, έναν από τους πιο διάσημους και ευρηματικούς σχεδιαστές επιτραπεζίων παιχνιδιών παγκοσμίως».

Τέλος, η πορεία της ελληνικής οικονομίας σε συνδυασμό με τα capital controls έχουν αποτελέσει τροχοπέδη στο δικό σας αντικείμενο;
Η πρώτη μηχανή της εταιρείας "Παιχνίδια Δεσύλλας"... εκατοντάδες παιδιά χάρηκαν τα αποτελέσματα της

«Είναι βέβαιο πως η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας δυσκολεύει όλες τις ελληνικές εταιρείες. Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό κλίμα καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις. Απέναντι στην έλλειψη ρευστότητας, στους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων, στο ασταθές οικονομικό και φορολογικό περιβάλλον και κατά συνέπεια στη μειωμένη αγοραστική δύναμη, εμείς επιλέξαμε να στοχεύσουμε στην αναβάθμιση των προϊόντων μας. Στόχος μας είναι να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες απαιτήσεις και οικονομικές δυνατότητες των καταναλωτών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και να παραμείνουμε μια υγιής ελληνική επιχείρηση με σεβασμό στους πελάτες, τους συνεργάτες και τους εργαζομένους μας». 



Τατιάνα Σταθακάρου (βρεφονονηπιοκόμος
και υπεύθυνη διαφήμισης στα Εκπαιδευτήρια Χουρδάκη) : Η σημασία του δώρου στα παιδιά






Τα παιδιά τα οποία έχουν μάθει να λαμβάνουν δώρα από την βρεφική τους ηλικία είτε από γονείς , συγγενείς ή φίλους, αντιλαμβάνονται αυτή την κίνηση ως ένδειξη αγάπης, αναγνώρισης και καλοσύνης, πράγμα που τα χαροποιεί ιδιαίτερα.

Είναι μια κίνηση που τα παιδιά έχουν ανάγκη να δεχτούν καθώς μαθαίνουν έναν τρόπο επικοινωνίας σε μη λεκτικό επίπεδο που παράγει πλούσια νοήματα. Δυστυχώς στις μέρες μας όμως ,τα πράγματα είναι λιγο αλλιώς. Οι γονείς, έχουν κάνει αυτή την πράξη καθημερινό φαινόμενο, και πολλά παιδιά έχουν χάσει το νόημα αυτής της ιεροτελεστίας . . .Ένα παιδί είναι πολύ λογικό να ζητάει ότι του αρέσει, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να το αποκτήσει κιόλας. Είναι σημαντικό να το εκπαιδεύσουμε ώστε να μαθαίνει να εκτιμά ότι του προσφέρεται.. ..
Τα πολλά και ακριβά δώρα τα μπερδεύουν και δημιουργούν μια σύγχυση στον παιδικό τους κόσμο. Έτσι , τα παιδιά. τείνουν να μπερδέψουν το συναίσθημα, με τη χρηματική αξία και τα δώρα. Κινδυνεύουν, λοιπόν, να αρχίσουν να αδιαφορούν για όσους τα πλησιάζουν χωρίς να φέρνουν τα πολυπόθητα «δωράκια». Το παιδί που κατακλύζεται από πολλά δώρα χάνει το ενδιαφέρον του γι’ αυτά αφού δεν προλαβαίνει ούτε να ασχοληθεί μαζί τους ούτε να τα βαρεθεί. Το αποτέλεσμα είναι να μην τα εκτιμά και ο γονιός να απογοητεύεται. Άλλωστε όλοι γνωρίζουμε ότι "προσφορά" και "ζήτηση" είναι όροι αλληλένδετοι μεταξύ τους , όσο οι γονείς παρέχουν τόσο τα παιδιά θα ζητάνε . Μην ξεχνάτε αγαπημένοι γονείς και συγγενείς. Τα παιδιά δεν γεννιούνται άπληστα. Γίνονται.
Μην φοβάστε να εκφράσετε την αγάπη σας με ένα φιλί, μια αγκαλιά ή ένα μπράβο.

Τα δώρα δεν είναι πάντα η σωστή λύση για να στραφείτε. Μην κάνετε το παιδί να χάσει την συναισθηματική επαφή με εσάς, και πιστέψουν ότι η αγάπη εκφράζεται μόνο από την ύλη. Τα παιδιά αυτά μπαίνουν στη λογική να ζητούν συνεχώς από τους γονείς και γίνονται χειριστικά απέναντί τους. Η ωρίμανση για το παιδί έρχεται όταν νοιώσει ότι δε μπορούν τα πάντα να περιστρέφονται γύρω από τις δικές του επιθυμίες. Το παιδί που παίρνει δώρα χωρίς όρια μαθαίνει να αδιαφορεί, να αγνοεί τις ανάγκες των άλλων και να εκπαιδεύεται σε εγωιστικές συμπεριφορές Για αυτό προσοχή, τα πολλά δώρα –όπως και τα πολλά λόγια- είναι φτώχεια. 




Διαγωνισμός Δεσύλλας




Τα «Παιχνίδια Δεσύλλας» προσφέρουν σε έναν  αναγνώστη του Πινακίου το τρομερό παιχνίδι Αμφίπολη.
Διεκδικείστε το επιτραπέζιο Αμφίπολη από τα «Παιχνίδια Δεσύλλας» ,
Αυτό που έχετε να κάνετε για να το διεκδικήσετε είναι: να κάνετε like στην σελίδα του Πινακίου https://www.facebook.com/pinakio και στην συνέχεια στην σελίδα https://www.facebook.com/DesyllasGames/?fref=ts
Κατόπιν  να μας στείλετε τα στοιχεία σας στο pinakio.blog@gmail.com  και το mail σας να έχει την ένδειξη «Αμφίπολη». 
Αυτοί που θα κάνουν κοινοποίηση (share) θα διπλασιάσουν τις πιθανότητες τους.
Ο διαγωνισμός λήγει στις 5 Μάη.


6 σχόλια: