Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2016

Βοήθεια! Δεν μπορώ να κοιμηθώ! Υπάρχει φυσική λύση;

-Η λειτουργία του ύπνου και πόσο απαραίτητος είναι:
Ο ύπνος είναι  γιατρός. Η πλειονότητα των ερευνητών πιστεύει ότι κατά τον ύπνο επιτελείται μία επανορθωτική λειτουργία του οργανισμού, η οποία έχει ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση κυρίως στις λειτουργίες του κεντρικού νευρικού συστήματος. Ο ύπνος δεν είναι ούτε χάσιμο χρόνου, ούτε πολυτέλεια, αλλά απολύτως απαραίτητος για όλη την ανασυγκρότηση του οργανισμού.


-  Τι ορίζουμε ως αϋπνία

Με τον όρο αϋπνία χαρακτηρίζεται η έλλειψη επαρκούς ύπνου. Αυτό μπορεί να εκδηλώνεται με διαφορετικούς τρόπους, όπως με δυσχέρεια στην επέλευση του ύπνου, με συχνές αφυπνίσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας, με πολύ πρωινή αφύπνιση, ή με το φαινόμενο του ποιοτικώς ανεπαρκούς ύπνου παρά τη φυσιολογική  διάρκειά του. Πιστεύεται ότι τουλάχιστον το 1/2 των ενηλίκων παρουσιάζει αϋπνία κάποια στιγμή της ζωής του. Το άτομο που υποφέρει από αϋπνίες νοιώθει ότι δεν ξεκουράζεται αρκετά, έχει δυσκολία συγκέντρωσης, φτωχότερη μνήμη, γίνεται ευερέθιστο, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η απόδοσή του. Αϋπνία εμφανίζεται επίσης συχνά κατά τη διάρκεια μακρινών ταξιδιών, λόγω του φαινομένου του jet lag (βιοαπορρύθμιση).

-  Πού οφείλεται η αϋπνία;

Η περιοδικότητα και η ποιότητα του ύπνου συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία ενός κεντρικού νευρωνικού βηματοδότη, ο οποίος δρα ουσιαστικά ως το βιολογικό μας ρολόϊ. Ο ύπνος ρυθμίζεται από τη μελατονίνη, η οποία εκκρίνεται από την επίφυση.
Ο ύπνος είναι εξαιρετικά ευαίσθητος στην επίδραση του φωτός, οπότε αλλαγές στην ώρα που κοιμόμαστε έχουν ως αποτέλεσμα να αποσυντονίζεται το βιολογικό μας ρολόϊ. Το ίδιο αποτέλεσμα έχει και η αναστροφή των φυσιολογικών βιολογικών μας ρυθμών, όπως για παράδειγμα εργασία κατά τη νύχτα αντί την ημέρα. Το άγχος (stress) είναι επίσης ένας σοβαρός παράγοντας που ευθύνεται για την αϋπνία, καθώς η επίμονη νοητική ενασχόληση ενός ατόμου με δυσάρεστες σκέψεις ή προβλήματα, δεν το αφήνουν να χαλαρώσει και να κοιμηθεί. Η αϋπνία όμως μπορεί να οφείλεται και σε ένα πλήθος άλλων παραγόντων όπως εγκεφαλικά νοσήματα, καρδιακά νοσήματα, πεπτικές διαταραχές, αναπνευστικές νόσοι, νεφρικά και ηπατικά νοσήματα, jet lag, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ή καφεΐνης, καθώς και λόγω της εμμηνόπαυσης.

-Υπάρχουν απλοί τρόποι αντιμετώπισης της αϋπνίας;

Τηρείστε ένα πρόγραμμα ύπνου: Προσπαθήστε να κοιμάστε κάθε μέρα την ίδια περίπου ώρα, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, ώστε να μην απορυθμίζεται το βιολογικό σας ρολόϊ. Αποκτήστε συνήθειες που να σηματοδοτούν την ώρα του ύπνου: σταματήστε κάθε έντονη δραστηριότητα λίγο πριν πέσετε για ύπνο, κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο και πιείτε ένα φλιτζάνι ζεστό γάλα. Αποφύγετε τα βαριά γεύματα, τον καφέ ή το αλκοόλ προ του ύπνου. Βεβαιωθείτε επίσης ότι το υπνοδωμάτιό σας είναι αρκετά σκοτεινό, δροσερό, ήσυχο και τακτοποιημένο.

-Τί κάνω εάν η αϋπνία επιμένει;
Καθώς καμμία χημική ουσία φαρμάκου δεν απαλλάσσεται από παρενέργειες, καλό είναι να αναζητήσετε - με τη συμβουλή του γιατρού ή του φαρμακοποιού σας – την πλέον προηγμένη μορφή μελατονίνης σε υπογλώσσιο spray και σε νανογαλακτωματοποιημένη μορφή.

H συγκεκριμένη μελατονίνη επιτυγχάνει πολύ μεγαλύτερη και γρηγορότερη απορρόφηση σε σχέση με τα συνηθισμένα χάπια. Ένας ψεκασμός κάτω από τη γλώσσα 15 λεπτά πριν τον ύπνο αρκεί, με την έναρξη δράσης να επιτυγχάνεται σε 5 μόλις λεπτά! Αναζητείστε λοιπόν στα φαρμακεία την προηγμένη μορφή νανογαλακτώματος μελατονίνης σε υπογλώσσιο spray, καθώς αποτελεί τη σοφή επιλογή για έναν καλό ύπνο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου