Ο Αλέξανδρος Οικονόμου με φόντο το παγκόσμιο μνημείο του Πολιτισμού, την Ακρόπολη στέλνει το δικό του μήνυμα |
Δύο δεκαετίες ασχολείται για τα δικαιώματα των ΑμεΑ,
τώρα θέλει να γίνει η φωνή τους στο ευρωκοινοβούλιο
Ο Αλέξανδρος Οικονόμου είναι ένας άνθρωπος ο οποίος
αθόρυβα παράγει έργο κυρίως προς τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Πάντα πίσω από
τα φλας και τις κάμερες δρα και ενεργεί για
μια κοινωνία με ανθρώπινο πρόσωπο με παρανομαστή τα ίσα δικαιώματα.
Αυτή την Κυριακή διεκδικεί μια θέση στο ευρωκοινοβούλιο θέτοντας υποψηφιότητα με τους Έλληνες Ευρωπαίοι Πολίτες –Πρωτοβουλία του κ. Χατζημαρκάκη.
Αυτή την Κυριακή διεκδικεί μια θέση στο ευρωκοινοβούλιο θέτοντας υποψηφιότητα με τους Έλληνες Ευρωπαίοι Πολίτες –Πρωτοβουλία του κ. Χατζημαρκάκη.
Στην
συνέντευξη που ακολουθεί μιλά για τα δικαιώματα των ΑμεΑ που πρέπει να
εισακουστούν στην Ευρώπη, αλλά και για την ενσωμάτωση των Ρομά στο κοινωνικό
σύνολο.
Κ. Οικονόμου θα μας συστηθείτε…;
Το σκίτσο που έφτιαξε ο Σπύρος Μουρατίδης για τον Αλέξανδρο Οικονόμου |
«Γεννήθηκα στο Βόλο και κατοικώ στο Περιστέρι Αττικής
. Είμαι πτυχιούχος Ψυχολογίας με μεταπτυχιακό στη Ψυχική Υγεία της Ιατρικής
Σχολής Αθηνών, και μεταπτυχιακές σπουδές Κοινωνικής Ψυχιατρικής, Κοινωνικής
Ανθρωπολογίας –Κοινωνικής Πολιτικής. Πρώην Καθηγητής Ψυχολογίας ΤΕΙ Αθηνών.
Είμαι μέλος επιστημονικών εταιρειών πρόληψης Ναρκωτικών και νυν
Διευθυντής Κατάρτισης στο Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης του ΕΚΚΑ.
Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής του ΕΚΕΠΙΣ και ΟΑΕΔ. Είναι Στέλεχος Εθνικού Σημείου
Επαφής για Ρομά και Επιστημονικά Υπεύθυνος προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας και
Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων. Επιστημονικό Μέλος Δικτύων Ψυχοπαιδαγωγικών Μονάδων
και Ιδρυτικό στέλεχος του Κέντρου Κοινωνικής Οικονομίας για την αντιμετώπισης
της Ανεργίας»
Με ποιον θέτετε
υποψηφιότητα και γιατί;
Θέτει υποψηφιότητα με στον συνδυασμό του κ. Χατζημαρκάκη |
Με τους «Έλληνες Ευρωπαίοι Πολίτες
-Πρωτοβουλία Χατζημαρκάκη». Ο κ. Χατζημαρκάκης έχει δώσει τα διαπιστευτήρια στο
ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και έχει υπερασπιστεί την Ελλάδα σε πολλά επίπεδα ακόμη και που ήταν εκλεγμένος
από τον γερμανικό λαό. Οι θέσεις του για τη Μακεδονία, για την ανεργία, για την
προστασία της πρώτης κατοικίας, το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο και οι πολεμικές
επανορθώσεις είναι τόσο ισχυρές και
πλήρες σε επιχειρήματα που αν στηριχτούν τότε θα επιλυθούν τα παραπάνω θέματα».
Ως
ψυχολόγος ασχολείστε με τα ΑμεΑ, θα είστε η φωνή τους στο ευρωπαϊκό
κοινοβούλιο;
Βραβεύει ΑμεΑ για τις επιδόσεις του στην Παναττική Αθλητική Διοργάνωση ΑμεΑ |
«Ασχολούμαι με τα ΑμεΑ εδώ και δύο δεκαετίες.
Άλλωστε συνεργάζομαι ως επιστημονικός συνεργάτης της Κ.Σ.Δ.Ε.Ο. «ΈΔΡΑ» και
έχουμε κάνει θεσμό κάθε χρόνο την παναττική αθλητική διοργάνωση για ΑμεΑ. Φέτος
πραγματοποιήσαμε τους 7ους αγώνες οι
οποίοι πήγανε εξαιρετικά. Εννοείται ότι θα είμαι η φωνή τους στο ευρωπαϊκό
κοινοβούλιο και γι’ αυτό ζητώ την ψήφο τους. Τα προβλήματα που απασχολούν τους
συμπολίτες μας με αναπηρία τα γνωρίζω πολύ καλά και είμαι διατεθειμένος να δώσω
μάχες για τις διεκδικήσεις τους. Άλλωστε και η παράταξη του κ. Χατζημαρκάκη
έχει θέση για τα ΑμεΑ, συγκεκριμένα στην Ευρώπη σήμερα, 80
εκατομμύρια πολίτες με αναπηρία και 87 εκατομμύρια πολίτες ηλικίας άνω των 65
ετών βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση όταν προσπαθούν να αξιοποιήσουν
τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των Κρατών-Μελών, καθώς αυτές σχεδιάζονται χωρίς να
λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες αλληλεπίδρασης τους με αυτές. Για την
επίλυση αυτού του ολοένα και δυσχερέστερου προβλήματος, που αποτελεί καταλύτη
κοινωνικού και τεχνολογικού αποκλεισμού, πρωτοστατούμε στο Ευρωπαϊκό
κοινοβούλιο, κυρίως με την ιδιότητα του Γιώργου Χατζημαρκάκη ως εισηγητή του
Ευρωκοινοβουλίου για το θέμα, ώστε να δημιουργηθεί σχετική Οδηγία.
Τιμά τον Βασίλη Δρυμούση |
Ο σκοπός
αυτής διαφέρει σημαντικά από εκείνο αρκετών άλλων οδηγιών. Ξεπερνά το πλαίσιο
της τεχνοκρατικής αντιμετώπισης ενός θέματος με οικονομοτεχνικούς όρους, σε μία
ευρωπαϊκή αγορά που επιζητά πλεονεκτήματα έναντι του ανταγωνισμού. Παράλληλα
όμως προσφέρει μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία ανάπτυξης της εσωτερικής αγοράς, με
τρόπο που να ενσωματώνει την αναπηρία, την τυποποίηση και την εναρμόνιση της
προσβασιμότητας ως μέσο εκσυγχρονισμού της, καθιστώντας την πιο ανταγωνιστική και με συγκομιδή ηθικών, κοινωνικών και
οικονομικών καρπών».
Ασχολείστε για τα δικαιώματα των Ρομά. Εσείς που τους ζείτε, ποια
είναι η ταυτότητα τους, τα δικαιώματα τους;
«Στην
χώρα μας η μεγάλη πλειοψηφία των Ρομά ζει σε πρόχειρους καταυλισμούς
ανεπτυγμένους στα όρια πολλών δήμων όπου δεν υπάρχουν υποδομές, δεν υπάρχουν
σπίτια και ο τρόπος ζωής τους δεν διασφαλίζει την υγεία του πληθυσμού. Οι
περισσότεροι Ρομά ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας, χαρακτηρίζονται από τον
αναλφαβητισμό και ρέπουν προς παράνομες δραστηριότητες. Συχνές είναι οι
«συγκρούσεις» με άλλες κοινωνικές ομάδες που θεωρούν ότι η παρουσία τους στον
δήμο τους υποβαθμίζει τις πόλεις, ενισχύει την εγκληματικότητα, διασαλεύει την
τάξη και απειλεί την δημόσια υγεία.
Όσες
προσπάθειες έγιναν στο παρελθόν για την ομαλή και δημιουργική ενσωμάτωση των
Ρομά στην ελληνική κοινωνία ελάχιστα αποτελέσματα είχαν καθώς τα παιδιά των
Ρομά που εντάσσονται στην δημόσια εκπαίδευση δυσκολεύονται να προσαρμοστούν
στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος, απογοητεύονται και την
εγκαταλείπουν, πολύ πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.
Σημαντικό
ρόλο στην «αποτυχία» τους παίζει ο αναλφαβητισμός των γονέων που δεν μπορούν να
συνδράμουν στην προσπάθεια τους, ο τρόπος αντιμετώπισής τους από το σχολικό
περιβάλλον και βέβαια και η μη ύπαρξη σταθερής και μόνιμης κατοικίας. Η απουσία
εκπαίδευσης δημιουργεί τις συνθήκες του περιθωρίου όπου οι εσωτερικοί
κοινωνικοί κανόνες υπερισχύουν και ορίζουν ως φυσιολογική μια κατάσταση όπου η
ανθρώπινη αξιοπρέπεια και οι ανθρώπινοι όροι διαβίωσης αμφισβητούνται.
Το
κράτος οφείλει να μεριμνήσει για τις κοινότητες των Ρομά και να αναλάβει
συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τους Ρομά και με τις τοπικές
κοινωνίες ώστε να είναι εφικτή η ομαλή ενσωμάτωση των Ρομά και η ειρηνική και
αρμονική συνύπαρξη με τους υπόλοιπους κατοίκους.
Βασικό
στοιχείο αυτής της πολιτικής ενσωμάτωσης πρέπει να είναι η εκπαίδευση ενηλίκων
και ανηλίκων, η ενισχυτική διδασκαλία ώστε να μπορούν τα παιδιά Ρομά να
συγχρονιστούν με τα υπόλοιπα παιδιά στο σχολείο, ειδικά προγράμματα στήριξης
και ενίσχυσης των συγκεκριμένων πληθυσμών, ανάπτυξη δικτύου υποδομών και
υποστήριξη προκειμένου να ανεγερθούν μόνιμες κατοικίες, ειδικά προγράμματα
επαγγελματικής αποκατάστασης, ειδικά προγράμματα υγιεινής. Όλα αυτά πρέπει να
γίνουν με κατάλληλο προγραμματισμό και κυρίως με την σύμφωνη γνώμη των ίδιων
των Ρομά.
Κατά
συνέπεια πρέπει να πεισθούν οι Ρομά ότι είναι προς το δικό τους συμφέρον να συμβαδίσουν
με την υπόλοιπη κοινωνία, να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους χωρίς να
απολέσουν την ιδιαίτερη πολιτισμική τους ταυτότητα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου