Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020

Αγαθή Καρβούνη: Η ζωγράφος που αποτυπώνει τον ελληνικό Πολιτισμό


Με πολύχρωμα και έντονα χρώματα η Αγαθή Καρβούνη αποτυπώνει τις πιο όμορφες σκέψεις τις.
Οι  «Καλοκαιρινές αναμνήσεις»,  ο «Ξενιτεμένος Γλάρος» η «Έκτη αίσθηση» είναι από τα πιο ξεχωριστά έργα της.


Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου για το Πινάκιο 

Η Αγαθή Καρβούνη μέσα από τα έργα της εξάγει τον ελληνικό Πολιτισμό.
Η ίδια μιλά στο Πινάκιο για το πως ξεκίνησε αυτό το ταξίδι στην Τέχνη, ποιοι είναι οι επόμενοι «σταθμοί» της και την ίδια ώρα τονίζει πως θα έπρεπε τα καλλιτεχνικά να διδάσκονται στα σχολεία για να μπορούν οι νέες γενιές να εισπράττουν κομμάτια της πλούσιας και ουσιαστικής Παιδείας.



Αγαθή Καρβούνη, αποτυπώνεις με χρώματα τις ευφάνταστες ιδέες και σκέψεις σου. Πως ξεκίνησε αυτό το ταξίδι και ποιοι οι σταθμοί του;


«Ξεκίνησε από τα παιδικά μου χρόνια. Το 1ο μου βραβείο ήταν στην Πέμπτη  Δημοτικού.
Θυμάμαι ότι ζωγράφιζα όπου έβρισκα σε χαρτί ,ξύλο, ύφασμα, γλάστρες. Αργότερα ξεκίνησα σε καμβά με λάδια και εκεί  μαγεύτηκα. Ο  κόσμος της ζωγραφικής ανοίχτηκε μπροστά μου και έγινε το αγαπημένο μου χόμπι. Στη μέχρι τώρα πορεία μου πήρα μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Αθήνα Πάρο Χανιά και διαγωνισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό όπου και έχω διακριθεί».



Για ποια έργα σου είσαι υπερήφανη;



«Είμαι περήφανη για όλα τα έργα μου γιατί είναι κομμάτι της ψυχής μου. Θα ξεχωρίσω το πίνακα «καλοκαιρινές αναμνήσεις» στον οποίο απεικονίζεται η κόρη μου με τη παρέα της
Το έργο «6η αίσθηση» με τη κοπέλα στη παράλια που απολαμβάνει τη φύση
Και το τελευταίο μου μεγάλο έργο «ο ξενιτεμένος γλάρος» στο λιμάνι Χανίων».



Θεωρείς πως η ζωγραφική αποτελεί ένα δυνατό Πολιτισμικό κριτήριο;

«Φυσικά όπως και κάθε είδους τέχνη».


Στα σχολεία θα έπρεπε να διδάσκεται με άλλη φιλοσοφία;

Ναι. Ο δάσκαλος θα πρέπει να μεταδώσει στην ψυχή των παιδιών το μεγαλείο και την ολοκλήρωση που θα νιώσουν όταν δημιουργήσουν μέσα απ’ τη καρδιά τους, γιατί όλοι μπορούν να ζωγραφίσουν άσχετα αν έχουν ταλέντο ή όχι. Επίσης θα πρέπει να βγουν στη φύση να δουν».

Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα και γιατί;

«Το κόκκινο γιατί εκφράζει δύναμη, ένταση, κίνδυνο, πάθος και φυσικά δε περνάει απαρατήρητο»


Αν σου έλεγαν σε έναν καμβά να αποτυπώσεις την Ελλάδα τι θα ζωγράφιζες και τι χρώματα θα χρησιμοποιούσες;

«Μου είναι δύσκολο όλα αυτά που νιώθω για την Ελλάδα μας να τα αποτυπώσω σε ένα καμβά, χρειάζομαι πολλούς. Θα συνδύαζα τη σημερινή Ελλάδα με την αρχαιότητα. Θα κυριαρχούσε το μπλε γαλάζιο λευκό και κόκκινο.
Στα φετινά μου έργα θα κάνω Ελλάδα
Έχω ξεκινήσει ένα  έργο με μια ελιά στη Κνωσσό χαρακτηριστικά στοιχεία της Κρήτης».



Τέλος, είναι χρέος όλων μας να ζούμε με τρόπο πολύχρωμο και έντονο;

«Εννοείται! Όχι σαν χρέος αλλά να μας γίνει τρόπος ζωής και να το απολαμβάνουμε γιατί....η ζωή μας θέλει χρώμα!!!!!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου