Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Η «Σαλονικιά» που εξάγει τον ελληνικό πολιτισμό

Πέρασαν περίπου 14 χρόνια όταν στην σχολή δημοσιογραφίας καθόμασταν σε ξεχωριστά θρανία στην ίδια αίθουσα. Πήραμε τα ίδια εφόδια από τους καθηγητές αλλά ξεχωριστούς δρόμους. Ωστόσο ο αλληλοσεβασμός ήταν αυτός που καλλιεργήθηκε στα χρόνια που ακολούθησαν.  Ο λόγος για την Νίκη Κεφαλά η οποία δημοσιογράφησε στον τόπο καταγωγής της την Θεσσαλονίκη. Η Νίκη εκεί ασχολήθηκε με τα θέματα του Πολιτισμού. Όμως οι εποχές δύσκολες και λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε πως τα ΜΜΕ περνούν εποχή βαθιά κρίσης. 


Συνέντευξη: Λευτέρης Χ. Θεοδωρακόπουλος για το Πινάκιο

Η Νίκη δεν την πέρασε ανώδυνα –όπως όλοι της γενιάς μας. 
Αυτό όμως την πείσμωσε και με γνώμονα τα όνειρα της και την θέληση της αποτυπώνει την δική της δημοσιογραφική ματιά τον Πολιτισμό -και όχι μόνο- την έκανε να δημιουργήσει το nikisreviews.com ένα site που αποτελεί παράθυρο του ελληνικού πολιτισμού και κουλτούρας μακριά από τα ελληνικά σύνορα…



Nίκη Κεφαλά είσαι δημοσιογράφος από Θεσσαλονίκη, συστήσου μας…


«Το όνομά μου είναι Σαλονικιά Κεφαλά, αλλά οι φίλοι και η οικογένειά μου, με φωνάζουν Νίκη. Ευτυχώς, δηλαδή, γιατί για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν μου άρεσε να έχω το όνομα μιας πόλης (παρότι πολύ όμορφης πόλης και τόπος καταγωγής μου). Τέλος πάντων … όταν ήμουν μικρό κορίτσι ήθελα να γίνω αστροναύτης. Ευτυχώς για τη NASA, σύντομα ανακάλυψα ότι δεν είμαι τόσο καλή στα μαθηματικά. Δεν έφτασα ποτέ τα αστέρια (κυριολεκτικά τουλάχιστον), αλλά ως κριτικός κινηματογράφου, που ελπίζω να γίνω κάποια μέρα, έχω την ευκαιρία να βάζω αστεράκια στις κριτικές ταινιών μου, και να ταξιδεύω σε κινηματογραφικά φεστιβάλ. Επειδή αγαπώ πολύ να γράφω, δουλεύω επίσης ως δημοσιογράφος στην Ελλάδα (Αγγελιοφόρος, 7 Μέρες TV, Ναυτεμπορική-www.click@life.gr, Τα Νέα, Cine.gr, Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης …) και το Ηνωμένο Βασίλειο (www. infinitymagazine.com …) από το 2004. Παράλληλα με την Δημοσιογραφία, σπούδασα επίσης Κοινωνιολογία-Εγκληματολογία και έκανα μεταπτυχιακό στη Νομική».


Πριν λίγες ημέρες έφερες στην επιφάνεια του διαδικτύου το nikisreviews.com πες μας δύο λόγια γι’ αυτό… Πώς και γιατί γεννήθηκε;

«Σκεφτόμουν από καιρό να φτιάξω μια δική μου ιστοσελίδα, κυρίως για να γράφω κάπου τις κριτικές μου, για ταινίες που μου αρέσουν. Αλλά δεν έμεινα μόνο σε αυτό. Προσέγγισα πολλούς γνωστούς οίκους μόδας του εξωτερικού, από τους οποίους είχα θετική απάντηση, όποτε ένα μεγάλο μέρος του site είναι αφιερωμένο και στην μόδα».

Ένα site που εκπέμπει τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική κουλτούρα πέρα από τα σύνορα μας;

«Ναι, γιατί να μην δει και ο υπόλοιπος κόσμος τις ομορφιές μας; Δεν είμαστε μόνο capital controls».

Ποιες είναι οι θεματικές του nikisreviews.com

«Μόδα, ταινίες, διατροφή και ταξίδια-προς το παρόν».

Θαρρείς πως ο Πολιτισμός είναι ένας δρόμος για να αποφευχθεί η κρίση που βιώνουμε;

«Ο πολιτισμός δεν νομίζω πως μπορεί να μας γλιτώσει από την κρίση, ωστόσο είναι ένα βάλσαμο για την ψυχή (όταν γίνονται ωραία πράγματα)».

Πως είναι να είσαι δημοσιογράφος στην Ελλάδα του 2015 εκτός Αθήνας;

«Πολύ, πολύ δύσκολα. Κλισέ, αλλά πιστεύω, πως όποιος αγαπά αυτό που κάνει βρίσκει τελικά τον δρόμο του».

Τέλος, αν θα μπορούσες τον κόσμο να άλλαζες θα…


«Σταματούσα όλα τα άσχημα αυτού του πλανήτη και θα έκανα τα αεροπορικά εισιτήρια και το κόστος των ξενοδοχείων πιο φθηνό, ώστε όλοι να μπορούν να ταξιδεύουν και να ανακαλύπτουν τις ομορφιές του».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου