Ακόμη ψάχνουν την άκρη του νήματος για τα βασικά αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος στην Εγνατία οδό. Και ενώ δεκάδες είναι τα ερωτήματα που μένουν αναπάντητα την ίδια ώρα σε «μπαλάκι» έχουν μετατραπεί οι ευθύνες για την φονική καραμπόλα.
Βίντεο με τα πρώτα λεπτά από το σημείο της τραγωδίας καταγράφει την φρίκη που
βίωσαν όσοι είχαν την ατυχία να βρεθούν στο δρόμο της νταλίκας που ανεξέλεγκτη
περνούσε πάνω από τα ακινητοποιημένα οχήματα, σκορπίζοντας τον απόλυτο τρόμο.
Οι σκηνές είναι συγκλονιστικές: η νταλίκα φλέγεται, δεκάδες
αυτοκίνητα έχουν γίνει ένα μάτσο από παλιοσίδερα και όλοι σε κατάσταση σοκ
τρέχουν να βοηθήσουν τους δικούς τους ανθρώπους, αλλά και όσους άλλους έχουν
εγκλωβιστεί στα οχήματά τους. Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει το κακό που έχει
συμβεί.
Εναλλαγές απόψεων
Η πρώτη εκτίμηση του πραγματογνώμονα φέρεται να οδηγεί στο συμπέρασμα πως η νταλίκα είχε πρόβλημα με τα φρένα, κάτι που επιβεβαιώνει τα όσα υποστηρίζει ο 39χρονος οδηγός από την πρώτη στιγμή.
Ο εμπειρογνώμονας φέρεται να έφθασε στο σημείο της τραγωδίας αρκετά νωρίς και διαπίστωσε πως υπήρξαν σοβαρές ενδείξεις για σημαντικό πρόβλημα στα φρένα της νταλίκας, ωστόσο, αυτό παραμένει μια άτυπη εκτίμηση και αναμένεται να πραγματοποιηθεί ενδελεχής έρευνα, να εξεταστεί το όχημα και να δοθεί επίσημα απάντηση.
Ωστόσο, ο 39χρονος οδηγός κατά την κατάθεσή του έχει δηλώσει πως αντιμετώπιζε πρόβλημα με τα φρένα για περίπου 23 χιλιόμετρα και πως προσπάθησε να σταματήσει το όχημα μηχανικά (το ηλεκτρονικό σύστημα αντιμετώπιζε προβλήματα) κάτι που δεν κατάφερε.
Η διαφορετική άποψη
Από την άλλη πλευρά δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιρρίπτουν ευθύνες στον ίδιο τον οδηγό για λανθασμένη εκτίμηση της κατάστασης.
Χαρακτηριστικά ο πραγματογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων, Παναγιώτης Σταμίρης, υποστήριξε ότι ο οδηγός είχε το χρόνο να μειώσει ταχύτητα.
Μεταξύ άλλων δήλωσε ότι είναι πιθανό το ενδεχόμενο ο οδηγός να μην έδωσε την απαιτούμενη προσοχή στις ενδείξεις για έργα και όταν βρέθηκε μπροστά στην ουρά των οχημάτων ήταν ήδη αργά.
Από την Τροχαία Βέροιας, πάντως, εξετάζονται και άλλες πιθανότητες, όπως να κοιμήθηκε πάνω στο τιμόνι ο οδηγός και για αυτόν τον λόγο να μην πρόλαβε να αντιδράσει.
Η επίσημη…ανακοίνωση
Η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού ήρθε μέσω ενός κειμένου 184 λέξεων-επί της ουσίας- η εταιρεία δεν λέει το παραμικρό για τα αίτια της πρωτοφανούς τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε πέντε συνανθρώπους μας.
Η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού ήρθε μέσω ενός κειμένου 184 λέξεων-επί της ουσίας- η εταιρεία δεν λέει το παραμικρό για τα αίτια της πρωτοφανούς τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε πέντε συνανθρώπους μας.
Την ώρα που παραμένει αδιευκρίνιστο ποιος είχε την ευθύνη
για την ελλιπή - όπως καταγγέλλουν αυτόπτες μάρτυρες - σήμανση στα τελευταία
χιλιόμετρα πριν το σημείο της φονικής καραμπόλας στην οποία έχασαν τη ζωή τους
πέντε άνθρωποι, η Εγνατία Οδός το μοναδικό που συνεισφέρει με την ανακοίνωσή
της είναι το να βγάλει από πάνω της την ευθύνη επισημαίνοντας ότι τα έργα
γίνονταν από τον ΔΕΔΔΗΕ έπειτα από απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας.
Εντούτοις, δεν παραλείπει να ενημερώσει ότι κατάφερε να
δώσει ξανά τον δρόμο στην κυκλοφορία έπειτα από 10 ώρες δημιουργώντας αλγεινή
εντύπωση καθώς σε ένα συμβάν που έχει προκαλέσει σοκ σε όλη την επικράτεια η
εταιρεία σπεύδει να ενημερώσει για το πότε άνοιξε ο δρόμος και όχι για το τι
συνέβη, ποιος ευθύνεται ή τι μέτρα είχαν ληφθεί.
Νουθετεί επίσης τους οδηγούς «να διατηρούν αυξημένη προσοχή, να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και να διενεργούν τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, ώστε να μην παρουσιαστούν παρόμοια ατυχήματα» υιοθετώντας εν μέρει τα όσα ακούγονται περί ενδεχόμενης βλάβης των φρένων της νταλίκας.
Νουθετεί επίσης τους οδηγούς «να διατηρούν αυξημένη προσοχή, να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και να διενεργούν τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, ώστε να μην παρουσιαστούν παρόμοια ατυχήματα» υιοθετώντας εν μέρει τα όσα ακούγονται περί ενδεχόμενης βλάβης των φρένων της νταλίκας.
Υπήρχε και συνοδηγός
στη νταλίκα που σκόρπισε το θάνατο
Ένα νέο στοιχείο προστίθεται στο παζλ με τα μέχρι στιγμής δεδομένα για την
καραμπόλα με τους πέντε νεκρούς και τους δεκάδες τραυματίες που συνέβη την
Κυριακή στην Εγνατία Οδό, στο ύψος της Βέροιας.Στην νταλίκα που έπεσε πάνω σε ουρά περίπου 40 ακινητοποιημένων αυτοκινήτων δεν επέβαινε μόνο ο Ρουμάνος οδηγός, αλλά φέρεται να επέβαινε και συνοδηγός.
Ο συνοδηγός επικοινώνησε με την αστυνομία και υποστήριξε πως ήταν τραυματισμένος και σε κατάσταση σοκ και για αυτό έφυγε αμέσως μετά το ατύχημα.
Παράλληλα, επιβεβαίωσε τα όσα είπε ο 39χρονος σχετικά με το πως προκλήθηκε το ατύχημα, ότι δηλαδή μετά τα διόδια του Πολυμύλου χάλασε το σύστημα πέδησης της νταλίκας με συνέπεια να «χάσει» τελείως τα φρένα του οχήματος.
Υπενθυμίζεται ότι ο Ρουμάνος οδηγός ισχυρίστηκε ότι 23 χλμ. πριν από το σημείο του δυστυχήματος, τα φρένα του φορτηγού «δεν έπιαναν», πιθανόν λόγω υπερθέρμανσής τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου