Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Η Μάνη του σήμερα και ένα τραγούδι του 1930 στη νέα διαφήμιση του iPhone 7 plus














Θα περίμενε κανείς εν έτη 2017 η Apple να διαλέξει ότι πιο σύγχρονο σε εικόνα και ήχο για να διαφημίσει ένα νέο της προϊόν. Κι όμως στη νέα της καμπάνια που έκανε πρεμιέρα χθες στην τελετή απονομής των βραβείων Χρυσές Σφαίρες, ο τηλεθεατής συναντά τους κατοίκους ενός γραφικού χωριού της Μάνης υπό τους ήχους του τραγουδιού «Πάμε στη Χονολουλού» το οποίο γράφτηκε και ερμηνεύτηκε το 1930 από τον ρεμπέτη Κώστα Μπέζο και το συγκρότημά του "Άσπρα πουλιά".
Η διαφήμιση έχει τίτλο  "Take Mine", και δείχνει ένα νεαρό κορίτσι που φτάνει  σε ένα ελληνικό παραθαλάσσιο χωριό για να επισκεφθεί τη γιαγιά της. Στο καφενείο του χωριού η εγγονή φωτογραφίζει τη γιαγιά χρησιμοποιώντας την λειτουργία του iPhone «Πορτραίτο», διαθέσιμη αποκλειστικά στις μεγαλύτερες συσκευές της Apple. Ο ενθουσιασμός της γιαγιάς της για τη φωτογραφία είναι μεταδοτικός σε όλο το χωριό, το οποίο παίρνει σειρά και ποζάρει στο κινητό της.  Κάπως έτσι, η νεαρή αρχίζει να φωτογραφίζει όλο το χωριό. Τα παιδιά, οι γειτόνισσες, ο ιερέας, ένας ψαράς και ο βοσκός, η νεολαία του χωριού συγγενείς και φίλοι. Σύμφωνα με πληροφορίες γυρίσματα έχουν γίνει σε Αρεόπολη και Γερολιμένα. Δείτε τη διαφήμιση:




Το τραγούδι 
Για να ακούσει κανείς το «Πάμε στη Χονολουλού» θα πρέπει να ταξιδέψει πίσω στο 1930. Δύσκολα μπορεί να φανταστεί κάποιος ότι είναι γραμμένο από έναν τραγουδοποιό του ρεμπέτικου, τον «αριστοκράτη μάγκα» Κώστα Μπέζο, ο οποίος παράλληλα με τα ρεμπέτικα διατηρούσε ένα project χαβανέζικης ορχήστρας με χαβάγιες, ένα οκταμελές συγκρότημα το οποίο -επειδή έπαιζε πάντα με άσπρα ρούχα- ονομαζόταν «Τα άσπρα πουλιά». 


Το συγκρότημά του Κώστα Μπέζου με χαβάγιες "Άσπρα Πουλιά" το οποίο έγινε γνωστό τη δεκαετία του ΄30.



Γέννημα θρέμμα της Μάντρας του Αττίκ, έγραψε μεταξύ άλλων δημοφιλών τραγουδιών, την «Παξιμαδοκλέφτρα», μετακινούμενος με άνεση από το βαρύ ρεμπέτικο στο νοτιοαμερικανικό στιλ της χαβάγιας. Και ενώ τα ρεμπέτικα τα υπέγραφε ως Α. Κωστής και τα ηχογραφούσε για την Columbia και τη His Master’s Voice, τον αμερικανικό ρυθμό του «Πάμε στη Χονολουλού» τον ηχογράφησε στην Αθήνα. Αυτά συνέβαιναν τις δεκαετίες του ’30 και του ’40, ενώ ο Μπέζος πέθανε στη διάρκεια της Κατοχής από τις στερήσεις και τις κακουχίες. Που να το φαντάζονταν ο δημιουργός ότι το 2017 ένα από τα τραγούδια του θα συνόδευαν ένα τεχνολογικό επίτευγμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου