Κυριακή 13 Μαΐου 2018

Η μητρότητα είναι ένα ταξίδι


Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας,  η Δανάη μια μητέρα με 4 παιδιά που στηρίζεται από το «Μαζί για το Παιδί» στέλνει το δικό της μήνυμα

Η Δανάη είναι μια μητέρα 4 παιδιών. Για εκείνη η ζωή της είναι πολύχρωμη και έντονη αφού τα παιδιά της και η οικογένεια της δίνουν ενέργεια και σκοπό ζωής. Η οικογένεια της στηρίζεται από το «Μαζί για το Παιδί» μέσω της κοινωνικής υπηρεσίας της Ένωσης. Η ίδια μας μιλά για τη ζωή της, για την μητρότητα που την χαρακτηρίζει ως ένα ταξίδι με πολλές ωραίες στιγμές αλλά και με μεγάλα κύματα.

Στέλνει το δικό της μήνυμα για τη γιορτή της μητέρας ενώ παράλληλα σημειώνει πως  «η καθημερινότητα με τα παιδιά σε εκπλήσσει, σε καλυτερεύει, σε προσγειώνει, σε κάνει να σκέφτεσαι πιο ανοιχτά».



Πως είναι η ζωή με 4 παιδιά στο σπίτι;


«Υπέροχη, πολύπλοκη, ποικιλόμορφη,  χρωματιστή, μαυρόασπρη… τα πάντα είναι η ζωή μου τα 4 παιδιά μου»

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητα σας;

«Οι υποχρεώσεις των παιδιών, τα «θέλω» των παιδιών, είναι 4 διαφορετικοί άνθρωποι. Μετά είναι το πρακτικό κομμάτι το οποίο το αντιμετωπίζω με όποιον τρόπο μπορώ. Αν δεν έχεις τη δυνατότητα να τους προσφέρεις  κάτι σε στεναχωρεί αλλά το προσπερνάς».

Σας έχει φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση κάποιο «θέλω» παιδιού σας και αν ναι πως το αντιμετωπίσατε;

«Τα θέλω τους είναι ανάλογα με την ηλικία τους.  Για παράδειγμα ο γιος μου τελείωνε το Λύκειο και ήθελε να δώσει για Proficiency στα Αγγλικά. Έπρεπε να επιλέξω ποιο παιδί θα πάρει Proficiency ο μεγάλος μου ή το τρίτο μου παιδί, η μεγάλη μου κόρη. Έπρεπε να θέσω προτεραιότητες και να επιλέξω. Θα στεναχωρούσα τον έναν από τους δύο. Έπρεπε να επιλέξω ποιον θα στεναχωρήσω. Ευτυχώς ως δια μαγείας δεν θα δώσει κανείς εξετάσεις ,κάθε ένας για τους δικούς του λόγους , και έτσι πήρε αναβολή ένα κοινό «θέλω» τους το οποίο εμένα με είχε φέρει σε πολύ δύσκολη θέση».

Τα παιδιά είναι ευτυχία και πλούτος;  Εσείς αισθάνεστε πλούσια με την οικογένεια που έχετε φτιάξει;

«Η οικογένεια μου είναι ο πλούτος μου και πηγή ευτυχίας! Και να συμπληρώσω  πως κάποιες στιγμές μπορεί να είναι στενάχωρες και πρακτικά δύσκολες αλλά μετά υπάρχουν άλλες που σε επιβραβεύουν και σε κάνουν χαρούμενο. Σχεδόν κάθε μέρα ευχαριστώ τον Θεό που με αξίωσε να κάνω μια τόσο όμορφη οικογένεια!»




Πολλές νέες μαμάδες και υποψήφιες μαμάδες έχουν φοβίες για το ρόλο της μητρότητας, τι θα τους λέγατε;


«Και εγώ έχω φοβίες. Μάλιστα ακόμη και την ώρα που θα πεθαίνω θα αναρωτιέμαι αν έχω κάνει κάτι σωστά ή όχι;  Και τι ήταν αυτό που βοήθησε και τι ήταν αυτό δεν βοήθησε ως προς την διαπαιδαγώγηση των παιδιών μου. Και με τύψεις ενδεχομένως… Ωστόσο η μητρότητα είναι ένα υπέροχο ταξίδι, ένα φοβερό ταξίδι. Σου δημιουργεί τρομερές εμπειρίες. Κάποτε με είχαν ρωτήσει αν ο θάνατος του πατέρα μου με έκανε καλύτερο άνθρωπο και πολύ συνειδητά απάντησα όχι , είναι τα παιδιά μου που με άλλαξαν. Και να σημειώσω πως τον πατέρα μου τον λάτρευα. Ωστόσο η καθημερινότητα με τα παιδιά σε εκπλήσσει, σε καλυτερεύει, σε προσγειώνει, σε κάνει να σκέφτεσαι πιο ανοιχτά».

Ποιο είναι το μήνυμα σας ενόψει της γιορτής της μητέρας

«Δεν μπορώ να πω ένα μήνυμα. Δύσκολο. Σε ποιους να το απευθύνω. Στις μητέρες, στα παιδιά,  στις γυναίκες  που σκέφτονται να γίνουν μητέρες, στα παιδιά που παρασύρονται και δεν καταλαβαίνουν το ρόλο της μητέρας;
 Η μητρότητα είναι ένα ταξίδι όπως είπα και προηγουμένως, δεν είναι αγώνας. Όταν άνοιξε μια μέρα η πόρτα και μπήκε μέσα ο γιος μου χαρούμενος γιατί είχε πετύχει κάτι, γιατί έπαιξε καλά στο ποδόσφαιρο, είπα μέσα μου «Ουάου» το παιδί μου είναι χαρούμενο. Η χαρά των παιδιών είναι από τα πιο κυρίαρχα συναισθήματα στο ταξίδι της μητρότητας».

Πως σας βοηθάει το Μαζί για το Παιδί;

«Νιώθω ότι έχω ανθρώπους δίπλα μου. Νιώθω μια οικειότητα να μιλάω για την οικογένεια μου, με στηρίζουν και μου δίνουν «ανάσες» που χρειάζομαι».

Τέλος, ποια είναι τα όνειρα σου για τα παιδιά σου;

«Να γίνουν πετυχημένοι και ευτυχισμένοι άνθρωποι. Να βρουν ανθρώπους καλούς που να είναι δίπλα τους. Και να κάνουν αυτό που επιθυμούν».





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου