Τρίτη, 14 Απριλίου 2015

Οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο υπό συνθήκες αυξημένης κίνησης

Του Ηλία Βερβαινιώτη


Και φέτος οι κάτοικοι της Αττικής κατάφεραν να ξεκλέψουν λίγες μέρες για να επισκεφτούν τις ιδιαίτερες πατρίδες τους και να περάσουν λίγες μέρες με τις οικογένειες τους. Όμως για άλλη μία χρονιά παρατηρήσαμε τον εγκληματικό τρόπο με τον οποίο οδηγούν οι Έλληνες όταν βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομο, χωρίς να σέβονται τον Κ.Ο.Κ και χωρίς να δείχνουν κανένα σεβασμό στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Βέβαια πολλοί θα απαντήσουν πως δεν έχουμε οδικό δίκτυο με επαρκή μέτρα ασφαλείας, αυτό όμως δεν τους εξουσιοδοτεί ώστε να οδηγούν σαν οδηγοί αγώνων χωρίς μέτρα προστασίας δείχνοντας τάσεις καταδιωκτικής μανίας.


      ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Πάντα να οδηγείτε με μια ταχύτητα που θα σας επιτρέπει να σταματήσετε εγκαίρως σε μια απόσταση ελεύθερη μπροστά σας. Γι' αυτό θα πρέπει να αφήνετε αρκετή απόσταση από τον μπροστινό σας, ώστε, εάν φρενάρει απότομα, να μπορέσετε να σταματήσετε.

Το γράφημα που ακολουθεί παρουσιάζει το πώς, ενώ αυξάνει η ταχύτητά του οχήματος, μεγαλώνει και η τελική απόσταση ακινητοποίησής του (stopping distance), η οποία είναι ίση με το άθροισμα της απόστασης που θα διανύσει το όχημα έως ότου ξεκινήσει να αντιδρά (φρενάρει) ο οδηγός (thinking distance) και της απόστασης που θα διανύσει το όχημα φρενάροντας (breaking distance). Έτσι, για παράδειγμα βλέπουμε ότι ένας οδηγός κινούμενος με 112 χλμ./ ώρα, θα διανύσει περίπου 21 μέτρα έως ότου αρχίσει να αντιδρά (φρενάρει) σε έναν κίνδυνο, και άλλα 75 μέτρα φρενάροντας, κάνοντας την τελική απόσταση ακινητοποίησης να φτάσει τα 96 μέτρα!

·         Παράδειγμα από την επιστροφή στης 13/04/2015 στο δρόμο Τρίπολη – Κόρινθο με μέση ταχύτητα των οχημάτων που κινούνται στην αριστερή λωρίδα τα 110km/h, απόσταση μεταξύ των οχημάτων σε πολλές περιπτώσεις πολύ μικρότερη από 20 μέτρα!


  ΛΩΡΙΔΑ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ
Η οδήγηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) απαγορεύεται σε όλα τα οχήματα. Επιτρέπεται μόνον στα οχήματα επείγουσας ανάγκης, δηλαδή το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική και την Τροχαία καθώς και στα ειδικά οχήματα οδικής ασφάλειας και συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας.
Η στάση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Γενικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η οδήγηση και η στάση στη ΛΕΑ είναι επικίνδυνη για εσάς και το όχημά σας.


Θυμηθείτε! Μία στις δέκα συγκρούσεις προκαλούνται από αυτοκίνητα σταματημένα στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης!!

Πότε να σταματήσετε στη ΛΕΑ; Μόνο στις παρακάτω 3 περιπτώσεις:
1.      Αν το αυτοκίνητό σας έχει πάθει βλάβη
2.      Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
3.      Αν σας σταματήσει η Τροχαία



Παράδειγμα από την επιστροφή στης 13/04/2015 στο δρόμο Κόρινθο – Αθήνα, θα μπορούσα να παραθέσω άπειρες φωτογραφίες με τη παραβίαση της Λ.Ε.Α.



Αν δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Λ.Ε.Α από τα κατάλληλα οχήματα (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική, Τροχαία) αυτό ταυτόχρονα σημαίνει πως κάποιος από όλους μας κινδυνεύει και κανένας δεν μπορεί να τον πλησιάσει για να τον βοηθήσει!
Πρόταση προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάνη Βαρουφάκη να χρησιμοποιήσει τους οδηγούς και να του ‘’δώσουν’’ όλους τους παραβάτες της Λ.Ε.Α. Αυτό θα σημαίνει Έσοδα για το κράτος και Ασφαλέστερους δρόμους για τους οδηγούς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου