Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2017

Τόλης Τσιρούδης: Ο Youtuber που έγινε viral στις ζωές μας

Πριν από ένα χρόνο όλη η Ελλάδα μίλαγε για εκείνον αλλά και την...γιαγιά του. Ο λόγος για τον Τόλη Τσιρούδη έναν νέο από την Κοζάνη που λατρεύει τα gadgets και ταυτοχρόνως είναι και Youtuber… Πριν από λίγο καιρό έπεισε την γιαγιά του να φορέσει γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και έγινε viral… Όχι μόνο στο διαδίκτυο αλλά και στις ενημερωτικές εκπομπές.


Ο ίδιος μάλιστα παρουσιάζει στην συχνότητα του Flash, στην εκπομπή της Λίτσας Παλαμά και δεν είναι λίγες οι φορές που αποσπάσματα από την εκπομπή “παίζονται” στα αθηναϊκά¨ κανάλια. Ως νέος έχει όνειρα και προσδοκίες και παρά τις δυσκολίες είναι έτοιμος να κατακτήσει ό,τι επιθυμεί. 

Συνέντευξη στον Λευτέρη για το Πινάκιο

Θα επιθυμούσε οι άνθρωποι να είχαν διαφορετική Παιδεία και κουλτούρα ενώ παρότι Youtuber κρούει τον κώδωνα του κινδύνου του ηλεκτρονικού εθισμού στα παιδιά... Τι λέτε; Πάμε να γνωρίσουμε τον Τόλη Τσιρούδη;




Τόλη Τσιρούδη θα μας συστηθείς, ποιος είσαι τι κάνεις, με τι ασχολείσαι;

«Είμαι ένα αιώνιο παιδί, χαρούμενο, γεμάτο θετική ενέργεια, που το μόνο που θέλω, είναι να περνάω καλά και να κάνω και τους άλλους να περνάνε καλά! Ασχολούμαι με την τεχνολογία (δουλεύω σαν Τεχνικός Η/Υ, αλλά πάντα ήθελα να ενημερώνομαι για τα νέα κινητά, tablet, gadget κτλ), την τηλεόραση (έχω δική μου ενότητα που παρουσιάζω gadget σε εκπομπή από κανάλι περιφερειακής τηλεόρασης Δυτ. Μακεδονίας) και το Youtube (είμαι Youtuber)!


Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να ασχοληθείς με τα media αλλά και με τα social media;

«Πάντα θεωρούσα τον εαυτό μου, δημιουργικό και αναζητούσα ένα τρόπο να εκφραστώ.  Ασχολήθηκα πολύ με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, σπούδασα πάνω στο αντικείμενο και γενικότερα ήταν το έναυσμα και το εργαλείο για να αρχίσω να δημιουργώ. Έψαχνα πολύ και μάθαινα από μόνος μου προγράμματα, δημιουργούσα περιεχόμενο(εικόνα, βίντεο και ήχο) και κατέληξα στο να θέλω να δείξω το τι μπορώ να κάνω, στους άλλους. 
Τελειώνοντας τη στρατιωτική μου θητεία, έκανα αίτηση για δουλειά σε μια γραφιστική εταιρεία, και από εκεί κατέληξα στην πρώτη μου εργασία στο τηλεοπτικό κανάλι TOP channel στην Κοζάνη. Ξεκίνησα κάνοντας μοντάζ εκπομπών, βίντεο διαφημίσεων και γραφικά. Μετά, η διευθύντρια προγράμματος του καναλιού, πρότεινε να «βγω μπροστά στο γυαλί» με δική μου εκπομπή. Αργότερα και παράλληλα μπήκα και στον χώρο των social media σαν κάτι πιο ελεύθερο και προσωπικό».

 Είσαι με την Λίτσα Παλαμά στην τηλεόραση του flash. Πες μας λίγα λόγια για την εκπομπή αλλά και για την συνεργασία σου με την Λίτσα;

«Κατ’ αρχήν να σου πω πως γνωριστήκαμε! Την εποχή που εγώ δούλευα στο TOP channel, εκείνη δούλευε στο WEST channel, και πρώτη φορά συναντηθήκαμε από κοντά, σε ένα club (σαν παρουσιαστές από «αντίπαλα» κανάλια). Αργότερα, μου έκανε πρόταση να πάω στο West channel με δική μου εκπομπή και επιπλέον με συμμετοχή, στη δική της. Εκεί ανακαλύψαμε ότι έχουμε μια τρομερή τηλεοπτική χημεία, κάτι το οποίο έβγαινε πολύ έντονα και προς τα έξω και γι’ αυτό και είμαστε ακόμη μαζί τηλεοπτικά. Τώρα πλέον στο Flash channel και στην εκπομπή LIKE

Μια lifestyle εκπομπή με διάφορα θέματα όπου εκεί έχω μια δική μου ενότητα που παρουσιάζω διάφορα παράξενα και περίεργα gadget και η Λίτσα προσπαθεί να μαντέψει τι κάνουν. Αυτή η ενότητα έχει μεγάλη επιτυχία, καθώς πολλές εκπομπές από πανελλαδικά κανάλια αναμεταδίδουν αστεία στιγμιότυπα μας. (Το Ξαναδέστε τους με τον Μουτσινά, το ΟΛΑ του Θέμου και παλιότερα το ΦΜ Live με τον Φώτη και την Μαρία)».


Δηλώνεις Youtuber; Δηλαδή; Θα μας το εξηγήσεις αυτό;

«Ναι είμαι και Youtuber μεταξύ άλλων! Τι σημαίνει αυτό; Δημιουργώ και ανεβάζω βίντεο στο Youtube. Οι κατηγορίες βίντεο που κάνω πιο συχνά είναι tech, βίντεο αντίδρασης σε εμπειρίες με τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας, vlogs και challenges

Το Youtube μου δίνει μεγάλη ελευθερία στο να κάνω πολλά διαφορετικά πράγματα, πχ έχω δοκιμάσει και βίντεο μαγειρικής χαχαχαχα.  Όπως σου είπα και πιο πάνω, το youtube είχε ξεκινήσει να είναι ένας τρόπος να προβάλω στον κόσμο το τι μπορώ να κάνω, αλλά πλέον έχει εξελιχθεί στο να θέλω να διασκεδάσω τους άλλους αλλά ταυτόχρονα να διασκεδάζω και εγώ!



 Ποιο ήταν το πιο viral video που έχεις φτιάξει;

«Το πιο viral βίντεο που ανέβασα στο Youtube είναι ένα βίντεο το οποίο ήταν απλώς ένα αυθόρμητο βίντεο της στιγμής.  Ήταν η αντίδραση της γιαγιάς μου, όταν  δοκίμασε για πρώτη φορά τη μάσκα εικονικής πραγματικότητας.   
Ένα επίσης viral βίντεο είναι ένα τρομακτικό challenge που έκανα, με έναν άλλο Youtuber, το Charlie Charlie challenge. Είναι ένα σκηνοθετημένο βίντεο σε μορφή ταινίας μικρού μήκους, που γυρίστηκε σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι και είναι θρίλερ! Πρόκειται για ένα βίντεο που μέχρι στιγμής έχει πάνω από 100.000 προβολές, πάνω από 5.000 «Μου αρέσει» και πάνω από 1.000 σχόλια. 

Πρόσφατα, έκανα και ένα 2ο τρομακτικό challenge στο ίδιο σπίτι και για πρώτη φορά στην Ελλάδα αυτό το challenge βίντεο, έκανε πρεμιέρα σε κινηματογράφο! Στο Youtube θα το ανεβάσω στις 27 Ιανουαρίου 2017».






Πέρυσι έβαλες την γιαγιά σου να φορέσει γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και έγινε πανικός! Σε έδειξαν και αθηναϊκά δελτία ειδήσεων. Πως σου ήρθε αυτή η ιδέα; Πως έπεισες την γιαγιά σου αλλά και πως σε προσέγγισαν οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι;

«Ναι το ανέφερα και πιο πάνω. Δεν είχα προσχεδιάσει κάτι.  Ήταν Ιανουάριος του 2016 και είχα πάρει μια μάσκα εικονικής πραγματικότητας, γιατί όπως σου είπα ασχολούμαι με την τεχνολογία και θέλω να δοκιμάζω ότι βγαίνει στην αγορά. Ήμασταν λοιπόν, μαζεμένοι με συγγενείς και τους έδειχνα τι μπορούνε να δούνε στη μάσκα αυτή! Την έδωσα να την δοκιμάσουν τα ξαδέρφια μου, την έδωσα στη θεία μου… και μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν καλό να τη δοκιμάσει και η γιαγιά μου. Η επαφή των ανθρώπων αυτής της ηλικίας με την τεχνολογία έχει πάντα ενδιαφέρον. 



Δεν έφερε αντίρρηση γιατί δεν ήξερε τι θα γίνει ή τι θα δει. Εκείνη τη στιγμή, αυθόρμητα άρχισα να την καταγράφω με το κινητό μου. Από την πρώτη στιγμή που ανέβασα το βίντεο αυτό στο Youtube και το κοινοποίησα στο Facebook έγινε instant viral. Την αρχή έκανε το kozan.gr όπου από εκεί έγινε αναδημοσίευση σε κάθε blog/site της Ελλάδας. Και μετά ήρθαν και τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας. Το τηλέφωνο μου χτυπούσε συνέχεια για να δώσω συνεντεύξεις μέσω skype. Βγήκα στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 και του STAR και σε πολλές πρωινές εκπομπές. Ήταν μοναδική εμπειρία.  Η πλάκα ήταν ότι κάποιοι δημοσιογράφοι ήθελαν να βγω μόνο στην δική τους και όχι σε άλλες και εκεί είχαμε κάποιες παρεξηγήσεις! (σε πρωινο-μεσημεριανές εκπομπές). 


Η γιαγιά μου δεν ήθελε να βγει live ή σε skype. Έκανε μόνο μια τηλεφωνική στον ΑΝΤ1 και  μια εμφάνιση με ήδη γραμμένο και μονταρισμένο από μένα βίντεο, στο ΣΚΑΙ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το βίντεο με τη γιαγιά μου, έπαιξαν και σατίρισαν και οι «Ράδιο Αρβύλα».


Αν σου ανέθεταν ένα βίντεο για να προβάλεις τα ορόσημα της δυτικής Μακεδονίας  με την αποστολή να γίνει viral πως θα το έφτιαχνες;
Προσθήκη λεζάντας

«Χμ… θα πρέπει να σκεφτόμουνα κάτι πολύ εντυπωσιακό αλλά παράλληλα να είχε και κάτι παράξενο, περίεργο ή και αστείο για να γινόταν viral! Σίγουρα πάντως θα είχα και πλάνα από drone (που δεν έχω, αλλά θα έβρισκα)! Έχω κάποιες ιδέες , αλλά δεν θέλω τις μοιραστώ, γιατί δεν ξέρω ακόμη αν θα κάνω κάτι».

Ένα κομμάτι της ζωής σου έχει εισαχθεί στο χώρο διαδικτύου;

«Ναι! Από την στιγμή που αποφάσισα να ασχοληθώ με την τηλεόραση και τα social media είναι αναπόφευκτο! Δεν με πειράζει, γιατί πάντα ελέγχω τι θα βγάλω προς τα έξω. Είμαι πάντα ο εαυτός μου και δεν έχω κανένα πρόβλημα. Παλιότερα οι φίλοι μου ήταν αρνητικοί στην κοινοποίηση φωτογραφιών και προσωπικών στιγμών από μεριάς μου στα κοινωνικά δίκτυα. Τώρα πλέον κάνουν και αυτοί το ίδιο, όπως οι περισσότεροι από εμάς. Προσωπικά,  μου αρέσει να μοιράζομαι κάποιες στιγμές από τη ζωή μου πχ στο Facebook, με τους φίλους μου. 

Δεν είναι κακό, το να μοιράζεσαι ευχάριστες στιγμές με άλλους. Όταν το κάνουν και οι άλλοι, νιώθω ότι ερχόμαστε πιο κοντά και μοιραζόμαστε τις ζωές μας ακόμη και αν ζούμε σε διαφορετική ήπειρο. Δεν νιώθουν όμως όλοι το ίδιο. Όσοι δε νιώθουν την ανάγκη να μοιραστούν στα κοινωνικά δίκτυα δεν πρέπει να εκβιάσουν τον εαυτό τους να το κάνουν επειδή τον κάνουν οι άλλοι, ούτε όμως και να κατακρίνουν αυτούς το κάνουν (άσχετα αν οι ίδιοι παρακολουθούν τα πάντα από τους άλλους). Γενικά είναι θέμα προσωπικής κρίσης και επιλογής».

Σε ενοχλεί που τα παιδιά αντί να παίζουν στους δρόμους και στις πλατείες είναι «καρφωμένα» σε μια οθόνη;

«Αν είναι συνέχεια «καρφωμένα» σε μια οθόνη, ναι με ενοχλεί. Όπως και σε όλα τα πράγματα, έτσι και εδώ πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο. Είναι καλό να κάτσουμε και να διασκεδάσουμε βλέποντας ή διαβάζοντας κάτι σε μια οθόνη, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να βγαίνουμε έξω και να διασκεδάσουμε με τους φίλους μας. Καμία οθόνη δε μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή. Αυτό, ξέρεις, εμείς οι
Youtubers το «περνάμε» μέσα από τα VLOGS, όπου δίνουμε το motivation στα παιδιά να βγούνε έξω!».

 Ο Πλιάτσικας σε ένα τραγούδι του έλεγε, αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα θα ξανά έβαφα γαλάζια την θάλασσα… Εσύ αν θα μπορούσες να αλλάξεις τον κόσμο τι θα έκανες;

«Δεν θα άλλαζα τον κόσμο... αλλά τους ανθρώπους! :) Θα τους έκανα χαρούμενους, δημιουργικούς και γενικά θετικούς απέναντι στο διαφορετικό, στο καινούριο. Αλλάζοντας τη στάση και τη συμπεριφορά μας, ο κόσμος μας θα αλλάξει προς το καλύτερο!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου