Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Το κλικ θα εκθρονίσει το ζάπινγκ ;


Netflix και Disney+  αλλάζουν το τοπίο της θέασης


Ποιοι είναι οι κερδισμένοι αλλά και οι ποιοι οι μεγάλοι χαμένοι από την νέα τάση


Η διαδικτυακή θέαση κερδίζει ολοένα και περισσότερους ακόλουθους οι οποίοι δείχνουν μέρα με την μέρα να αγνοούν τηλεχειριστήριο της τηλεόρασης.

Η Netflix (η οποία υποστηρίζεται από τις smart tv) έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας ιδίως των νεαρότερων ηλικιών.
Η Disney+  μπήκε και αυτή στο παιχνίδι και  με λίγα μόνο 24ωρα ζωής στην ηλεκτρονική πλατφόρμα απέσπασε 10 εκατομμύρια συνδρομητές (μια Ελλάδα δηλαδή με το καλημέρα σας) και προκάλεσε ένα ηχηρό χτύπημα στις μετοχές της Netflix (απώλειες της τάξης του 1%). Ο διαφαινόμενος ανταγωνισμός σίγουρα θα προκαλέσει έξαρση παραγωγών αλλά και νέων ιδεών.

Στην Ελλάδα


Η  διαδικτυακή τηλεόραση στην Ελλάδα η οποία αρχίζει και αποκτά οπαδούς και «πιστούς» τηλεθεατές.
Την ανάπτυξη της αγοράς διαδικτυακής τηλεόρασης στη χώρα μας προβλέπει η εταιρεία μελετών Ovum. Μάλιστα, η ανάπτυξη θα προέλθει από τις υπηρεσίες τηλεόρασης που παρέχονται από το Διαδίκτυο και είναι ανεξάρτητες του παρόχου της διασύνδεσης ή πρόσβασης. Οι υπηρεσίες αυτές είναι γνωστές ως Οver The Top TV (ΟΤΤ ΤV) ή ως Subscription Video On Demand (SVOD).
Το αγαπημένο κοινό των εταιρειών… το νεανικό
Αυτές τις υπηρεσίες τηλεοπτικού περιεχομένου παρέχει σήμερα η Νetflix και η διείσδυσή τους στη χώρα μας παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο, συγκριτικά με άλλες ανεπτυγμένες αγορές. Ωστόσο η εικόνα αυτή την στιγμή δείχνει ότι κερδίζει έδαφος και μάλιστα στις νεανικές ηλικίες, δηλαδή στο κοινό που «επενδύουν» όλες οι εταιρείες.

Την ίδια ώρα, η παραδοσιακή πλατφόρμα της συνδρομητικής τηλεόρασης (δορυφορική και IPTV) θα παραμείνει στα υφιστάμενα επίπεδα
Η διείσδυσή της μέχρι το 2022 θα διευρυνθεί οριακά και θα ανέλθει στο 24% του πληθυσμού, από 22% που ήταν στο τέλος του 2018

Τα συνδρομητικά κανάλια;


Και τη στιγμή που πονοκεφαλιάζουν οι ιθύνοντες των συνδρομητικών τηλεοπτικών εταιρειών στην Ελλάδα από την επέλαση του διαδικτύου πως δεν θα διαρρεύσουν οι συνδρομητές τους σε αυτά, είναι αντιμέτωποι και με την πειρατεία.
Οι «πειρατές»
Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα είναι ενεργές σήμερα περίπου 150 χιλιάδες συνδέσεις πειρατικές  που θα αντιστοιχούσαν -αν όλες «γύριζαν» σε νόμιμες - σε έσοδα από συνδρομές τουλάχιστον 45 εκατ. ευρώ (150χιλ. x 25 ευρώ x 12μήνες) τον χρόνο με το 30% (13,5 εκατ. ευρώ) να ισοδυναμεί με απώλεια φόρων και λοιπών εσόδων προς το ελληνικό δημόσιο
Σίγουρα ένα ποσό μέρος του οποίου θα μπορούσε να επενδυθεί σε δικαιώματα μετάδοσης περιεχομένου και σε νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παρέχονται όλο και καλύτερες ποιοτικά υπηρεσίες στους καταναλωτές και να ανταγωνιστεί την διαδικτυακή τηλεόραση.

Που ποντάρει η συνδρομητική

Τα αθλητικά γεγονότα είναι αυτά που έλκουν τους άντρες που λατρεύουν ποδόσφαιρο και μπάσκετ. Οπότε οι συνδρομητικές πλατφόρμες δίνουν μεγάλες μάχες για να κερδίσουν τα δικαιώματα μετάδοσης των ομάδων αλλά και διοργανώσεων. Έχοντας αυτό το δεδομένο και τους φιλάθλους να τους ακολουθούν ποντάρουν σε προτάσεις με αθλητικό πρόσημο. Γνωρίζουν όμως πως δεν είναι αρκετές. Η Cosmote TV έχει δικές της παραγωγές αλλά και σειρές (Μηχανή του Χρόνου, Έτερος Εγώ κ.α).

Αντίστοιχα η Nova παρά το άγνωστο αύριο που ξημερώνει (σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς που αναμένεται να αλλάξει χέρια) έχει το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου και την euroleague, με αξιόλογες συνοδευτικές εκπομπές. Ταυτόχρονα έχει «βαθιά» ταινιοθήκη και παράλληλα με τις υπηρεσίες on demand κρατά σε εγρήγορση τους θεατές της.

Κερδισμένοι οι θεατές

Η έλευση της διαδικτυακής τηλεόρασης κάνει την συνδρομητική πιο ανταγωνιστή για να μαγνητίζει τα βλέμματα και την προσοχή των συνδρομητών της στην δικιά της οθόνη. Οπότε οι θεατές έχουν γκάμα υπηρεσιών και θεαμάτων να διαλέξουν!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου