Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Ανδριάνα Σαπρίκη: Μια yoga δασκάλα κατακτά την 7η τέχνη


Λένε πως η yoga διακατέχεται από θετική ενέργεια και φως…δεν θα τους αδικήσω, κάθε άλλο θα συμφωνήσω μαζί τους για την περίπτωση της Ανδριάνας Σαπρίκη, η οποία αναζητά συνεχώς σκαλοπάτια και ρεύματα που την μεταφέρουν σε άλλη διάσταση έχοντας ως παρανομαστή τον κόσμο τον δικό μας. Πόσο πιο απλά μπορώ να επεξηγήσω την περίπτωση της όταν από καθηγήτρια γυμναστικής, ασχολήθηκε στην συνέχεια με την yoga, έπειτα με την 7η τέχνη αποσπώντας μάλιστα διεθνή βραβεία για τα σενάρια που έχει γράψει…

Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο και στο ΠΙΝΑΚΙΟ

Η ίδια μιλάει στο Πινάκιο γι’ αυτές -κι όχι μόνο- πτυχές της ζωής της κι αποκαλύπτει πως σε λίγο καιρό στα ράφια των βιβλιοπωλείων θα βρίσκεται το πρώτο της βιβλίο.
Η Ανδριάνα είναι ένα κορίτσι που ονειρεύεται διαρκώς και έχει την απαίτηση να προσγειώσει τον Μορφέα στην γη και να μεταφέρει τον αστείρευτο κόσμο της φαντασίας του, στην γκρίζα καθημερινότητα μας…έτσι για να κάνει τη ζωή μας πολύχρωμη και έντονη.
Αυτό τον καιρό διδάσκει yoga σε μικρά παιδιά μέσω της Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΈΔΡΑ» και μας επισημαίνει πως από τον Σεπτέμβριο μέσω του φορέα θα παρέχονται και άλλες εναλλακτικές θεραπείες , όπως βελονισμός, reiki, shiatsou στους ενήλικες…

Πάντως την πυξίδα της ζωής της την έχασε -από ότι λέει η ίδια- πολλές φορές ωστόσο πάντα έβρισκε τον σωστό προσανατολισμό…φαίνεται πως οι συντεταγμένες που ακολουθεί προέρχονται από έναν κόσμο μαγικό…ας τον αγγίξουμε κι εμείς λίγο μέσα από τον λόγο της… Καλή ανάγνωση


Ανδρεάνα Σαπρίκη μια χορεύτρια…διαφορετική από τις άλλες αν κρίνει κανείς από τα επιτεύγματα σου. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή…Θα μας συστηθείς, ποια είσαι, τι κάνεις;

«Η αλήθεια είναι ότι πριν από λίγα χρόνια, ακόμα κι εγώ η ίδια ήμουν μπερδεμένη με τον εαυτό μου. Έχω κάνει τόσες πολλές και  διαφορετικές δουλειές, που όλοι μου έλεγαν ότι δε θα γίνω πουθενά καλή! Όμως εγώ μέσα μου πάντα ήξερα, ότι θα με κέρδιζε αυτό που αγαπούσα περισσότερο.
Σπούδασα Τ.Ε.Φ.Α.Α Αθηνών με κατεύθυνση χορό και έχω παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια
hatha yoga. Επίσης έχω παρακολουθήσει σεμινάρια σκηνοθεσίας στην ''καλλιτεχνική διάδραση''. Από πιτσιρίκα μου άρεσε πολύ να ψάχνομαι , να μαθαίνω όσο περισσότερα μπορούσα! Μεγάλωσα στην επαρχία και όταν πέρασα στο Πανεπιστήμιο ήρθα μόνη μου στην Αθήνα. Σκληρή πόλη για ένα παιδί της επαρχίας να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Όμως είμαι απ' τα άτομα, που ανέκαθεν πίστευα ότι στη ζωή, πρέπει να κάνεις αυτό, που πραγματικά θέλεις. Δεν είχα ιδιαίτερη βοήθεια κι έτσι πάλευα μόνη μου και συνεχίζω να παλεύω για το καλύτερο».

 Αλήθεια πως προέκυψε η Yoga στην ζωή σου; Είναι όντως φιλοσοφία ζωής;
Ναι για μένα είναι φιλοσοφία ζωής. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η yoga είναι θρησκεία. Αυτό είναι λάθος, η yoga δεν είναι τίποτα περισσότερο από επιστήμη του σωστού τρόπου ζωής. Σκοπός της είναι να ενσωματωθεί στην καθημερινότητά μας και να γίνει το μέσο για την εξισορρόπηση και την αρμονία του σώματος, του νου και των συναισθημάτων.
Ασχολούμαι με τη yoga  από το 2000 και προέκυψε εντελώς τυχαία στη ζωή μου. Στην αρχή ήμουν αντίθετη στην ιδέα της διδασκαλίας , αλλά όταν  χρειάστηκε να ξεκινήσω μαθήματα σε προσωπικό επίπεδο για να αντιμετωπίσω κρίσεις πανικού, τη λάτρεψα. Ξεπέρασα τις κρίσεις πανικού κι αποφάσισα να διδάξω, πιστεύοντας ότι θα βοηθούσα κι εγώ με τη σειρά μου κάποιους ανθρώπους να ξεπεράσουν παρόμοιες καταστάσεις και να δουν με πιο θετικό τρόπο τη ζωή! Έτσι όπως ακριβώς την είχα δει κι εγώ»!


Ωστόσο πέρα από το χορό έχεις αναπτύξει κινηματογραφικές γνώσεις και εμπειρίες και μάλιστα έχεις βραβευτεί για δουλειές σου. Καταρχάς τι είναι αυτό που σε ώθησε στην 7η τέχνη;

«Τι με ώθησε στην έβδομη τέχνη; Η λατρεία μου για τον κινηματογράφο !Τίποτα δε με μάγευε περισσότερο! Απ' όταν ήρθα στην Αθήνα ήμουν τακτική θαμώνας των κλασικών κινηματογράφων του κέντρου. Ο αγαπημένος μου; To ΑΣΤΥ. Και μετά κονιάκ και κουβεντούλα δίπλα στο Galaxy! Ωραίες εποχές. Το πως μπλέχτηκα με τη συγγραφή σεναρίων είναι άλλη ιστορία. Και τυχαία και όχι. Το 2008 ετοίμαζα μια δουλειά με μια ομάδα χοροθεάτρου στην Πετρούπολη. Συνεργαζόμουν με μια εξαιρετική φίλη που ειδικότητά της είναι το κουκλοθέατρο ενηλίκων . Είχαμε γράψει μαζί την ιστορία και θα το σκηνοθετούσαμε μαζί επίσης. Τότε μου ήρθε η ιδέα να παρακολουθήσω σεμινάρια σκηνοθεσίας για να βελτιώσω τη δουλειά μου. Από εκεί προέκυψε το σενάριο».

Στην συνέχεια θέλω να μας μιλήσεις για τις διακρίσεις που έχεις αποσπάσει και με ποιες δουλειές;
«Η πρώτη μου δουλειά ήταν η συγγραφή του σεναρίου  ''Sleepwalker'' μαζί με έναν καλό μου φίλο το Δημήτρη το Ζόγκα. Γυρίστηκε αμέσως ταινία μικρού μήκους και πήρε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία experimental στο London Greek Film Festival. Την ταινία  σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Ζόγκας, συνθέτρια η Έλενα Παυλέα και παίζουν οι ηθοποιοί Άγης Εμμανουήλ και Βάλια Παπαλαμπροπούλου.
Στη συνέχεια έγραψα ένα σενάριο το 2012 με τίτλο ''Τhe shadows'' το οποίο διακρίθηκε στο διαγωνιστικό μέρος του LGFF αλλά δε βραβεύτηκε.
Και τέλος το  2013 κέρδισα το πρώτο βραβείο σεναρίου για ταινία μικρού μήκους ''Τhe promise'' πάλι στο Lοndon Greek Film Festival. To σενάριο έχει θέμα την παιδική κακοποίηση και θα μπορούσε να έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον διάφοροι σκηνοθέτες , αλλά το καθυστερούμε λόγω έλλειψης budget. Δε θα ήθελα σε καμιά περίπτωση να βιαστώ και να κάνω κάτι πρόχειρο, γιατί πιστεύω ότι αν βρεθουν χρήματα μπορεί να γίνει εξαιρετική δουλειά».


Έχεις στείλει σε διεθνή διαγωνισμό και άλλο σενάριο…θα μας το αποκαλύψεις;

«Ναι, έχω στείλει πρόσφατα ένα σενάριο σε ένα διεθνές φεστιβάλ, αλλά προτιμώ να μη μιλήσω γι' αυτό, πριν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα»!


Πέρα, από την Yoga, πέρα από τα σενάρια που γράφεις πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο σου βιβλίο, πως λέγεται και δώσε μας μια περίληψη;

«Δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη το βιβλίο μου. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια επιμελητή.
Ο τίτλος του είναι ''Οι τρόφιμοι'' και είναι ένα πάντρεμα επιστημονικής φαντασίας και μυστηρίου. Είναι αλληγορικό, περιγράφει την αγωνία του σημερινού ανθρώπου να βγει απ' τη φυλακή, που ο ίδιος κρατάει δέσμιο τον εαυτό του.
Βέβαια, ζούμε σε χαλεπούς καιρούς και γνωρίζω ότι θα δυσκολευτώ ως νέα συγγραφέας αν δε βάλω το χέρι στην τσέπη, όμως ελπίζω να τα καταφέρω γιατί πιστεύω στη δουλειά μου, αν και το συγκεκριμένο βιβλίο δεν ανήκει στην κατηγορία βιβλίων που σήμερα στην Ελλάδα θεωρούνται εμπορικά».

 Αν δει κανείς από μακριά όλες σου τις δραστηριότητες θα πει πως είναι όλα αταίριαστα μεταξύ τους…είναι;; πως τα έχεις προσαρμόσει;
«Ναι! Όμως βαριέμαι πολύ εύκολα, αν δεν κάνω πολλά κι ενδιαφέροντα πράγματα. Με βαριέμαι εγώ η ίδια, έτσι προσπαθώ να ανακαλύψω καινούριους τρόπους για να με κάνω πιο ενδιαφέρουσα»!


Τελικά στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε υπάρχουν διέξοδοι;

«Υπάρχουν διέξοδοι, αρκεί να τις αναζητήσουμε. Δύο για μένα είναι τα μυστικά. Η δημιουργικότητα και η γνώση. Από τα πιο πολύτιμα αγαθά! Και ξέρετε κάτι; Δεν μπορεί να μας τα πάρει κανείς ! Ούτε η εφορία , ούτε οι τράπεζες, ούτε ο Ο.Α.Ε.Ε. Ανήκουν μόνο σε μας»!

Τι θα συμβούλευες τους ανθρώπους που είναι στα πρόθυρα της κατάθλιψης;

«Στους ανθρώπους που βρίσκονται στα πρόθυρα κατάθλιψης, συνιστώ αυτό που κάνω κι εγώ και μ’ έχει σώσει. Όταν πάει να με πάρει λίγο από κάτω, εστιάζω τη σκέψη μου στα θετικά πράγματα, στην ομορφιά , στη δημιουργία. Αλλάζω συχνότητα, μετατρέπω τις αρνητικές μου σκέψεις σε θετικές. Δε λέω πως είναι εύκολο, θέλει πολύ εξάσκηση. Ούτε εγώ τα καταφέρνω πάντα! Με βοηθάει όμως πολύ η δουλειά μου. Κάνω και κάποιες διαλέξεις  στο θέατρο Αλκμήνη σε τακτά χρονικά διαστήματα που έχουν θέμα την ενίσχυση του θετικού εαυτού».

Ποιο είναι το πιο έντονο πράγμα που έχεις κάνει στη ζωή σου, εκεί που ένιωσες την αδρεναλίνη σου να χτυπάει κόκκινο;


 «Το πιο έντονο; Κοίτα ανήκω στους ανθρώπους που έχουν έντονα συναισθήματα ακόμα και για τα πιο απλά πράγματα. Έχω νιώσει έντονη συγκίνηση μόνο και μόνο στη θέα ενός ηλιοβασιλέματος, ή παρατηρώντας τ' αστέρια στον ουρανό. Όλος ο κόσμος είναι ένα θαύμα, το κάθε τι γύρω μας είναι μαγικό κι έχω την αίσθηση  ότι δε θ' άφηνα μέρα της ζωής μου να περάσει, χωρίς να καταπιαστώ με κάτι που μου προκαλέι έντονα συναισθήματα! Όσο για τον κίνδυνο , ένα πράγμα θα πω. Δε μου αρέσει! Δεν ανήκω σ' αυτούς που βάζουν σε ρίσκο τη ζωή τους για να νιώσουν ότι ζουν έντονα. Ίσως  εκείνοι να μην μπορούν ν' απολαύσουν τη θέα της θάλασσας με το δικό μου τρόπο. Ο καθένας μας έχει το δικό του τρόπο άλλωστε. Για μένα η απλότητα είναι ένα απ' τα πιο έντονα πράγματα».


Έχεις ασχοληθεί με το χώρο της δημοσιογραφίας εκφωνώντας τις αθλητικές ειδήσεις, πότε τις έλεγες και που;
Ναι πολύ παλιά. Στο κανάλι 5 μετέπειτα Alter είχα παρουσιάσει κάποιες εκπομπές . Όμως δεν το συνέχισα. Δεν ήμουν έτοιμη για κάτι τέτοιο εκείνη την περίοδο. Ήμουν αρκετά ντροπαλή. Μου προκαλούσε αμηχανία η έκθεση του εαυτού μου στο γυαλί. Μάλλον προτιμώ τη θέση του δημιουργού. Θα μπορούσα να είμαι σκηνοθέτης , αλλά όχι ηθοποιός.

Ήξερες τους παίχτες και το offside ή τα έμαθες σταδιακά;
«Η αθλητική εκπομπή που εκφωνούσα , αφορούσε κυρίως καράτε και τρίαθλο. Είχα ήδη γνώσεις πάνω στα αθλητικά , ως καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού».

Σε μάγεψε ο κόσμος της τηλεόρασης, θα έκανες ξανά αν σου δινόταν η ευκαιρία;
«Γιατί, όχι; Αν ήταν κάτι κοντά στα ενδιαφέροντά μου , πιστεύω ότι θα το σκεφτόμουνα»!!


Στην Κ.Σ.Δ.Ε.Ο «ΈΔΡΑ» ποιες ήταν οι δραστηριότητες σου;

«Στην Κ.Σ.Δ.Ε.Ο Έδρα αρχικά δίδασκα yoga για παιδιά. Στη συνέχεια προωθήσαμε με τον επιστημονικά υπεύθυνο της Έδρα κύριο Αλέξανδρο Οικονόμου και yoga ενηλίκων.
Στα πολύ άμεσα σχέδια μας, κι όταν λέω άμεσα εννοώ από Σεπτέμβριο, είναι να ιδρύσουμε ένα εναλλακτικό κέντρο θεραπείας , όπου εκτός από hatha yoga και kids yoga θα παρέχονται και άλλες εναλλακτικές θεραπείες , όπως βελονισμός, reiki, shiatsou κ.α. Το έχουμε βάλει επί τάπητος ο κύριος Αλέξανδρος Οικονόμου , η υπεύθυνη πολιτιστικών Μαριτίνα Κονταράτου κι εγώ».


Σε ό,τι και αν έχεις κάνει έχεις καταπιαστεί έχεις μετανιώσει για πράγματα που έκανες ή που δεν έκανες;
Αν έχω μετανιώσει; Για πράγματα που έκανα όχι. Μετανιώνω για κάποιες ευκαιρίες που δεν άδραξα, όταν παρουσιάστηκαν. Πιστεύω ότι για το μόνο πράγμα που όλοι μετανιώνουμε τελικά,  είναι για τις ευκαιρίες που αφήσαμε να χαθούν.

Η ζωή σου δείχνει έναν διαρκή αγώνα προς το όνειρο…ποια είναι η πυξίδα σου;



«Η πυξίδα μου...μη νομίζεις κάποιες φορές τη χάνω. Όμως επιμένω πάντα στο στόχο μου! Το όνειρό μου είναι να συνεχίσω να δίνω κουράγιο στους ανθρώπους , να τους βοηθάω να βλέπουν τη θετική πλευρά της ζωής και παράλληλα να γράφω. Το ξέρω είναι δύσκολο, γιατί είναι δύο διαφορετικά πράγματα, που χρειάζονται όλη σου την ενέργεια. Όμως αν εγώ η ίδια δεν πίστευα ότι μπορώ να τα καταφέρω, με τι έμπνευση θα μετέδιδα στους μαθητές μου πίστη για το καλύτερο; H ζωή του δασκάλου είναι το παράδειγμα για τους μαθητές του. Οι πράξεις και το έργο είναι που μετράνε! Από λόγια, άλλο τίποτα...»

Δείτε το τρέιλερ από το Sleepwaker: 


1 σχόλιο:

  1. Κούνια που σε κούναγε...
    http://www.egolpion.com/tieinai_yoga.el.aspx
    http://www.egolpion.net/yoga_gum.el.aspx
    http://egolpio.wordpress.com/2013/10/16/%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CF%8C%CE%B3%CE%BA%CE%B1-%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83/

    ΑπάντησηΔιαγραφή