Κυριακή 3 Μαΐου 2015

Χαριτωμένη Μεχτερίδου: Η καψούρα μου η μεγάλη είναι…η δημοσιογραφία

Το μέλλον της δημοσιογραφίας δηλώνει παρών ή αν προτιμάτε παρούσα από την Θεσσαλονίκη
Η Θεσσαλονίκη νομίζω πως είναι μία γυναίκα πόλη, γιατί έχει προσωπικότητα!
 
Μου αρέσει να ζω τη κάθε στιγμή της δουλειάς μου, είτε ρεπορτάζ δρόμου κάνω είτε παρουσιάζω μία εκπομπή


«Αν δεν γεννηθείς αστέρι η ζωή πώς θα σε ξέρει» λέει ένα παλιότερο τραγούδι το οποίο φαίνεται να ταιριάζει απόλυτα στην Χαριτωμένη Μεχτερίδου η οποία εκπέμπει μια λάμψη παρά το νεαρό της ηλικίας της. Η ίδια ζει στην Θεσσαλονίκη στην οποία ασκεί το λειτούργημα της δημοσιογραφίας. Βέβαια έχει δύο άξονες την αγάπη της για την πόλη της, αλλά και την γυναικεία της φύση… αφού τα θέματα που επιμελείται εμπεριέχουν και τα δύο στοιχεία.
Η Χαριτωμένη δεν κρύβει πως η μεγαλύτερη της καψούρα είναι η δημοσιογραφία και δεν θα άντεχε στιγμή πλέον χωρίς αυτήν. Μάλιστα πέρα από την εκπομπή που παρουσιάζει  (Γένος Θηλυκού)    είναι και blogger ενώ μέσω του Πινακίου διατυπώνει ερωτήματα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα αλλά και στον πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αντώνη Σαμαρά.
Τέλος, μας  αποκαλύπτει τα μυστικά της ομορφιάς της νύμφης του Βορρά.


Πάντα χαμογελαστή η Χαριτωμένη Μεχτερίδου
Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο και στο Πινάκιο

Φωτογραφίες: Μανώλης Αγιαννίτης (τον οποίο ευχαριστώ θερμά)

Χαριτωμένη Μεχτερίδου… συστήσου μας… ποια είσαι; Με τι ασχολείσαι;

«Είμαι μία 22χρονη κοκκινομάλλα, ευχάριστη ιδεαλίστρια και πάνω απ’ όλα ονειροπόλα,  που ζει στη πόλη που γεννήθηκε και αγαπάει προσπαθώντας να κάνει το όνειρο της  επάγγελμα! Σπουδάζω δημοσιογραφία και πριν καλά-καλά μπω στη σχολή δούλευα πάνω σε αυτό το αντικείμενο. Θα σου πω πως είμαι μία μικρή δημοσιογράφος ίσως και λίγο παρουσιάστρια».

Πώς προέκυψε η δημοσιογραφία; Από μικρή ήθελες να ασχοληθείς;

«Τώρα την επέλεξα  με επέλεξε;  Θυμάμαι να είμαι αναποφάσιστη συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό μου και να λέω πως θέλω να γίνω συγγραφέας. Όμως με θυμάμαι από μικρή , δραστήρια στο χώρο των σχολικών και τοπικών εφημερίδων και κάπως ίσως έγινε… βρίσκοντας τη συγγραφή μέσα από τη δημοσιογραφία! Μπήκα στη σχολή γραφιστικής και παράλληλα έψαξα και βρήκα πως  στηνόταν στη Θεσσαλονίκη η πρώτη webtv. Έτσι στο πρώτο εξάμηνο της σχολής αποφασίζω να στείλω βιογραφικό ως γραφίστας, όμως φλέρταρα με τη δημοσιογραφία. Με δέχονται και με βάζουν κατευθείαν σε ρεπορτάζ, νομίζω πως πρέπει να έκανα μόλις ένα λογότυπο ως γραφίστας της webtv».


Θυμάσαι την πρώτη σου μέρα στη δουλειά; Το πρώτο σου ρεπορτάζ;

Θέτει δύο άξονες στα ρεπορτάζ της: Της γυναίκας και της Θεσσαλονίκης
«Η πρώτη μέρα στη δουλειά ως δημοσιογράφος ήταν κατευθείαν στα βαθιά, ήθελε να δει ο αρχισυντάκτης αν μπορώ να ανταπεξέλθω…  Ψάχνοντας θέμα βρήκα κάτι καινούργιο που αφορά το κοινωνικό σύνολο στο  και στο πλαίσιο αυτό  βγήκα με κάμερα και πήγα να κάνω ελεύθερο ρεπορτάζ,  «το Κοινωνικό Φαρμακείο» του δήμου.
Θυμάμαι έντονα το κόμπο στο στομάχι, τα ιδρωμένα χέρια και το φούξια  πουκάμισο που φορούσα, πιστεύω πως πουκάμισο και μάγουλα είχαν την ίδια απόχρωση. Είχα πολύ άγχος δε θα σου κρύψω ότι είχα και ανασφάλεια αλλά το πείσμα μου και η θέληση μου υπερίσχυαν, ίσως να ήταν και το θράσος μέσα σε όλα αυτά».

Τι είναι αυτό που σε ώθησε να «δέσεις» την πόλη σου την Θεσσαλονίκη με τα ρεπορτάζ σου;

«Η αγάπη μου για αυτή τη πόλη που μεγάλωσα και ερωτεύτηκα…ήθελα να είναι το σημείο αρχής μου κάθε φορά. Τη θεωρώ και λίγο αδικημένη ως προς τη προβολή των δράσεων που γίνονται σε αυτή! Έτσι ήθελα να βρω τρόπο να ενημερωθεί ο Σαλονικιός για το τι συμβαίνει στη Θεσσαλονίκη, κυρίως βέβαια η Σαλονικιά, και έτσι είπα θα κάνω ρεπορτάζ  τοπικό-όπου τόπος βάλε τη Θεσσαλονίκη».

Αν σου έλεγε κάποιος από ξένο έντυπο να έκανες ένα αφιέρωμα στην Θεσσαλονίκη πώς θα το έφτιαχνες; Ποιες θα ήταν οι δομές του κειμένους αλλά και με ποιες φωτογραφίες θα το σύνθετες;

Δηλώνει γεννημένη ρεπόρτερ

«Αφιέρωμα στη Θεσσαλονίκη… θα προσπαθούσα να περάσω στον αναγνώστη κάθε ματιά μου για αυτή τη πόλη. Ο γραπτός μου λόγος  θεωρώ πως είναι παραστατικός και συνήθως οδηγεί τον αναγνώστη μου να το κάνει εικόνα και κτήμα του. Έτσι, θα του περιέγραφα μία μέρα στη Θεσσαλονίκη με τις λεπτομερής περιγραφές που θα ήθελα να διαβάσει με όσο πιο απλό και άμεσο λόγο γίνεται. Δε θα βάσιζα το κείμενο μου καθαρά σε φωτογραφίες και οι εικόνες που θα έβαζα δε θα ήταν από ταπολύ-φωτογραφημένα μέρη της πόλης, αυτό σίγουρα».


Τι σημαίνει για σένα η Θεσσαλονίκη;
«Θεσσαλονίκη… έμπνευση, δημιουργία. Είναι η πόλη που ερωτεύτηκα πρώτη φορά, που σκάρωσα τις πλάκες μου με τις κολλητές μου. Έχει τα πάντα αυτή η πόλη και νομίζω πως είναι μία γυναίκα πόλη, γιατί έχει προσωπικότητα!».

Σου αρέσει πιο πολύ να κάνεις ρεπορτάζ στον δρόμο ή να παρουσιάζεις εκπομπές;
Πολυμήχανη ρεπόρτερ αλλά και blogger η 22χρονη Χαριτωμένη

«Μου αρέσει να ζω τη κάθε στιγμή της δουλειάς μου, είτε ρεπορτάζ δρόμου κάνω είτε παρουσιάζω μία εκπομπή. Δε θα μου άρεσε να αρκεστώ μόνο  στην απλή παρουσίαση μιας εκπομπής, θα ήθελα και κάτι παραπάνω! Απολαμβάνω όμως  τις συνεντεύξεις …».

Τελικά η δημοσιογραφία είναι έρωτας;

«Όχι, δε θα έλεγα ότι είναι μόνο έρωτας, η δημοσιογραφία είναι καψούρα,είναι η σκέψη μου κάθε στιγμή! Την αντιμετωπίζω και σχέση μου, είναι Η ΣΧΕΣΗ μου. Μπορεί να μου στερεί  προσωπική ζωή αλλά στην ουσία πόσες καψούρες μπορείς να αντέξεις στη ζωή σου;».


Ποιο είναι το αγαπημένο σου Μέσο, αυτό που απολαμβάνεις να δουλεύεις; Τηλεόραση, εφημερίδα ή ραδιόφωνο;

«Δύσκολη ερώτηση, μπήκα στο χώρο λόγω της αγάπης μου στη συγγραφή, πρωτοεμφανίστηκα σε webtv, δημιούργησα το blog μου-στο οποίο καλύπτω το συγγραφικό κομμάτι μου-, κάνω ραδιόφωνο και τηλεόραση. Νομίζω πως μέχρι στιγμής δε μπορώ να αποχωριστώ κανένα και πως όλα με συμπληρώνουν».

Τι θα ρωτούσες το Πρωθυπουργό, τι τον πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης αν τους είχες σε μία εκπομπή που εσύ παρουσιάζεις;

«Η εκπομπή που κάνω τώρα έχω έχει μία δόση ψυχαγωγίας, και οι συνεντεύξεις είναι καθαρά ανάδειξη προσωπικότητας. Οπότε αν τους φιλοξενούσα στην εκπομπή θα ρωτούσα τον κ.Τσίπρα  «Μη έχοντας γεννηθεί σε οικογένεια πρωθυπουργών, το είχε φανταστεί; πώς νιώθει που τελικά έγινε πρωθυπουργός;» ενώ στο κ.Σαμαρά θα ρωτούσα « αν έχει κληρονομήσει  το συγγραφικό ταλέντο της Πηνελόπης Δέλτα, κι αν ναι θα τον δούμε και σε ρόλο συγγραφέα;» 

Αλήθεια οι άντρες φοβούνται να σε πλησιάσουν;

Πλέον οι άντρες δυσκολεύονται να κάνουν το πρώτο βήμα προσέγγισης
«Ανάλογα σε ποιες ηλικίες αναφερόμαστε, έχω καταλάβει πως οι συνομήλικοι μου δε με πλησιάζουν. Στις μεγαλύτερες ηλικίες έχω μεγαλύτερη πέραση δε μπορώ να το εξηγήσω. Ενδέχεται να φταίει το επαγγελματικό στυλ που κουβαλάω μαζί μου, βέβαια είμαι  το κορίτσι της παρέας και φλερτάρω ιδιαίτερα! Θέλω να πιστεύω πως είναι γενικό φαινόμενο, πλέον οι άντρες να δυσκολεύονται  να κάνουν το πρώτο βήμα προσέγγισης».

Θα άλλαζες κάτι στην εμφάνιση σου και αν ναι τι θα ήταν αυτό;

«Με μία πρόχειρη ματιά, όχι δε θα άλλαζα κάτι στη προκειμένη στιγμή. Θεωρώ πως μου αρέσει κάθε λεπτομέρεια πάνω μου! Αν στο μέλλον κάτι δε μου αρέσει, θα το αλλάξω».

Σήμερα βλέπουμε τους εφήβους και τα μικρότερα παιδιά καρφωμένα σε οθόνες… ενοχλεί εσένα αυτό;

«Έχω αδελφό μικρότερης ηλικίας και το βιώνω πολύ κοντά μου αυτό, δε θα σου κρύψω πως με ενοχλεί καθώς νιώθω πως δε ζουν στο πραγματικό κόσμο. Γεμίζουν τα μάτια τους από όλα αυτά που βιώνουν μέσα από τις οθόνες και δεν έχουν πραγματικά βιώματα όπως μία γρατζουνιά στα γόνατα. Αποδέχομαι πως είναι έτσι όμως η εποχή και συνεχίζω να προσπαθώ να προσαρμοστώ!».

Εσύ πρόλαβες  το παιχνίδι στην γειτονιά;
Πως θα έστηνε ένα περιοδικό αφιερωμένο στην Θεσσαλονίκη

«Όχι μόνο το πρόλαβα αλλά το απόλαυσα και ιδιαίτερα, έχω παίξει και τοιχάκι έχω χτυπήσει και σε κυνηγητό. Μου έχουν κλέψει και τη μπάλα από την αλάνα γιατί ενοχλούσαμε το γείτονα».

Αν αναλάμβανες αύριο ένα περιοδικό ποικίλης ύλης για ένα μήνα…ποια θα ήταν τα θέματα σου; Ποιο θα ήταν το πρώτος τι έρευνες θα ζητούσες από τους συντάκτες σου να κάνουν…γενικά πως θα το έστηνες;

«Ένα περιοδικό για το μέσο Θεσσαλονικιό, θα με ενδιέφερε να αναδείξω δράσεις που γίνονται και αφορούν όλους όσους ζουν ή δε ζουν αλλά αισθάνονται Σαλονικείς. Σίγουρα θα είχε τη δομή ενός περιοδικού σαν αυτά που κυκλοφορούν αλλά θα επένδυα στο προσωπικό χαρακτήρα των συντακτών ώστε να μου δίνουν τη δική τους διάσταση πάνω στα κείμενα τους. 

Εννοείται πως θα είχε συνεντεύξεις με θέα το Θερμαϊκό κόλπο. 

Όταν μου δοθεί η ευκαιρία να κάνω ένα τέτοιο magazino, νομίζω πως το κοινό της πόλης μου πρώτο θα μου δείξει τι θέλει να δει από εμένα».



Τέλος, δώσε τρεις λόγους για να επισκεφτεί κάποιον την Θεσσαλονίκη….
Με φόντο τον Θερμαϊκό

«Οι άνθρωποι αυτής της πόλης κάνουν τη πόλη μας απίστευτα προσεγγίσιμη, όπως και οι ομορφιές της μία-μία ξεχωριστά, δε μπορώ να σου βρω μόνο τρεις λόγους… θα σου πω όμως πως άμα έρθεις θα θέλεις να μείνεις ή θα παντρευτείς Σαλονικιά!».




1 σχόλιο:

  1. μπράβο, είσαι πολύ καλή - θα πάς μπροστά. Δεν φοβάσαι, έχεις αυθορμητισμό και μπορείς να αγαπάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή